Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:59

Nielojram schreef:
@Kay_kim, je hebt last van WAK :D
(Wow Aanschaf Koorts)

HE-LE-MAAL correct :)

Nivada

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:19

Nog headplates in de omloop?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:14

ik heb n 2U

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:42

Blij met m'n huidige zadel ! Maar mis m'n WoW wel

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:49

wat heb je nu ook alweer voor zadel, en om welke reden :-) ?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:09

Maandag wordt mijn zadel verzonden vanuit engeland :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:11

Nu schiet het op, ben benieuwd naar je ervaringen

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:55

Ben ook benieuwd, hoop dat men paard braaf is als ik terug begin met rijden! Kijk er wel naar uit

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:25

Even aan de longe knopen anders.
Ik heb echt veel verschil gevoeld na aankoop. De dag erop al, echt bizar

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:33

Ja ze gaat zeker aan de longe :) doe veel grondwerk nu maar ze is toch wel fris

SennaNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:13

Hoi,
Ik heb sinds een jaar een wow zadel en ik sta nog steeds achter het unieke concept. Maar het is ook een bron van frustratie.. Het zadel blijft schuiven. M'n paardje is rond (zeg maar te dik), overbouwd en heeft weinig schoft. Door haar bolle buik heeft ze een singelgroeve die ver naar voren ligt.

Ik snap dat dit een lastige bouw is voor een zadel en dat afvallen een groot punt van aandacht is. Maar het zadel schuift steeds tot op haar schouder en dat moet toch te voorkomen zijn door de kussens aan te passen. De fitter is al vaak langs geweest en er zijn een aantal aanpassingen gedaan (van tab naar zonder tab, van extra deep seat naar deap seat, van h singel naar prestige singel met uitsparingen bij ellebogen, foregirth arrangement er op) maar het blijft niet goed liggen.

Sorry voor het lange verhaal maar ik vind het wel vervelend. Ik heb geïnvesteerd in een zadel dat in mijn ogen het beste aan te passen is aan het paard. Maar begin er steeds meer van te balen.

Dus wat vinden jullie? Andere singel? Toch maar schoft ophogende pad er onder? Antislip pad? Andere fitter...? Alle advies is welkom!

O en nog een vraag:als ik haar longeer met zadel klappert het zadel enorm. Ook in stand sluiten de kussens achter niet aan. Is dat normaal? Aangezien de vulling van de kussens op mijn gewicht zijn aangepast?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:41

Is lastig te belalen zo. Ik zelf ben nog heel erg blij met mijn zadel. Wellicht kan je eens advies vragen bij een andere fitter.

Bij longeren ligt mij zadel ook niet super mooi maar het klappert of schuift niet. Maar door dat de lucht anders verdeeld is dan wanneer je er op zit zal het idd iets losser/anders liggen denk ik. In stand ligt het dan weer wel netjes.

Welke fitter heb je? Miss kan iemand je hier een andere adviseren?

SennaNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 01:20

Bedankt voor je antwoord,maar ik wil liever niet de naam van mijn fitter geven. Ze is steeds kosteloos langs gekomen om aanpassingen te maken en denkt oprecht mee aan een oplossing. Maar misschien is een second opinion geen slecht idee..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 08:43

is de voorste singelstoot losgehaald zodat je een voorsingel idee hebt?
dat wil ook wel wat schelen tegen naar voren schuiven?
verder zou je verschillende soorten singels en dekjes kunnen proberen, dat kan ook zeker nog wel verschil maken.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:15

Ik ben deze week geslaagd voor een tweedehands Wow. Ik heb een haat-liefdeverhouding met Wow. 10 jaar gleden mijn eerste gekocht van Arie en daar heb ik veel plezier van gehad tot ik mijn paard verkocht. Daarna heb ik voor 3 verschillende paarden nog drie keer een wow gekocht, maar met wisselend succes.

Voor mijn huidige merrie heb ik een jaar gereden met een Butterfly zadel (ook een mooi concept), maar dat zadel schoof extreem naar voren. Van de week aan het passen geslagen met Eleonora en ik heb nu een Wow die echt prima ligt en blijft liggen. Ik heb er wel een voorsingelding bij moeten kopen en ik heb mijn stugge H-singel ingeruild voor een ultra zachte H-singel. Ik lever zelf wel wat in wat comfort betreft echt lekker zitten doe ik niet, maar ik ben zo blij dat het blijft liggen en mijn paard er meteen fijn onder liep!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:33

Maar als je zelf niet lekker zit in het zadel, dan voelt je paard dat uiteindelijk ook !
ik heb het zelf ook gedaan hoor, wow gereden omdat het goed paste voor mijn paard. Maar je, wat zat ik zelf niet lekker.

SennaNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:17

Ik heb ook zo'n voorsingel ding,een foregirth arrangement heet het geloof ik. Dat zorgt ervoor dat de singel stoten eerst een stukje naar voren lopen en dan naar beneden. Helpt wel maar niet genoeg. Ik heb nu maar een antislip matje gekocht, al vraag ik me af of dat comfortabel is voor haar maar dat zal ze me snel genoeg laten merken (merrie is duidelijk in haar mening.. ). En ook een prolite schoft pad en een banaansingel. Ga niet alles tegelijk proberen hoor maar ik dacht ik pak het even breed aan. En als ie dan nog niet blijft liggen.. pfff..

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:56

Maris schreef:
Maar als je zelf niet lekker zit in het zadel, dan voelt je paard dat uiteindelijk ook !
ik heb het zelf ook gedaan hoor, wow gereden omdat het goed paste voor mijn paard. Maar je, wat zat ik zelf niet lekker.

Ik kom van een goddelijk zittend zadel en elk zadel zal minder zitten. Beleza zit gelukkig zo makkelijk in alle gangen, dat ik niet veel nodig heb. Ik kan heel netjes en onafhankelijk zitten in get zadel, ik vind het vooral wat hard en mijn knieen liggen net niet lekker tegen de wrongen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:05

Ik werd echt totaal in een verkeerde houding gezet door mijn wow zadel. Zo gek, maar kennelijk gaat de pasvorm van wow zadels niet samen met mijn bekken/ heupen / billen of wat dan ook :+ .

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:08

Ik heb dat ook. Op mijn paard ligt de WoW prima, maar ik kan er mijn draai niet in vinden.
Het gevolg is dat hij nu werkeloos in de garage ligt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:17

En dat is weer super zonde van zo'n, voor de rest, fijn zadel !

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:55

Dat is ook zo, maar ik rijd mezelf er op stuk en dat heb ik nog nooit op een ander zadel gehad.
Als ik daardoor gespannen op mijn paard zit, is het geen goede combinatie.
Echt jammer, ik heb het geprobeerd zelf nog met een bontje, maar het gaat geen succes worden bij ons.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:59

oeh, dat is niets dan. Hopelijk kom je er voor leuk geld vanaf. Er is zeker niet zo snel iemand, die een wow voor je inruilt tegen een ander zadel?

Ik heb geen enkel ander zadel geprobeerd eigenlijk. Bij ons zijn er weinig fitters in de buurt....maar natuuelijk wel de wow uitgeprobeerd en ik kon er wel wat mee.
Maar in mijn situatie was elk ander zadel beter, als die ik toen had. Fijn zadel,maar paste gewoon niet meer op mijn paard, die echt in de staak ging daardoor.

SennaNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:35

Myca schreef:
Dat is ook zo, maar ik rijd mezelf er op stuk en dat heb ik nog nooit op een ander zadel gehad.
Als ik daardoor gespannen op mijn paard zit, is het geen goede combinatie.
Echt jammer, ik heb het geprobeerd zelf nog met een bontje, maar het gaat geen succes worden bij ons.

Ik heb de Lady seat van wow, hier zit een speciale uitsparing/kuil/zachte plek speciaal voor dames om ongemak en doorrijden hier te voorkomen. Misschien een optie?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:45

Wat is dat precies SennaNr1, een Lady seat?
Is dat een andere zitting? Weet je de prijzen daarvan bij benadering?