Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:36

WoW heeft ook speciale kussens die met wol gevuld zijn.
Misschien kan je anders bij een fitter kijken of je je kussens om kan ruilen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:36

zit er misschien niet te weinig lucht in waardoor je de rand kan voelen?

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:39

Er zit idd niet heel veel lucht in. Maar als ik erop zit is het goed :)

Yavannaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:42

Hoii,

Mijn merrie is bijna 3 jaar en volgend jaar wil ik haar een beetje laten wennen aan een zadeltje.Als ik er uiteindelijk op ga wil ik wel beginnen met een goed zadeltje en zat hierbij dus gelijk te denken aan de wow door de enorme flexibiliteit voor het paard en door de verwisselbare mogelijkheden. Wat denken jullie zou ik kunnen beginnen met een wow dat jaren mee kan of raden jullie het toch af en met wat voor zadel zou ik nogmeer goed kunnen beginnen ??

Alvast bedankt voor de tips !

Gr. Yavanna

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:26

ik heb het zadelmak maken en het eerste beetje rijden met een kunststof zadeltje gedaan en daarna de wow op maat voor hem aan laten passen

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:50

je gewicht afstelling kun je eigenlijk alleen goed doen als je erop zit, omdat hij dat dan nog niet kent is het wellicht handig dat je eerst zorgt dat je er op kan zitten.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:49

Zaterdag komt equilotus terug om meerdere zadels te testen, had vorige keer maar 1 tje getest! Nu dus uitgebreider!

Ben benieuwd of het zo goed is als vorige keer, dan beslis ik, custom of wow, maar wow zat ik beter op :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:21

door omstandigheden is mijn afspraak verzet naar deze week zaterdag, wel even balen maar eigenlijk ben ik al wel super tevreden over de service! Dus op naar zaterdag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:14

Goedendag,

Ik heb mijn huidige zadel te koop en ben tevens opzoek naar een nieuw zadel. Op horse-event ben ik verliefd geworden op de Wow-zadels en nu doet de mogelijkheid zich voor dat ik wellicht mijn zadel kan ruilen tegen een Wow-zadel.

Wat zijn nou punten waar ik op moet letten bij een 2e hands Wow zadel? Het zadel wat te ruil is moet sowieso een ander kopijzer voor ik hem uberhaubt kan passen/ proberen op mijn paard dus het is wel wat ingewikkeld wat dat betreft.

Is er ook een fitter in overijssel die ik kan benaderen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:22

Er zijn vast mensen, die het beter kunnen uitleggen....maar heb je de mogelijkheid, het zadel uit te proberen met de fitter erbij? Want als er bijvoorbeeld al andere kussens onder zouden moeten, wordt t een dure grap.
Maar kopijzer is €55,00 geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:29

Ik heb nog niks concreets afgesproken, maar voor beide partijen lijkt het me wel verstandig om degelijke afspraken te maken. Mocht mijn zadel niet op haar paard passen of andersom dat we dan gewoon terug kunnen ruilen. Of mocht 1 vd 2 niet terug willen ruilen omdat het zadel van de andere partij wel past en bevalt dat deze persoon dan het zadel van de andere overkoopt maar wel het eigen zadel ook terug neemt ofzo.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:18

Ik zit zo ook, maar waarschijnlijk andere kussens plus ander kopijzer..

Mijn fitter komt het zadel passen en dan bekijk ik of ik de 2de hands wil of een nieuw...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:11

Laatste bladzijdes beetje bijgelezen. Lees soms mee hier.
Ik heb ooit WOW zadel gehad. Helaas is het vertrouwen in dit zadel bij mij een heel eind verdwenen.
Bij mijn zadel is ooit de boom aan beide kanten gebroken. Jammer genoeg en paard wat niet gelijk reageerde..... Met alle gevolgen van dien.
Zadel was nog geen 2 maanden daarvoor opnieuw aangepast. Is uiteindelijk gerepareerd maar bleef er onzeker bij.
Achteraf zat er in mijn ogen ook amper lucht in de kussens en vermoed ik dat hij niet goed is afgesteld. Ik ben uitgegaan van fitter.
Ik denk dat heel veel afhangt met en goede fitter.
Dan is dit denk ik een prima zadel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:36

Ik heb mijn zadel 2de hands via de fitter gekocht. Het wisselen van kopijzer en kussens deed niets aan de prijs tenzij ik erop stond een nieuw paar kussens te willen. Heb wel na een maand een andere headplate moeten laten steken, wat 20€ bovenop de consultatie kostte. Deze bijkopen, was 55€ geloof ik. Maar dit heb ik niet gedaan (heb nu nog 2 groene bomen ve wintec, dus tja mijn ervaring zei me dat ik toch niet zelf ga wisselen)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:52

Mijn fitter zei me dat ze de kopijzers wisselt zonder kost maar neemt het oude dan wel mee.

Kussens betaal je maar een deel want ze geeft altijd een deel van de aankoopprijs terug van de oude zodat de nieuwe goedkoper worden.

Ik heb nog geen zadel maar deze info gaf ze mij, zal ook wel van fitter tot fitter afhangen.

@tyke hoe oud was j zadel? Want carbon is heel sterk maar breekt inderdaad wel snel als je het laat vallen of je paard valt bijvoorbeeld. Dit heb ik niet van een fitter maar mensen die met carbon werken hebben me dit verteld!

Voordeel is dat de vorm blijft, een houten boom kan scheef worden, dat is met carbon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:08

Ik denk dat Tyke bedoelt dat de ijzeren plaatjes waar de headplate ingeschroefd wordt waren afgebroken.
Werd in het beginsels vastgezet met 3 popnagels, tegenwoordig met 5. Is een kinderziekte geweest, werd allemaal keurig gerepareerd vanuit GB. Carbon breekt niet zo heel snel.
Ooit bij FTE (wow) op training met een trekker over de zitting gereden om aan te laten tonen hoe sterk carbon is, leer was niet best meer :D , maar het carbon-gedeelte was niets mee aan de hand.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:10

Ik betaalde het kopijzer en heb de oude dus gehouden.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:42

mijn zadel was 2 jaar oud. EN wat Nielojram zeg was het inderdaad. Prima dat het "kinderziekte" was en het is gerepareerd. Maar wat ik zeg mijn vertrouwen was weg. Jammer dat het van "kinderziekte" niet eerlijk is gemeld toen dat het vaker voorkwam. Eerlijkheid doet ook veel.
Heeft bij mijn paard een gigantische drukplek opgeleverd op de schoft. gevolgen mogelijk nu pas echt merkbaar. ga het morgen horen. Dierenarts is er bij geweest en is behandeld.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:51

Ik heb een ouder type, heb 'm ondertussen al een heel tijdje maar dat probleem gelukkig nooit gehad...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:58

Gelukkig maar.
Het is iets wat je niet mee wilt maken. Door karakter van mijn paard en eerder gedrag heb ik het te laat opgemerkt.
Wie verwacht dit. Zadel was net nagekeken. En heb het ook niet gelijk gevoeld. Dus er kan altijd makkelijk gezegd worden dat het mijn eigen schuld is...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:08

Wat wordt eigenlijk bedoeld met "tab"?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:14

Ik heb een nieuwe besteld :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:20

Nielojram schreef:
Ik denk dat Tyke bedoelt dat de ijzeren plaatjes waar de headplate ingeschroefd wordt waren afgebroken.
Werd in het beginsels vastgezet met 3 popnagels, tegenwoordig met 5. Is een kinderziekte geweest, werd allemaal keurig gerepareerd vanuit GB. Carbon breekt niet zo heel snel.
Ooit bij FTE (wow) op training met een trekker over de zitting gereden om aan te laten tonen hoe sterk carbon is, leer was niet best meer :D , maar het carbon-gedeelte was niets mee aan de hand.

Dit is bij mijn zadel ook gebeurd , headplatefixing was afgebroken en zat idd maar met 3 popnagels vast.
Is gratis gemaakt in engeland en ik ben nog steeds blij met mijn zadel.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:27

Ze heeft mij wel gezegd dat er een aantal dingen zijn veranderd/verbeterd.

Mijn zadel wordt bruin met cognac, moveable Block en het wow-boogje achteraan wordt goud, het stiksels is normaal ook swirl.

Waarschijnlijk ga ik ook een bruin micklem hoofdstel bijnemen,

Kijk er naar uit om er terug in te vliegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:52

@Kay_kim, je hebt last van WAK :D
(Wow Aanschaf Koorts)