Een lady Seat heeft ook wat vulling onder de kleine zweet bladen . En mede daardoor verklein je de kans dat je op je voorkant terecht komt . Plus de boom is iets anders .
Helaas heb ik het in het begin ook erg gehad nu na 3 jaar ben ik aan het zadel gewend maar soms is het er weer even. Qua comfort voor de ruiter is het idd niet altijd top maar ook daar ben ik nu aangewend, moet ook wel zeggen heb een flat voor mijn paard. Heb ook wel op een curved gereden en daar heb ik minder last van.
Ik heb meer goed aangepaste zadels voor mijn paard en als ik dan last heb van de WoW dan is het voor mij snel gebeurd dat ik hem aan de kant schuif. Een close-contact zadel vind ik het fijnst rijden en met WoW heb ik het gevoel dat ik op een zadel rijd en niet direct op mijn paard.
Maris
Geplaatst: 01-02-16 12:40
Myca, dat had ik ook, met een wow zit je op je paard, ipv in je paard.
Bij mijn zitting is deze niet zo extreem. Je ziet 'm ook niet zo duidelijk, maar je voelt het wel. Ik las hier dat ze ook nog een zitting hebben met een langere "geul", de zgn channel seat: http://www.wowsaddles.com/seat-styles.html
Qua prijzen is het denk ik lastig.. Ik schat zo rond de 700 euro..? Maar denk dat je dat beter bij een fitter kunt informeren
Myca
Geplaatst: 01-02-16 16:57
Bedankt Senna, zo'n zitting had ik nog nooit gezien. Het is jammer dat het weer stevig aan de prijs is, ik weet nog niet of ik zoveel in mijn WoW wil investeren. Dus zo'n zitting was voor jou wel een oplossing?
SennaNr1
Geplaatst: 01-02-16 19:15
Misschien kun je via een fitter een 2e hands krijgen? En misschien zit ik er ver naast met mn schatting.. Ik heb nog niet zo heel veel uren in het zadel gemaakt, maar het zit comfortabel.
Ik merk trouwens dat ik snel in een stoelzit ga zitten, bij andere zadels nooit zo gehad. Hebben anderen dit ook?
Nee, maar ik heb beugelophangingen extra naar achter .
Ik heb ook extra teruggesneden zitting, en ik vind dat ik juist veel voeling met de rug van mn paard heb. Bij mijn berichten in dit topic kan je foto's zien.
Mijn zit is niet zo goed in de WoW, maar dat komt ook omdat ik probeer zo min mogelijk pijnlijk te zitten. Ik heb een zitting met een 'flat tree' daar had mijn fitter geen interesse in.
Nouvel
Geplaatst: 01-02-16 20:27
toen ik mijn beugelriemen nog op de voorste haak had ging ik ook stoelig zitten, met de beugelriemen op de achterste haak zit ik stukken beter!
De mijne zitten dus nog een standje verder dan de achterste haak, is dus ook geen haak maar een enkele beugelriem die onder de zitting doorloopt.
SennaNr1
Geplaatst: 02-02-16 00:04
veerledec schreef:
De mijne zitten dus nog een standje verder dan de achterste haak, is dus ook geen haak maar een enkele beugelriem die onder de zitting doorloopt.
Dat klinkt interessant. Hoe is dat dan vastgemaakt? En heb je dat zelf zo gemaakt of heeft je fitter dat gedaan?
Ik vind de achterste haak nog steeds ver naar voren zitten namelijk. Als dit makkelijk zo te veranderen is zou dat fijn zijn. En dan zelf aan mn zit werken natuurlijk..
Bij mijn berichten zie je foto's. Hoe het precies loopt kan je niet zien, want het is netjes weggewerkt. Idd door de fitter gedaan. Up and over noemt hij het geloof ik. Er loopt in ieder geval 1 riem onder het zadel door. Omdat dat wel op het zitgedeelte is, kan je daar niet met een haak werken.
mijn zadel is geleverd bij de verdeler in België, nu nog wachten op wat droger weer en dan een pasconsult inplannen
Mrijn
Geplaatst: 03-02-16 16:37
Vandaag eindelijk weer kunnen rijden na een week regen en wind. Paardlief was wat obstinaat, maar ik zat prima en stevig en het zadel is niet van zijn plek gekomen ondanks toch wel wat bokjes en wat meer galop dan anders. Ik denk alleen dat zweetbladen meteen movable block me beter bevallen dan de standard fixed dan ik nu heb. Iemand hier behoeft om te ruilen?