[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:03

Wauw, mooi zadel die hidalgo! En Jinte en Lous (alvast) veel plezier met jullie zadel! Waarom pas eind november jinte? Met welk zadel ga je hem beleren?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:14

Mooi zeg, die Hidalgo!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:28

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:36

Ik heb een vraagje :o

Ik wil een overstap maken naar boomloos, maar wil nog wel graag buitenritten maken, springen en dressuur rijden. Iemand zei de Barefoot Londen, die leek me ook wel wat. Ik kom er nu een tegen in maat 0, alleen tot welke broekmaat gaat dat? Aangezien mij werd verteld dat maat 1 tot maat 40 was. En snap er weinig van :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:39

Maat 0 is wel klein vind ik := Welke maat heb je?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:42

Wat een hoop nieuwe aankopen ineens, leuk zeg !
Gefeliciteerd allemaal *\o/*

Maat 0 is inderdaad inimini ... verder valt er over maat 1 en 2 nog te twisten, dat hangt af van meer factoren dan alleen je broekmaat ;)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:48

Ik heb broekmaat 38 :) Zadel lijkt wel best groot op de foto's die ik heb gezien..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:50

Hm, ik zou dan niet voor een maat 0 gaan.. :n Ik heb broekmaat 34 en zou misschien nog in een 0 passen maar ben op zich wel blij met de London mt 1, aangezien ik nogal snel met mijn knieën over de wrongen kom (lange benen, denk daardoor?)

Maar goed, als het dichtbij is kun je 'm wellicht eerst eens testen? T heeft niet alleen met broekmaten te maken natuurlijk..

Edit: misschien kun je hier iets mee? http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels-oxid/

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:52

Het is dus niet dichtbij :+ Toevallig, ik wil ook graag De london. Je kan daar verder wel gewoon lekker dressuren en springen?

Dankje handige link!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:53

EmmyJoycee schreef:
Het is dus niet dichtbij :+ Toevallig, ik wil ook graag De london. Je kan daar verder wel gewoon lekker dressuren en springen?

Ehm ik spring niet, dus geen idee. Dressuur uiteraard wel, hij mag ook gewoon gebruikt worden voor KNHS wedstrijden ;)
In hoeverre een dressuurzadel ideaal is voor springen moet je zelf beoordelen, heel ideaal lijkt het mij niet.. Aan de andere kant is het qua zit niet echt te vergelijken met een dressuur boomzadel, je hebt hier wel veel meer vrijheid in!

Kirsha

Ik zou dan ook eerder voor een maat 1 gaan. Ik heb maat 36/38 en zit in de London maat 1 precies goed. Zadel lijkt inderdaad wel groot, maar maat 0 zou ik wel een risico vinden. En hetzelfde als Rianne zegt, mijn knieën komen anders ook te ver over de wrongen heen, ik heb ook lange benen.

Anders vraag je ergens een testzadel aan? Dan weet je het zeker.

Geryon

Met maat 38 zeker geen 0! Je kan nog in een maat 1 maar die is voor mij met mijn maat 38 net te klein. Misschien is de justadjust (of adjustad, vergeet dat altijd :+) wat voor je? Daar kan je de zitmaat verstellen!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:55

Kirsha schreef:
Ik zou dan ook eerder voor een maat 1 gaan. Ik heb maat 36/38 en zit in de London maat 1 precies goed. Zadel lijkt inderdaad wel groot, maar maat 0 zou ik wel een risico vinden. En hetzelfde als Rianne zegt, mijn knieën komen anders ook te ver over de wrongen heen, ik heb ook lange benen.

Anders vraag je ergens een testzadel aan? Dan weet je het zeker.

Testzadel is inderdaad altijd een goed idee :j Geloof alleen wel dat je 'm alleen vanaf maat 1 kunt testen..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:55

Geryon schreef:
Met maat 38 zeker geen 0! Je kan nog in een maat 1 maar die is voor mij met mijn maat 38 net te klein. Misschien is de justadjust (of adjustad, vergeet dat altijd :+) wat voor je? Daar kan je de zitmaat verstellen!

Of de Notting Hill? Schijnt meer geschikt te zijn voor springen.. Denk alleen niet dat je die tweedehands gaat vinden..

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:56

Bedankt allemaal! Heb het liefst een zadel waarmee ik dressuur kan rijden, mee kan springen en buitenritten :+ En tweedehands niet te duur.. Wel erg veel eisen maar ik kan helaas niet aan een duur zadel komen.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:57

Rianne_ schreef:
Geryon schreef:

Of de Notting Hill? Schijnt meer geschikt te zijn voor springen.. Denk alleen niet dat je die tweedehands gaat vinden..

hoef niet perse een springzadel, en spring ook niet hoog :+ Maar meer dat ik er wel mee zou kunnen springen..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:57

Cherokee dan iets voor je?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:58

EmmyJoycee schreef:
Bedankt allemaal! Heb het liefst een zadel waarmee ik dressuur kan rijden, mee kan springen en buitenritten :+ En tweedehands niet te duur.. Wel erg veel eisen maar ik kan helaas niet aan een duur zadel komen.

Als ik jou was zou ik dan gewoon eens een testzadel aanvragen en dan de London maat 1 :) Dan kun je 'm testen in de bak (zowel dressuur als springen) én op buitenrit :D Voor de dressuur en buitenritten is 'ie sowieso geschikt, springen durf ik zelf niet te zeggen omdat ik daar geen ervaring mee heb..

Edit: of idd wat Kirsha zegt, een veelzijdigheidszadel!

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:59

Misschien een rare vraag maar waar kan je dat aanvragen? Zadel zou er sowieso tweedehands moeten komen, is het dan niet raar om test zadels aan te vragen? :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:00

Ik zie niet in wat de cherokee enz geschikter maakt dan een cheyenne of de verstelbare versie. Hetgeen wat je juist zo nodig hebt bij het springen, heeft geen enkele barefoot. Dat zijn van die wrongen voor achter je benen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:00

EmmyJoycee schreef:
Misschien een rare vraag maar waar kan je dat aanvragen? Zadel zou er sowieso tweedehands moeten komen, is het dan niet raar om test zadels aan te vragen? :o

Nee hoor.. :) Genoeg mensen die 'm dan niet nieuw gaan kopen. Ik heb de London zelf getest via www.equixantosbarefoot.nl , echt super :)
Vervolgens heb ik 'm tweedehands gekocht via MP (wel met VPS)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:01

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:02

Geryon schreef:
Ik zie niet in wat de cherokee enz geschikter maakt dan een cheyenne of de verstelbare versie. Hetgeen wat je juist zo nodig hebt bij het springen, heeft geen enkele barefoot. Dat zijn van die wrongen voor achter je benen.

Volgens mij heb ik dat nu ook niet, heb nu een wintec 500 cair veelzijdigheid namelijk :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:02

Geryon, ik zeg niet dat de Cherokee geschikter is. Maar het is wel een veelzijdigheidsmodel en ik heb me laten vertellen dat die verder qua zit redelijk overeenkomt met de London. Of het ook zo is, geen idee, daar ga ik volgende week achter komen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:05

EmmyJoycee schreef:
Geryon schreef:
Ik zie niet in wat de cherokee enz geschikter maakt dan een cheyenne of de verstelbare versie. Hetgeen wat je juist zo nodig hebt bij het springen, heeft geen enkele bareļoot. Dat zijn van die wrongen voor achter je benen.

Volgens mij heb ik dat nu ook niet, heb nu een wintec 500 cair veelzijdigheid namelijk :)

Ik heb nog nooit een zadel gezien zonder die dingen :P Maar zou goed kunnen..

Vind het jammer dat die er bij barefoots niet op zitten. Tijdens het springen gaan je benen niet naar voren, ook je knieen niet. Dus wat dat betreft vind ik wrongen niet per se nodig. Je benen zijn veel meer geneigd naar achter te gaan, maar daar is totaal geen steun..

Maar het is voor het buitenrijden wellicht fijner om wel wrongen te hebben :j