Annenas schreef:siskeh schreef:Rij je nu op een Micklem Annenas? De Hooks Lingus II lijkt daar wbt de bakstukken het meeste op(vaste bakstukken)
Dat is het grootste verschil tussen de 3 hoofdstellen, de BR Stanley en Kramer Lund zal verschil in pasvorm zijn, als je de BR Stanley "gewoon" in nederland kan krijgen en dus passen kan dat een voordeel zijn naast de Kramer Lund.
Nee, ik rijd nu met een “normaal” hoofdstel met gecombineerde neusriem.
Ik had gelezen dat een aantal paarden beter liepen op de Stanley dan de Micklem? Maar dat zal ook weer per paard anders zijn natuurlijk... lastig. Neig nu denk ik toch meer naar de BR Stanley
Ah verkeerd gelezen, sorry.
Het is zéér paard-persoonlijk. de Micklem verdeeld de druk van de teugels zowel over bit als over neusriem, voor sommige fijn, maar anderen gaan daar vreselijk op hangen en worden er juist "stug" van.
De puzzel is in mijn ogen om uit te vinden wat je paard prettig vind(vaak kwestie van testen ook..) en je kan het eerlijk gezegd niet voorspellen.
Ik heb de Hookse Lingus getest op mijn merrie, IK vond het voor geen meter zitten, het voelt heel gek dat er zoveel ruimte is rondom het bit, er zit niets "aangesloten" en dat voelt heel onnatuurlijk.
Ik had het Kaptoom wat ik normaal vaak gebruik al meegenomen naar de bak, want ik had zo iets, als het niets is, dan kan het na 2 rondjes gewoon af. Want dat was wat ik verwacht had.
Maar... zowaar, voor het eerst sinds ik haar heb heeft ze niet geschuurd met dr hoofd tegen dr voorbeen van irritatie. Dus uhm ja.. als paard zegt dat het prettig is...

Kleine kans dat het van een stukje "stressrelease" is wat ik gisteren gedaan heb, maar dat gaan we nog even uitzoeken.