Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:04

zo 17 wkn is ook al een hele tijd calente!
maar dan ben ik nog lang niet aan bod, (edit: ik zit op 9 wkn), wellicht kan ik dan na jou de star als leenzadel gebruiken.
wacht nog wel ff af, maar dus een heleboel verschillende hoor ik al wel :)

manic

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:43

Ik had een Everest als leenzadel en ook een Star besteld. Zat ook lekker hoor!

Ik heb ook een tijdje doorgereden op mijn springzadel, maar was voor het dressuurmatige werk niet echt een succes. Mijn balans is toch echt minder dan. Ik wist toen niet dat een leenzadel een optie was... Ik vind dat trouwens wel echt een superservice hoor!

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:50

Ja dat is ook super! Ik had helemaal geen zadel meer dus ben er wel blij mee!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:19

Ik ga morgen weer bellen met JP, mijn paard is gelukkig weer opgeknapt dus kan het zadel tenminste ook fatsoenlijk gepast worden. Er is nu alweer 3,5 week verstreken nadat ik mijn afspraak moest afzeggen.

pooh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:42

hallo,

ik heb ook een custom zadel (Icon Coda met korte kniewrong) besteld dit was de beste optie qua merk zadel omdat mijn paard 3 is en dus nog groeit, als het goed is komt hij februari binnen :)
ik heb in de tussentijd wel een leenzadel gekregen want ik had helemaal geen zadel.
ik heb een suede zit met zilveren rand en naden.

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:39

Vandaag is ook mijn nieuwe zadel besteld! Custom Wolfgang solo, met buffelleer. Maandag krijg ik te horen hoe lang de levertijd zal worden

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:39

Vandaag is de zadelpasser geweest! Oh oh...ik zit nog te genieten <3 ...wat een verademing na een tijd gereden te hebben met een springzadel :D !

De keuze is gevallen op de Advantage R...mijn paard liep er meteen heerlijk mee. Het wordt een zwarte met suede zit, donkerbruine facings en wrongen :)

Ik heb nu een Flight als leenzadel....dus hoef niet meer langer op mijn platte springzadel te rijden :o

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:40

*D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:42

En ik moet nog wachten tot 21 januari... Aaaaargh... ik wil even geen berichten meer lezen over nieuwe zadels of testzadels...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:03

:')

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:05

:D

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:08

Zo happy! Heb ook een custom zadel besteld van de week, wauw zulke fijne Zadels! Icon star besteld en heb een oud model (wordt nu niet meer geleverd) als leen zadel maar zou wel vergelijkbaar zijn als de star! Maar nu nog zoooooo lang wachten pff!!! Hoop dat mijn paard er ook profijt van zal hebben. (Paard en ik kennen elkaar nog niet goed) dus voelen of hij beter loopt dan daarvoor erg moeilijk, MAAR, door het close contact merk ik wel dat mijn hulpen nadat ik pas 5 keer op hem heb gereden beter door komen. Hij reageerd wel beter op mij en dat is al positief! Ik heb voor de star gekozen omdat het het beste zadel voor mijn paard was en ik er het fijnst mee weg reed! Paard heeft hoge schoft.

Levertijd is rond de 3 a 4 maanden werd mij vertelt door de fitter.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:20

Birel1 schreef:
Levertijd is rond de 3 a 4 maanden werd mij vertelt door de fitter.

Oeff!!!

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:22

Dan hebben ze nog niks ingehaald...

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:41

Levertijd voor mijn zadel zou rond de 11 weken liggen :o

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:28

Poeh! Das lang, 3-4 maanden!!
Bij mij was het nog 8-10 weken.. (Zit inmiddels op 9 weken en kan niet wachten!!)
Levertijd is misschien ook per model verschillend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:34

Dat zeker Sellina

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:41

Levertijd is per model verschillende, maar er zitten volgens mij ook een paar leveranciers tussen die maar gewoon 8-10 weken zeggen terwijl ze dondersgoed weten dat het veel langer is.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:19

Heb 15 week gewacht op mijn zadel. Is de Wolfgang Solo.
Hij was er voor de kerst maar toen waren ze de witte stiksels en welting vergeten.

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:31

Wij hebben ook de wolfgang solo besteld, ben benieuwd hoe lang alles gaat duren!
Gelukkig heb ik wel een leenzadel :-)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:17

Ik heb geen idee, er werd niks over gezegd. Wist toch al dat het lang ging duren.
Weten jullie trouwens welke zadels jullie allemaal gepast hebben, ik heb echt geen idee :')

@birel1: Hoe gaat jou Star er uitzien?

Moratoetje is ook geslaagd! Super *\o/*

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:58

Mijn zadel komt de 24ste eindelijk *\o/*

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 02:03

Goldie ik heb heel saai, zwart met zwart stiksel besteld. En wel een silvere bies langs de zitting. (Dat hele dunne randje,weet niet hoe dat heet)

Wilde wel een piping voor langs het zweetblad en achterop de zitting, maar omdat ik het zelf toch niks van zie er wel extra voor moet betalen had ik zo iets van heeft voor mij geen meer waarde. Anders had ik het zeker gedaan.

En zwarte stiksel heb ik gekozen omdt ik het zonde vindt dat de silvere stiksel onderaan bij mijn been zwart wordt en voor de rest silver is.

Dus gewoon lekker saai! Haha. Dan kan mijn zadel teminste ook nooit bij mijn wedstrijd outfit vloeken!

3/ 4 maanden staa gelijk aan 13 tot 17 weken en zie meer mensen zolang moeten wachten dus vondt niet echt vreemd toen hij mij dat zei.

Goed heb een leenzadel, al rij ik liever om mijn nog lekker zittende nieuwe zadel.

Overigens vondt ik geen van alle zadels vervelend op te rijden. Met passen voelde je duidelijk wat voor zadel je onder je kont had met mijn ogen dicht. Korte boom, smalle twist breede twis, diepe zit.

Sommige model past niet bij mij, maar kon er wel mee rijden maar de wrongen zatten veelste ver naar voren. Kon mijn hele hand er nog tussen stoppen.

En oh wat zitten de zadels zacht! Heb wel al een heerlijk zadel voor mijn andere paard, dat wanneer ik op een ander zadel rij op een andere paard dat ik denk get wat is die hard. Maar met een custom zit helemaal alsof je op een sofa zit! Haha

Natuurlijk moet ik nog wachten tot mijn eigen zadel maar ik ben overtuigd!

En ik zelf zeg dat ik een stillere been ligging heb. Ook met licht rijden, en daar eb ik een bloed hekel aan, zit liever door. Maar ook mijn instructrice die zij het gelijk na les!

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:14

Gekke vraag maar werden jullie ook geadviseerd om met een bont of pad te rijden? Ook al schaf je een nieuw op maat gemaakt zadel aan?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:17

nee, helemaal niet, gewoon een normaal zadeldekje eronder.