voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:32

Je hebt een barefoot zadel?
Zoja bij alle nederlandse Barefoot winkels kan je ze bestellen volgensmij. In iedergeval bij http://www.fijnzadel.nl.
Ik denk dat de belgische verkoper ze ook wel zal hebben.
Ik zou zonder pad passen.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:39

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:44

Jennyxx schreef:
Ik zou ze denk juist met pad passen? Maar dat weet pMarena wel :)

Dan hoop ik dat ze eens komt piepen hier :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:00

Een pb werkt anders ook altijd heel goed bij haar :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:43

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:14

_O- dat had ik niet gezien. Ik had wel de naam van het zadel bij de zoekfunctie van google ingevuld, daar kwam buitenzinnig niet naar voren. Maar ik ga ze mailen, heb nog een mailcontact met ze lopen :D

Oryani

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:20

Even update: paardje moet een maat L pommel hebben.
Heb echter gemerkt aan mijn (tweedehands) zadel dat de kniewrongen er niet bij zitten :(
Het gaat om een Cherokee zadel.
Weet iemand of je deze apart kan bestellen?

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:39

niemand in de buurt van berkel en rodenrijs om het zadel even te passen, ben bang dat het zadel te lang is en vind het zonde om een week op proef te nemen dan.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:18

Jennyxx schreef:
_O- dat had ik niet gezien. Ik had wel de naam van het zadel bij de zoekfunctie van google ingevuld, daar kwam buitenzinnig niet naar voren. Maar ik ga ze mailen, heb nog een mailcontact met ze lopen :D

Maar je hebt nog niet gemaild? :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:00

Ach ja als ik bij die bolle van me ben word er nogal gepraat over boomloos. O:)

Buitenzinnig verkoop nu ook trouwens Barefoot. O:)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:06

Naar aanleiding van een ander topic: is het qua drukverdeling beter om dubbele inlages te gebruiken? Ik heb het dan over een Barefoot met vps.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:07

Hoi Wendy,

dit kun je allemaal ook bij mij bestellen hoor, in Loenhout, Belgie, als je wilt kun je het ook komen halen, ik heb een showroom en kun je de verschillende spullen ook zien, voelen etc..

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:12

Dorientjuh, dit hoeft niet hoor. Maar kan eventueel wel (ikzelf heb wel dubbele inlages dan pak ik wel de rubber inlages, niet de schuim, dit doe ik vooral voor de lange buitenritten en ik ben de lichtste niet, wil ik nog meer bescherming)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:13

dorientjuh schreef:
Naar aanleiding van een ander topic: is het qua drukverdeling beter om dubbele inlages te gebruiken? Ik heb het dan over een Barefoot met vps.

Hoezo? Heb je een paard met een schriel ruggetje en weeg je zelf 90 kilo???

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:29

nu, ik weeg geen 90 kilo en mijn paard heeft nu niet eenmaal een schriel ruggetje hoor hahaha.

dit is voor de persoon zelf te bepalen, het hoef niet maar als je er beter bij voelt en het zadel zit goed, kun je het dus eventueel wel doen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:52

Dan nog een "hart onder de riem" Bolle billen verdelen de druk beter dan welke inlage dan ook :o

Zelf ben ik niet zo voor een pak met inlagen in een pad onder een zadel... dat maakt het wiebelig en het gaat allemaal makkelijker schuiven... bovendien heb je kans dat die inlagen op de randjes gaan irriteren als die niet afgerond zijn

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:58

hahah, dat klinkt dan wel erg lief.
idd, als je echt een 'bolle' hebt, dan kan het pakket idd te hoog worden, alhoewel mijn paard lekker rond is en alles blijft prima liggen. dit is denk ik per paard per ruiter te bekijken. maar nogmaals: het hoeft echt niet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:36

Buitenzinnig schreef:
Dan nog een "hart onder de riem" Bolle billen verdelen de druk beter dan welke inlage dan ook :o

Zelf ben ik niet zo voor een pak met inlagen in een pad onder een zadel... dat maakt het wiebelig en het gaat allemaal makkelijker schuiven... bovendien heb je kans dat die inlagen op de randjes gaan irriteren als die niet afgerond zijn

Kan je die zelf ook afronden? Ik vind namelijk mijn dubbele inlages ook echt knoeterhard. :=

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:18

de billen of inlages? haha, sorry. de inlages: als je dubbel wilt nemen, moet je de bovenste iets smaller maken, zodat je geen harde dubbele randen krijgt.

het rubber is zeer makkelijk te knippen en af te ronden. let wel: ik praat hier over 2 losse inlages die je op elkaar in je pad schuif, niet die je eerder kon krijgen die vast zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:21

De vaste Dubbeldikke en Flex inlages zijn alleen maar al afgerond geleverd als ik het me goed herinner :)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:24

klopt, die waren afgerond en hadden die 'harde' randen, deze zijn er toch niet meer he Bianc?
als ik nu dubbele inlages gebruik, rond ik ze niet af maar maak de bovenste wat smaller, zodat de randen niet samen vallen, hierdoor krijg je geen harde rand. zeg maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:36

Nee die heb ik al heel lang niet meer , ik hou het echt bij het Barefoot-assortiment tegenwoordig , dat neemt al ruimte genoeg in :P

Ik ga bij het gebruik van dubbele inlages uit van een zachte inlage onder , en een stevige boven , vind dat de beste combinatie voor de meeste mensen / paarden :)

Maar anders is het idd handig om de bovenste wat smaller te maken , gewoon een strook er af halen.

En sowieso oppassen met afronden langs de ruggengraat , als je daar al te enthousiast af gaat ronden wil dat de ruggengraatvrijheid wel eens ondermijnen....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:44

Afbeelding
Welken zijn dit dan? Wel van Barefoot ofzo? Ze zaten in mijn budget pad die ik tweedehands gekocht heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:45

De ouderwetse dubbeldikke die standaard in de budgetpads zaten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:50

Nou iemand uit het andere topic gebruikte de dubbele inlages voor extra bescherming voor het paard. Ik weeg zelf 60 kg en heb nog geen eigen paard, maar ik wil deze binnenkort wel aan gaan schaffen.

pmarena schreef:
Ik ga bij het gebruik van dubbele inlages uit van een zachte inlage onder , en een stevige boven , vind dat de beste combinatie voor de meeste mensen / paarden

Bedoel je nu dat je dubbele inlages sowieso de beste combinatie is, of is een paar inlages gewoon genoeg en moet je uitgaan van bovenstaande combinatie als je dubbele inlages wilt gebruiken? Ik wil me bijvoorbeeld niet gaan druk maken over hoeveel ik mag lichtrijden op buitenrit.