WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:55

De boom als in kopijzer/headplate is niet zo'n drama, de headplates zijn gewoon los verkrijgbaar bij fitters, heb hier ook voor huidige zadel een maat 3 nog liggen, zit nu een 4 in.

Als je de boom bedoeld in van curved of flat tree, dan is dat wat duurder grapje......

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:58

Is jouwe al wel zadelmak Skipper? En wat had de fitter er over te zeggen?

Mijne kon gelukkig goed aangepast worden, heeft me niets extra's gekost :n

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:41

Voor onderdelen kan je sansje vragen :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:56

Mijn 2 Wowzadels, dressuur en springen, gaan, helaas, echt niet passen op mijn nieuwe kanjer -O- . Mijn springzadel is een enorme wipwap en mijn dressuur ligt er heel erg hoog bovenop :+ . Bovendien heeft mijn nieuwe paard niet zo'n erg lange rug en zijn beide zadels wat aan de lange kant. Dus ik moet helaas de knoop doorhakken om ze te verkopen -O- . Dus mochten er nog mensen zijn met interesse ;) .
Ik weet alleen nog niet of ik op mijn nieuwe kanjer wel weer een Wow wil :o :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:57

een nieuwe kanjer, wat leuk Ilonka! gefeliciteerd
Op Goldz had je toch uiteindelijk een AB liggen? past die wel op je nieuwe aanwinst?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:58

Heb sindskort een 2e hands wow zadel in gebruik. Moet zeggen, heerlijk! Zowel mijn rug als die van het paard. Ze loopt een stuk ruimer.
Maarja had dus ook een te smal zadel..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:07

OP Goldz ben ik inderdaad met een AB gaan rijden :j , met het idee om als hij zijn balans weer terug had weer met de Wow verder te gaan. Dat AB zadel lag ook ontzettend hoog op Odje, hij heeft een hele rechte rug en een brede, lage schoft. Nu heb ik een ander AB zadel wat wel past. Als mijn nieuwe kanjer niet zo'n ontzettend ruime middendraf zou hebben en ik niet zo'n ontzettend slechte balans zou ik niet twijfelen of ik weer een Wow zou nemen. Maar een nieuwe Wow past niet echt in mijn huidige budget en om dan te gaan sparen voor een zadel waarvan ik niet weet of het in dit geval gaat werken... :o :o

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:06

Ik kom hier even om het hoekje kijken na enkele keren met Kerry te hebben gesproken en te zien hoe een haflinger van een vriendin van mij vooruit is gegaan onder een wow zadel ben ik zeer geinteresseerd en denk erover om voor mijn paarden een wow aan te schaffen.
Wel tweedehands want ik zoek voor meerdere paarden een zadel en nieuw is simpelweg dan niet haalbaar.

Voor degene die een tweedehands wow hebben aangeschaft,heb je eerst een fitter laten komen om te zien wat je paard nodig heeft qua zadel of hebben jullie het anders gedaan?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:09

timokyana schreef:
Ik kom hier even om het hoekje kijken na enkele keren met Kerry te hebben gesproken en te zien hoe een haflinger van een vriendin van mij vooruit is gegaan onder een wow zadel ben ik zeer geinteresseerd en denk erover om voor mijn paarden een wow aan te schaffen.
Wel tweedehands want ik zoek voor meerdere paarden een zadel en nieuw is simpelweg dan niet haalbaar.

Voor degene die een tweedehands wow hebben aangeschaft,heb je eerst een fitter laten komen om te zien wat je paard nodig heeft qua zadel of hebben jullie het anders gedaan?

Ik was opzoek naar een nieuw zadel en zag toevallig een 2e hands wow zadel bij een fitter in de buurt. Daar ingeformeerd om te passen.

lilalona88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:22

Ik heb een wow probleempje.

Ik kom net van m'n paard af en zie opeens dat er een plaatje van m'n zadel afkomt.
Het gaat om een metalen plaatje met een schroef erdoor, dit plaatje kom van de zitting, voor de haken voor de stijgbeugel.

Is er toevallig iemand die dit ook eens heeft gehad? En is er iemand die een goede fitter weet.
Ik had altijd Arie boer maar ik heb begrepen dat hij niet meer werkzaam is voor wow?!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:44

Arie is gestopt inderdaad, Marjolein (of was het Marjolijn?) ook. Dacht dat er nog een paar waren gestopt of zougen gaan stoppen.
Weet niet waar je vandaan komt, maar aan de hand daarvan kan je op de WoWsite even kijken welke fitter er bij jou uit de buurt komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:23

Waarom stoppen al die mensen met wow?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:30

Mijn fitter zei ook al dat er mensen gestopt waren en de reden waren verre van leuk ! Meer weet ik ook niet ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:47

Zegt dat wat over wow, het zadel of de manier van aanpassen...klinkt niet goed.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:53

Geen van dat allen !! Zal eens navraag doen . Maar had niets met zadel of Wow an sich te maken .

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:53

hoi,

ik heb ook onlangs een wow gekocht, 2ehands en Kerry is mijn fitter. wat ik weet van bovenstaande is dat er vnl niet goed gefit word en dat de meeste graag nieuw verkopen maar niet de goede aanpassingen maken.

zo heb ik mijn zadel gekocht bij marjolein van Woensel maar helaas niet goed gefit en op verzoek van mijn kant ook niet thuis gekomen om mij verder te helpen. uiteindelijk heb ik Kerry kunnen overtuigen om mij toch te helpen,
er gaan verschillende verhalen de ronde waar je niet vrolijk van wordt, meer info kan ik geven per pb.

verder ben ik heel blij met mijn WOW, mijn paard is na 3x rijden echt veel gaan veranderen, het koste hem in het begin wel moeite om de aanpassing te maken, hij had voorheen veel lichamelijke klachten. maar dit gaat steeds beter.
nu nog op zoek naar een H singel maar vind de inches best lastig ivm cm. dus als iemand nog een goede H singel te koop weet rond de 60 of 65 cm vind ik fijn.

ik hoop hier nog veel te leren en te ontdekken over de wow.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:19

Er stoppen inderdaad veel fitters, niet zozeer om het zadel maar volgens mij ook een beetje om de prijzen wat een zadel kost. Hoorde dat die namelijk dat de prijzen weer omhoog gingen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:43

Er zijn meerdere fitters gestopt met allerlij verschillende redenen, ik denk hier ook niet van toepassing :D

ik heb nog steeds geen nieuwe fitter gevonden nu ligt mn zadek goed en het aanpassen kwa kleine dingen red ik me ook wel mee

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:21

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:42

Die heb ik al eens bij mn zadel gehad, super service en snel geregeld leuke mensen ook maar mn zadel ging naar haar aanpasbeurt zo schuiven dat ik met zadel en al bijna op de grond lag van de hals af := (was normaal aangesingeld) en liep leeg helaas. Volgens de andere fitter moest de singel systeem weer anders en zat er niet genoeg spul in de leidingen zodat de lucht dr in blijft.

Vooral voor het leiding vullen foutje durf ik het niet meer aan ze weer te vragen ze moeten alsnog van ver komen en de voorrijkosten zijn niet mild.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:27

Heeft er iemand toevallig een oude/kapotte luchtzak die ik mag overnemen?? :)
Reden kan per PB

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:21

Ik heb nog een flair inbouwset liggen (gaat alleen compleet weg), maar weet niet of dat dezelfde kussens zijn als in een wow-zadel. (17 inch)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:58

Even een vraagje, ik heb sinds anderhalf jaar mijn wow zadel en zeer tevreden. De laatste tijd zakt mijn zadel alleen steeds meer naar rechts, nu is mijn paard linksgebogen en duwt mij dus steeds op rechts en dat zal zeker een oorzaak zijn. Alleen paard word nu rechter en mijn zadel blijft scheef zakken. Had vanmiddag een filmpje van het rijden en zie echt dat ik heel erg op rechts zit. Ik voel ook met rijden dat ik steeds naar de rechterkant schuif. Zadel fitter is geinformeerd en komt ook wanneer er een plekje vrij is. Maar ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben gehad? En behalve rijtechnisch zou er nog een andere oorzaak kunnen zijn voor dit probleem, begin een beetje te twijfelen of er niet iets met het zadel is...... want voor mijn gevoel als je met rijden merkt dat het paard steeds rechter en sterker wordt in zijn lijf zou het zadel toch juist minder moeten zakken naar rechts?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:17

Mijn zadel was ooit ongelijk opgepompt .. Was toen nodig . Na laatste aanpassing bleek.een kant de luchtzak.nagenoeg leeg te zijn .n

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:17

Mss een lek kussen, heb je daar al aan gevoeld.?