Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:43

Dat is een mooi hoofdstel maar ben er niet helemaal van overtuigd. Ben niet zo fan van dat bitriempje aan kopstuk vastzit (net zoals lingus).

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:07

Annenas schreef:
Jup, nog enorm veel keuze dus :')
Hoe is de kwaliteit van het leer bij Hööks? Als die nou ruk is kan ik veel afstrepen! :+

Thanks voor die tip! Ga hem meenemen

Ik vind de kwaliteit - zeker voor de prijs - echt wel fijn!
Gebruik alleen op het moment meer mijn hele simpele oude horze hoofdstelletje zónder neusriem, omdat ponylief op het moment weinig behoefte aan een neusriem lijkt te hebben.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:12

De HKM Anatomic? Die is er in maat pony. Erg mooi hoofdstel.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:08

Mijn bestelling is ook binnen!
Had ook een bitje besteld, maar die was niet meer leverbaar, hoe lang duurt het eigenlijk voordat ze terug storten?

Hier het hoofdstel:
Zit die verder goed of moet die ergens een gaatje langer / korter?
Sorry paard was vanavond niet zo fotogeniek :p

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:12

Heb niet zo veel verstand van dit hoofdstel, maar zo als ik er nu naar kijk ligt hij heel mooi! :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:31

Ik heb de Lingus II ook binnen gekregen vandaag. Fijne kwaliteit leer! Zal hem van de week passen.

Joollien: past goed! Staat mooi op je paard.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:49

Thanks Joanneke & mayflower!

Ik moet zelf een beetje wennen aan dat het goud is ipv zilver.
Inderdaad fijne kwaliteit leer! Lekker soepel. Verder weegt het hoofdstel helemaal niets als ik dat vergelijk met andere hoofdstellen. Ik weet alleen niet of dat juist een goed of slecht teken is

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:48

Narcissa schreef:
De HKM Anatomic? Die is er in maat pony. Erg mooi hoofdstel.

Ook mooi maar weet niet of dat straks op zijn hoofd gaat passen. Hij heeft een super fijn neusje maar brede kaken. Ik heb tijd zat en zit als optie te denken on keurings hoofdstel dan ander bit in te doen en dat als rijhoofdstel om te toveren.
Voor de hele kleine maatjes is het best lastig. Iig veel minder keuze

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:02

Hier ook de Chester binnen! Inderdaad amper gewicht haha. Maar wel mooi zacht!

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:58

Jooliieen schreef:
Thanks Joanneke & mayflower!

Ik moet zelf een beetje wennen aan dat het goud is ipv zilver.
Inderdaad fijne kwaliteit leer! Lekker soepel. Verder weegt het hoofdstel helemaal niets als ik dat vergelijk met andere hoofdstellen. Ik weet alleen niet of dat juist een goed of slecht teken is

Mijn chester al maanden in gebruik, zonder slijtage, dus het zal geen slecht teken zijn :)
Ik vond dat goud zelf juist super gaaf - maar ik heb dan ook een haflinger, dan kleurt goud gewoon heel stoer. Gelijk gouden beugels besteld toen ook :j :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:02

Jooliieen schreef:
Mijn bestelling is ook binnen!
Had ook een bitje besteld, maar die was niet meer leverbaar, hoe lang duurt het eigenlijk voordat ze terug storten?

Hier het hoofdstel:
Zit die verder goed of moet die ergens een gaatje langer / korter?
Sorry paard was vanavond niet zo fotogeniek :p

[ [url=m/a7KLBE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZqtTUA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xruR2A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OGoWKH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn ervaring is dat het dan überhaupt niet is afgeschreven. Was bij mij ook iets niet leverbaar toen ik mijn Chester had besteld. En was gewoon meteen in mindering gebracht op bedrag wat geïncasseerd was van creditcard.

Beide Chesters zitten mooi zo te zien!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:34

Helaas past mijn paard de Lingus II niet (te groot -O- ). Dus al iemand nog een zwarte maat Full zoekt?

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:31

Mayflower_ schreef:
Helaas past mijn paard de Lingus II niet (te groot -O- ). Dus al iemand nog een zwarte maat Full zoekt?

Voor hoeveel zou je hem kwijt willen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:38

Oww nou word ik wel ff bang, heb ook bruine lingus (II) besteld, hoop echt dat die niet te groot is, ben juist bang te klein omdat ze nogal grote neuzen hebben.
Als het goed is krijg ik alles vanavond binnen, ben benieuwd!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:39

siskeh schreef:
Oww nou word ik wel ff bang, heb ook bruine lingus (II) besteld, hoop echt dat die niet te groot is, ben juist bang te klein omdat ze nogal grote neuzen hebben.

Weet natuurlijk niet wat voor paard je hebt, maar op mijn haf, modern type, 1,50m, is maat full prima (hoofdstel model Chester dan wel, maar zelfde merk)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:43

Met Chester maat Cob past(neusriem op laatste gaatje, bakstukken nog 1 over) zelfs op mijn "grote" paarden van 1,67 met barok hoofd(niet extreem lang, wel breed) zelfs de frontriem zit nog niet te krap, wat mij écht verbaasde.
Alsnog wel een maat Full gekocht om het beter te laten passen ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:50

siskeh schreef:
Met Chester maat Cob past(neusriem op laatste gaatje, bakstukken nog 1 over) zelfs op mijn "grote" paarden van 1,67 met barok hoofd(niet extreem lang, wel breed) zelfs de frontriem zit nog niet te krap, wat mij écht verbaasde.
Alsnog wel een maat Full gekocht om het beter te laten passen ;)

Haflinger hier he: voorpluk is enorm en voorhoofd is breed, vandaar de full nodig, anders kom ik bovenaan in de knoop. Maar voor een paard van 1,67 zou ik sowieso al gauw naar full neigen (behalve bij die popperige bloedpaarden dan)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:57

Ik vond het kopstuk van maat cob (Chester) niet ruim, als die kleiner zou zijn zou ik echt een full nodig hebben. Terwijl de maat verder heel mooi is en in full wel te groot zou worden. De frontriem is inderdaad wel heel mooi ruim

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:59

siskeh schreef:

Mijn paard zit tussen maat cob en full in -O- Altijd een risico om wat te bestellen. Qua lengte past hij wel, maar de neusriem zit niet mooi.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:31

Mijn paard zit ook tussen cob en full in met hoofdstellen, vooral zn brede neus, maar neigt toch meer naar cob. Hij past zelfs een pony halster met zn 1.65m :')

Osteopaat is geweest! Die adviseerde een bridlefitter maar na alle negatieve ervaringen hier op bokt ga ik toch maar zelf aanklooien, na 5 minuten googlen op de bridlefitter hier in de buurt bleek dat iemand te zijn die maar van alles aanklooit, nou dat kan ik zelf ook.... :Y)

Dus heb inmiddels al een selectie gemaakt, het wordt de BR Stanley, Kramer Lund of Hööks Lingus II.... wil iemand voor mij kiezen please? :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:39

Rij je nu op een Micklem Annenas? De Hooks Lingus II lijkt daar wbt de bakstukken het meeste op(vaste bakstukken)
Dat is het grootste verschil tussen de 3 hoofdstellen, de BR Stanley en Kramer Lund zal verschil in pasvorm zijn, als je de BR Stanley "gewoon" in nederland kan krijgen en dus passen kan dat een voordeel zijn naast de Kramer Lund.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:51

siskeh schreef:
Rij je nu op een Micklem Annenas? De Hooks Lingus II lijkt daar wbt de bakstukken het meeste op(vaste bakstukken)
Dat is het grootste verschil tussen de 3 hoofdstellen, de BR Stanley en Kramer Lund zal verschil in pasvorm zijn, als je de BR Stanley "gewoon" in nederland kan krijgen en dus passen kan dat een voordeel zijn naast de Kramer Lund.

Nee, ik rijd nu met een “normaal” hoofdstel met gecombineerde neusriem.
Ik had gelezen dat een aantal paarden beter liepen op de Stanley dan de Micklem? Maar dat zal ook weer per paard anders zijn natuurlijk... lastig. Neig nu denk ik toch meer naar de BR Stanley

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:06

Ik heb vandaag voor het eerst met m’n aangemeten bridle2fit gereden.

De kopstuk ik speciaal voor paarden met gevoeliger/snel vast zittende atlas.

En ik had zeker het gevoel dat er minder druk op de atlas zat. En liep hij er best fijn mee :-)

Afbeelding

Afbeelding

Twijfel alleen nu ik de foto zie, of t bit niet re hoog hangt

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:16

Voor zij die op zoek zijn, EJ heeft nu 20% korting op Horsegear hoofdstellen. Ookal schrijven ze het niet, er zitten ook anatomische bij. Ook eentje met gaatjes in het kopstuk zodat het geen warmte vasthoudt. Dat was ik nog niet eerder tegengekomen volgens mij.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:18

En voor wie nog bij Divoza wil shoppen voor hoofdstellen: morgen is er 25% korting :)