WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:30

Ja maar ik voel geen verschil. Ik weet wel dat mijn vorige fitter een keer de tel kwijt was met het aantal pompjes lucht, dat zit wel steeds in mijn hoofd..... Het zou dan wel een minimaal verschil verschil zijn wat ik zo op het oog niet zie aan de kussens, maar het zou misschien net genoeg kunnen zijn om mijn gewicht teveel op 1 kant te zetten. Misschien eens aan mijn huidige fitter vragen om de hele kussen leeg te halen en opnieuw op te pompen, als dat mogelijk is...

2005

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:31

Je kan de kussens helemaal op laten pompen en vervolgens leeg laten lopen zodat ze gelijk zijn aan de luchtdruk buiten. Dan zijn je kussens weer helemaal opnieuw aan te passen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:35

Oke dat ga ik dan maar eens voorstellen. Bedankt voor jullie snelle reacties!!

marianne5000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:21

Paperboy schreef:
Ja maar ik voel geen verschil. Ik weet wel dat mijn vorige fitter een keer de tel kwijt was met het aantal pompjes lucht, dat zit wel steeds in mijn hoofd..... Het zou dan wel een minimaal verschil verschil zijn wat ik zo op het oog niet zie aan de kussens, maar het zou misschien net genoeg kunnen zijn om mijn gewicht teveel op 1 kant te zetten. Misschien eens aan mijn huidige fitter vragen om de hele kussen leeg te halen en opnieuw op te pompen, als dat mogelijk is...

wat raar dat de fitter de tel kwijt was met het aantal pompjes. je zadel word toch afgesteld op het paard en met jou erop?, zodat de lucht zijn weg kan zoeken, tenminste zodoet mijn fitter het. Mijn fitter stelt ook het hele zadel opnieuw af bij een check, alle lucht eruit en opnieuw erin, dus dat moet bij ook kunnen!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:31

Het was de vorige fitter en ik zat er inderdaad op met afstellen... Ik weet ook niet zeker of dat het is het kan ook heel goed zijn dat er iets mis is met het kussen etc. Maargoed er zijn meer dingen gebeurd met die fitter, maar dat is verleden tijd.

Ik heb nu een fijne fitter die het allemaal keurig doet, die moet alleen van verder weg komen en daar moet ik even geduld voor hebben. Ondertussen was ik benieuwd of mensen dit herkennen zodat ik misschien al iets wijzer wordt van wat het kan zijn..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:23

Ik herken dat wel, maar toen zat er ook wel 1,5 jaar tussen de controlebeurten, en mijn paard was ook veranderd, rechter geworden. Mijn fitter heeft het zadel helemaal leeg gemaakt en opnieuw afgesteld, en nu zit ik weer recht.
Mijn fitter sluit de slangetjes zo aan op het pompje zodat beide voorkussens tegelijkertijd worden opgevuld, en hoeft dus niet te tellen of links en rechts evenveel pompjes lucht er in gaan (geldt uiteraard ook voor beide achterkussens).

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:24

MarChak mijn controlebeurt is ook iets langer dan anders omdat mijn paard tussendoor ziek is geweest. Ik heb priveles en we zijn erg met het rechtrichten bezig, in alles merk dat mijn paard veel rechter is geworden. Het lijkt wel hoe rechter mijn paard wordt hoe schever mijn zadel. Ben erg benieuwd of er iets met het kussen is. Tot de fitster is geweest blijft zadel thuis en wordt paard maar af en toe gelongeerd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:47

MarChak schreef:
Ik heb nog een flair inbouwset liggen (gaat alleen compleet weg), maar weet niet of dat dezelfde kussens zijn als in een wow-zadel. (17 inch)

Hoe kom je hier aan? Ik zoek nog een kussen voor een 18 inch, heb namelijk 1 lekke, linksvoor. En ik kan niet aan een los kussen komen. Dan moet ik het laten doen door een zadelmaker en dat is dikke onzin, want ik kan het gewoon zelf. Ik ga geen onnodig uurloon betalen. Nu moet ik voor elke rijbeurt oppompen en na het rijden is het kussen weer zacht. Dus dat is absoluut niet ideaal. Andere optie is afscheid nemen van flair en er maar weer wol indoen.
Ik vind het systeem van Flair goed, maar ik hou niet van dat achterlijke gedoe dat ik niet zelf aan een pompje kan komen of niet zelf een los onderdeel kan bestellen. Ik weet wat ik doe, ik kan het, maar aan die commerciele bullshit wil ik niet meedoen.
Ik heb zelf een pompje gemaakt van een ballenpomp. Tja, je moet creatief zijn.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:58

germie schreef:
MarChak schreef:
Ik heb nog een flair inbouwset liggen (gaat alleen compleet weg), maar weet niet of dat dezelfde kussens zijn als in een wow-zadel. (17 inch)

Hoe kom je hier aan? Ik zoek nog een kussen voor een 18 inch, heb namelijk 1 lekke, linksvoor. En ik kan niet aan een los kussen komen. Dan moet ik het laten doen door een zadelmaker en dat is dikke onzin, want ik kan het gewoon zelf. Ik ga geen onnodig uurloon betalen. Nu moet ik voor elke rijbeurt oppompen en na het rijden is het kussen weer zacht. Dus dat is absoluut niet ideaal. Andere optie is afscheid nemen van flair en er maar weer wol indoen.
Ik vind het systeem van Flair goed, maar ik hou niet van dat achterlijke gedoe dat ik niet zelf aan een pompje kan komen of niet zelf een los onderdeel kan bestellen. Ik weet wat ik doe, ik kan het, maar aan die commerciele bullshit wil ik niet meedoen.

Neem aan dat je wel via een fitter aan een nieuw lucht kussen kunt komen. Daar bestellen en de rest doe jezelf toch?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:31

pompjes die wow gebruikt zijn gewoon fietspompjes ;-)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:04

@germie: Ooit aangeschaft via MP, met het plan het in te bouwen in een 2e zadel, maar daar is het tot nu toe niet van gekomen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:14

germie schreef:
MarChak schreef:

je kan gewoon naar wow mailen en een losse set bestellen hoor germie, ik geloof dat je rond de 60 pond kwijt zal zijn

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:31

Zoals het er nu uitziet komt over een paar maanden mijn zadel te koop.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door steinstein op 13-08-12 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:33

Wat jammer soraya, ik heb nog niet veel gegadigden voor het zadel dus houd hem eerst weer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:37

Waarom doen jullie je Wow weg dan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:50

ik heb nog maar 1 rijbaar paard en dan is 2 zadels wat overdreven. Maar zoek nog wel een dier om er bij te rijden dus daar wil ik de andere wow dan toch weer op gebruiken

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:06

Die lijkt een beetje op mijn wow! Vraagje: kunnen jullie echt volledig op je zit rijden met de wow. Dus knoop in de teugels en sturen/wijken etc alles op je zit? Ik vind me dat toch lastig met dat zadel en met een wolzadel gaat het veeeeeel makkelijker. Maar misschien staat hij niet goed meer afgesteld?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:08

Ik kan wel sturen ed zonder teugels... maar heb mijn paard nog nooit met wolzadel gereden, dus kan niet vergelijken

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:11

Paard reageerde op de zit halthouden met wol wat minder dan met het wow zadel vind ik. Maar zo lang rijd ik er nog niet mee...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:12

mijn paard reageert ook beter op zit met mijn wow, vooral bij het halthouden ook

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:41

Grappig, ik heb op dit moment precies het tegenovergestelde... Kerry komt hem als het goed is nog eens nakijken, misschien dat hij wat kan veranderen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:21

Ik rijd juist veel op zit mn vorige paard kon je makkelijk op de zit rijden met de wow veel meer rugontspanning in de zeigangen etc met de wow.

en inderdaad de zit hulpen komen beter door hier raakt mn andere paard wel wat van in de war momenteel die moet echt aan de wow wennen.

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:38

hee. ik wil een wow zadel aanschaffen maar hoe moet dat precies. ik wil zelf alle dinge uitkiezen. met kleur enz. maar waar doen jullie dat ??

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:42

Dat kan je via een fitter doen die kijkt wat je nodig hebt kwa kussens en jij kan zelf de kleur en alle andere delen kiezen

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:45

sorry maar wat is een fitter ? :o ik heb geen verstand van zadels