Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bandida schreef:@juliette: ja die pads komen dicht in de buurt. Die kleine afgeronde die op die site te zien is, is wel de enige die qua maat onder een kort zadeltje gaat passen. Ik ben zelf altijd wat verbaasd om te zien hoe enorm die standaard western dingen zijn. Zoals alles in de US: BIG
Juliette86 schreef:Ik ben zelf helemaal gek op westernzadels maar hou weer niet van die drukke tooling die veel oude zadels hebben.
Juliette86 schreef:Maar ook al vind ik een western boom die kort genoeg is (+/- 45 cm)
Bandida schreef:Ik heb wel eens contact gehad met mensen van Deuber, en die wilden wel komen passen (= een passer/verdeler dichterbij met hun zadels langs sturen). Ze maken vanalle types.. (en natuurlijk ook de Startrekk zadels).
http://www.deuber-partner.com/
Misschien een idee?
Juliette86 schreef:@Esther; om nog even terug te komen op een eerdere post van jou. Heb jij ervaring met het aanmeten van zadels op gangenpaarden? En zo ja welke type bomen pasten daar het beste bij?
Moragh schreef:Juliette86 schreef:@Esther; om nog even terug te komen op een eerdere post van jou. Heb jij ervaring met het aanmeten van zadels op gangenpaarden? En zo ja welke type bomen pasten daar het beste bij?
Je hebt gangenpaarden en gangenpaarden... Ik heb (even uit mijn hoofd...) een paar IJslanders in het bestand, en een paar Paso's
2 Paso's met GM, IJslanders met Guichard en Massimo.
Welke boom past is weer heel erg afhankelijk van wat men doet en hoe het paad gebouwd is, dus helaas heb je niet heel veel aan me (weer niet zwart-wit vrees ik...). Wel moet er voor de specifieke beweging van elk paard voldoende ruimte zijn, dus bij gangenpaarden ga ik eerder wat korter in de takken van de boom dan te lang (en bij langer dan liever wat meer naar achter gebogen dan teveel naar voor.
Overigens ben ik ook met Deuber in overleg (nee... Bandida en ik spelen niet onder 1 hoedjeen met Sommer....
Bandida schreef:Moragh schreef:Overigens ben ik ook met Deuber in overleg (nee... Bandida en ik spelen niet onder 1 hoedjeen met Sommer....
Sommer? haha, ging ik net postenGeen grap..
De logica is natuurlijk dat je automatisch bij dezelfde merken uitkomst eens je op dit spoor zit..
amj schreef:Ik neem regelmatig een kijkje hier in het topic, omdat ik het leuk vindt om andere soorten zadels te zien. Nu las ik net iets over wades. Voor de mensen die hier geïnteresseerd in zijn, neem eens een kijkje op http://www.vaquero.nl .