[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:07

Ik heb er ook last van, maar dan juist op mijn supersmalle pony. Op de brede Fries van hiervoor heb ik nooit schade gezien! Maf...

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:25

tiwi1969 schreef:
Hoe heb jij je beugelriemen zitten? Op de foto lijkt het wel onder de singelstoten?
Kan me voorstellen dat dat snel slijt omdat je beugelriemen die normaal bewegelijk zijn dan vast liggen

Uuhm :? Hoe wil je rijden met beugelriemen onder je singel stoten hihi. Zadel lag ondersteboven op de foto, misschien daardoor de verwarring.

Heb de beugelriemen onder mijn zweetblad. Het schuurt over de biothane driehoekjes van de singel stoten. Op het zadel zie je ook de hoekjes erin.
Afbeelding

@Kwetal: had ook verwacht dat de biothane de oplossing was. Weet niet oof de SpongeBob de oplossing is, doordat deze niet over de biothane bandjes gaat. Of zijn hier ook flapjes voor?
Weet ook niet of hier een oplossing voor is, doordat de druk en wrijving blijft natuurlijk.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:35

Er is ooit een keer een leertje geweest dat deze wrijving tegen moest gaan - een soort mini zweetblad, maar toen zat iedereen weer te breed. %) Je riemen OVER je zweetblad is de enige oplossing. Y;(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:50

pluche_pluus schreef:
tiwi1969 schreef:
Hoe heb jij je beugelriemen zitten? Op de foto lijkt het wel onder de singelstoten?
Kan me voorstellen dat dat snel slijt omdat je beugelriemen die normaal bewegelijk zijn dan vast liggen

Uuhm :? Hoe wil je rijden met beugelriemen onder je singel stoten hihi. Zadel lag ondersteboven op de foto, misschien daardoor de verwarring.

Heb de beugelriemen onder mijn zweetblad. Het schuurt over de biothane driehoekjes van de singel stoten. Op het zadel zie je ook de hoekjes erin.
[ Afbeelding ]

@Kwetal: had ook verwacht dat de biothane de oplossing was. Weet niet oof de SpongeBob de oplossing is, doordat deze niet over de biothane bandjes gaat. Of zijn hier ook flapjes voor?
Weet ook niet of hier een oplossing voor is, doordat de druk en wrijving blijft natuurlijk.

Oeps niet gezien! maar ik heb een geldig excuus, ben net thuis uit het ziekenhuis met een hersenschudding na val van mijn paard....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:52

jeetje Tiwi??? :(:) De zwaartekracht had het gewonnen??? :oo
Sterkte en beterschap

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:05

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:07

Zo zien mijn beugelriemen eruit.. Na ongeveer 8-10 keer rijden. Bij mij is het echt slijtage ter hoogte van dat flapje, dus ik zou best die beschermhoesjes willen proberen eigenlijk!

Afbeelding
Afbeelding

Ik ontdekte nog iets aan de pommel van mijn zadel. Deze is niet helemaal recht gestikt. Kan dit kwaad? Omdat er best wel wat spanning op staat wanneer het op het paard ligt/tijdens het rijden.

Afbeelding Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:10

Oei...beterschap Tiwi.... :(:)

Was het een torpedeer-actie?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:12

Volgens mijn stalgenoten is ze geschrokken en in 1 keer omgedraaid waardoor ik er naast lag. De westernruiters zeiden dat mijn warmbloed een goeie rollback heeft. Maar ik weet dus echt niets meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:14

Apart is dat hè dat er dan gewoon een stukje "weg" is :(:)
Hopen dat je snel weer op het paard kan en dat je er niet bang door bent geworden :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:42

Tiwi beterschap!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:58

tiwi1969 schreef:
Ja zelfs van de wrongen van de Roma, schijnt raar te zijn gegaan maar daar weet ik niets meer van.

Omdat het OT is zie verder hier:
[VVDD] Gelukkig had ik een nieuwe cap op

Beterschap.
Een cap is zeker de moeite waard.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:45

Oei tiwi, dat moet raar zijn, dan ben je buiten bewustzijn geweest?

Balen zeg, die slijtage. Ik reed tot nu toe metde riemen boven de Zweetbladen, ik erger me suf dat mijn vel er dan altijd tussen zit. Nu heb ik ze dus net onder de Zweetbladen gestoken en lees ik dit -O-

Had beter een quevis genomen en fenders, als ik iemand vind die wil ruilen met een roma?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:46

Heb nog wel een losse quevis zitting in de aanbieding.. bruin gladleer

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:07

Buitenzinnig schreef:
Heb nog wel een losse quevis zitting in de aanbieding.. bruin gladleer

Ik heb nog een 2de optie en dat is mijn roma verkopen en een westernghost bestellen. Dan heb ik eigenlijk al wat mijn hartje wensen wil.
Ben een recreatie westernruiter en blijf altijd daar naartoe gaan.
Ik zal mijn roma eens te koopt zetten en kijken wat het geeft, heb er amper 4 wandelingen mee gedaan (wegens omstandigheden) dus zo goed als nieuw.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:55

Voor de liefhebber is mijn Quevis (piccolo) met fenders te koop... Met pijn in mijn hart, dat wel. Mindful, mocht je het wat vinden, mag je me wel een pb'tje sturen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:30

mindful schreef:
Oei tiwi, dat moet raar zijn, dan ben je buiten bewustzijn geweest?

Balen zeg, die slijtage. Ik reed tot nu toe metde riemen boven de Zweetbladen, ik erger me suf dat mijn vel er dan altijd tussen zit. Nu heb ik ze dus net onder de Zweetbladen gestoken en lees ik dit -O-

Had beter een quevis genomen en fenders, als ik iemand vind die wil ruilen met een roma?

Ik vind het persoonlijk ook mooier en fijner rijden met beugelriemen eronder. Helaas blijft mijn bovenzijde rijlaars hangen onder het zweetblad van mijn roma :') dat is wel weer te voorkomen met boven het zweetblad.

@ Kwetal, helaas het is niet anders.
Ben verder nog erg tevreden hoor, andere zadels passen niet dus moet ook wel hihi. :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:10

Ik had ook problemen met de beugelriemen en schade enzo. Ik heb via buitenzinnig van die beshermleertje gekregen zoals op de foto van Kwetal. Dit helpt wel.
Ik heb toen een foto van de schade gemaild naar buitenzinnig.

Ik heb zelf geen spleten in de zweetbladen, dus dit was de enige oplossing. Overigens heb ik wel de softlederen beugelriemen te koop staan op het moment, mocht iemand nieuwe willen ;)
Laatst bijgewerkt door Runa op 26-06-16 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:17

tennan schreef:
Voor de liefhebber is mijn Quevis (piccolo) met fenders te koop... Met pijn in mijn hart, dat wel. Mindful, mocht je het wat vinden, mag je me wel een pb'tje sturen.

Ik bedoel natuurlijk Florac. Goeiemorgen 8)7

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:19

tennan schreef:
tennan schreef:

Ik bedoel natuurlijk Florac. Goeiemorgen 8)7

Die heb je toch net?Bevalt hij niet?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:34

Die heb ik inderdaad pas net. Ikzelf ben gek op Ghost, pony iets minder op deze. Ik kan er niet lekker in zitten door mijn rug, en ik denk dat dat haar in de weg zit. Andere zadels heeft/had ze geen problemen mee. Ik kijk dus weer even verder :). Met een pijnlijk hartje, dat wel.
Laatst bijgewerkt door tennan op 26-06-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:47

Jammer!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:03

Tiwi, heel veel beterschap. Gelukkig had je een cap op. Wij hebben om deze reden ook een bodyprotector erbij gekocht volr ons friesje (toch meer risico met vallen dan op een doorgewinterde veteraan). Hopelijk loopt je herstel voorspoedig!

Wij zijn rustig aan op zoek naar een goedkoop Ghostje met lang zweetblad in de normale maat voor een niet al te hoge prijs. We zijn onze Fries aan het in-/doorrijden en vinden dat de vpsloze Barefoot te dicht op haar schoft ligt. Als ze doorgereden is, willen we teteltee laten komen zodat we echt goed kunnen testen. Nu lukt dat echt nog niet, Fries is nog veel te onzeker.

Als we een goedkoop Ghostje tegenkomen willen we die kopen, gewoon om te proberen. Ik denk dat er uiteindelijk als ze goed beleerd is een Western variant van het een of ander zal komen :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:08

Een BP had mij niet geholpen, daarvoor zit de kneuzing van mijn bekken te laag en ben al jaren niet gevallen voordien.
Misschien toch gewoon pech in combinatie met wennen aan een zadel zonder kniewrongen, met hulp van die wrongen heb ik best wat bokken uitgezeten. Ik had verwacht dat de wrongen van de Roma net zo zouden werken als de oortjes aan een Australian stockzadel en dat idee heb ik nog, ze drukken je been naar beneden en met een lang been zit je steviger.
Gelukkig weet ik er niets meer van en ben dan ook niet bang.
De amazone die me helpt met doorrijden heeft er alweer opgereden en ze zet echt geen stap verkeerd gelukkig.
Blijft ook leuk zoon dressuur-dame op een Ghost.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:01

tennan schreef:

Pheb je een foto, mag via pb.
Mijn kont is wel maatje 40 :j