Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:37

Ik kwam op youtube een leuk filmpje tegen van een meisje met een fjord en iberica.
Misschien hebben jullie hem al gezien, maar wilde hem toch even hier plaatsen
http://youtu.be/YYGx8EPfwvs

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:46

En ze heeft een Bloem - gekocht in NL :)

Morrie

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:52

die jongedame heeft haar balancepoint nog niet gevonden .....

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:13

Ja klopt zag ook dat ze met bloem rijd,
@ morrie, ja ze valt soms wat naar voren,
maar vind het wel een leuk filmpje, goede reclame voor de iberica, kunnen mensen goed zien hoe lekker je er mee buiten kunt rijden met je paard.
En nu ik mijn achterwerk kapot heb gereden met een boomzadel[ stockzadel] van het weekend, had ik toch graag nu zo lamsvachtje gehad hoor hihi. Maar mijn barefootje doet het voorlopig ook nog goed hoor, stukke zachter dan zo'n harde plank onder je kont. Verschrikkelijk zeg als je dat niet meer gewent bent.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:21

wauw...ik kan eindelijk echt uit mijn meeleesrol; Ik heb op mn verjaardag (afgelopen zondag) zowaar een premium plus gekregen! Balen dat het baggerweer is maar heb er toch gister een halfuurtje op kunnen rondhobbellen, wat een genot voor mijn bips en voor paardlief dr rug!
Morgen hoop ik mijn les erop te kunnen rijden ben benieuwd wat mijn lesgeefster er van gaat zeggen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:02

Ah - de jarige met de mazzel en de gulle echtgenoot :+ Nog van harte!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:45

Ook een Iberica besteld! :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:55

Welkom bij de club :P factuur ligt in je postvak :o

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:01

Ik heb 'm zelfs al betaald. :P Ben erg benieuwd, zal zeker foto's posten! :)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:36

Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn iberica. Zowel tijdens het buitenrijden als het rijden in de bak bevalt hij mij en paardlief erg goed :) zijn bespiering wordt zichtbaar beter ( hoewel ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb omdat ik hem 5 keer met een gewoon zadel heb gereden en het verdere inrijden met de iberica gedaan heb/aan het doen ben) en ik zit heerlijk en merk dat mijn balans en zit enorm verbetert.

Edit: Illustrerend fotootje

Afbeelding

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:54

Dat ziet er goed uit Zasread!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:18

Ik ben op zoek naar een leuke bijpassende zadeltas voor de Iberica, het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als de tas ook van schaap was gemaakt, heeft iemand ideeën?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:24

Aan Christ vragen :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:37

Ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar de fabrikant van de Saddle Chariot (is iemand anders nu) met de vraag of meer dan 1 tegelijk afnemen scheelt in de prijs en of het ook goedkoper kan door gegalvaniseerd staal te gebruiken ipv RVS. Ik houd jullie op de hoogte!

En weer even terug naar Christ: ik heb wel iets gehoord over een eenmalige gelimiteerde oplage van de Premium Plus met blauwe stof en antraciet schaap. De Velzadels zijn genummerd en kunnen vanaf 1 september besteld worden.... Weet nog geen prijs. Dus voor de kleurenfreaks!!! ;) :#

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:24

Spannend BZ, die Saddle Chariot, bedankt voor het vragen +:)+

Geinig inderdaad, voor de kleurenliefhebbers. Ben benieuwd of je daar nog een beetje vraag naar krijgt.

Ze kunnen beter een oplage maken met die beugelophanging en singelophanging uit elkaar, grrmpf :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:36

Ik ben ook heel benieuwd! Op de site zie ik ze vooral met een rolstoel er achter - ingenieus, maar ik kan nog staan (voorlopig wel hoop ik :P )

Ik heb geen idee - het is iets wat ze op de Spoga (vakbeurs 1e weekeinde van September) lanceren en daar kan ik ze bestellen - ik wil NU vast polsen of er überhaupt interesse in is, voordat ik er een paar van bestel. Het is wel mooi "warm" blauw.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:41

Hm, hadden die mensen al een SC voordat ze in die rolstoel kwamen, of is hij toch gevaarlijker dan hij lijkt :P :o

Ik ken het blauw van Christ wel, is wel mooi inderdaad :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:51

pmarena schreef:
Hm, hadden die mensen al een SC voordat ze in die rolstoel kwamen, of is hij toch gevaarlijker dan hij lijkt :P :o

_O-

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:18

Ok, hulp weer nodig! Ik wil zoals jullie weten in stijl met mijn Iberica gaan rijden. Had bij barokshop al een mooi hoofdstel gezien met extra ornament voor op de neus zeg maar en bijpassend borsttuig. Ik wil toch gaan voor zwart wrs met goud, want daar heb ik ook al een halster van. Dan past het mooi bij elkaar.

Maar nu... Ontdek ik hij trekkingsdagen een ROOD hoofdstel, wel Portugees, zonder extra ornament maar erg apart. Een rood portugees borsttuig is natuurlijk nergens te vinden. Wat zouden jullie doen? Gaan voor zwart hoofdstel en zwart borsttuig of een rood hoofdstel en een bijpassend zwart borsttuig...?? Ik weet het niet meer.

Edit, andere optie is rood hoofdstel en geen borsttuig, of evt mijn gladde zwarte 15 cm brede borsttuig eromheen hangen... Die is dus niet portugees van snit.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:11

Buitenzinnig schreef:
Citaat:
Ik heb vanmorgen een mailtje gestuurd naar de fabrikant van de Saddle Chariot (is iemand anders nu) met de vraag of meer dan 1 tegelijk afnemen scheelt in de prijs en of het ook goedkoper kan door gegalvaniseerd staal te gebruiken ipv RVS. Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt! Ben erg benieuwd, ook naar wat technische gegevens zoals bv de bodemvrijheid. Dit i.v.m.onze bergachtige woonplek. Apart topic is wellicht handiger?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:33

Stelvio schreef:
Ik ben op zoek naar een leuke bijpassende zadeltas voor de Iberica, het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als de tas ook van schaap was gemaakt, heeft iemand ideeën?

Idee'tje? Jaa, toevallig wel :-). Ik ga beginnen aan mijn zadelsakochke voor bij m'n bruine Iberica.
Beetje op deze manier, middeleeuwse uitstraling:http://www.mijnalbum.nl/Album=8PBNCBO6
Daarbij dan zelfde stenen en carving (tooling) voor het bitloze hoofdstel gebruiken, ook met een middeleeuwse uitstraling.
De stenen kies ik naargelang ze bij m'n paarden passen qua energie :+ , niet dat ik erin geloof, maar vind het wel leuk.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:37

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:54

Cambiar schreef:
Mag niet te zwaar zijn, heel erg licht zelfs voor zo'n flexibel stukje huid-zadel. Misschien is zo iets wel beter:http://www.hipica.nl/produkten/21/item_234.jpg

Die is leuk!
De tassen in de eerste link zijn voor mij een beetje te apart :o

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:20

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:50

Ben ik met je eens - maar vind jouw bijzondere tassen wel grappig - niet mijn smaak - ben meer van strak en zonder frutsels, maar wel weer eens wat anders :j