Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:43

dat bedoel ik, ik snap dat een zadel ingereden moet worden. Maar ik kan gewoon niet doorzitten.... heb het gevoel dan "op" mijn paard te lopen stuiteren. In plaats van gewoon netjes in het zadel op mijn paard te zitten. Moet zeggen dat ik de eerste keer ook echt met tranen van mijn paard af kwam. Dan wacht je 14 weken op een zadel, en dan zit het echt ..t
Ook loopt mijn paard niet fijn onder het zadel. Een keer een stalgenootje het zadel op haar paard laten leggen, maar ook die liep er niet onder.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:48

Hmmm weet je ook wat er anders is aan je zadel? Is het harder ofzo? Gladder? In vergelijking tot het testzadel?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:50

Dat is het hem, als ik ze naast elkaar leg, zie ik met het oog geen verschil (ben ook geen zadelmaker). Maar ik voel het verschil overduidelijk, en de paarden ook. Die reageren ook anders. Het leer is al anders, leenzadel is glad leer, ik heb buffelleer. Maar buffelleer zou juist zachter en fijner moeten zitten. Het is ook niet de structuur die anders aanvoelt, het is echt de vorm die anders voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:25

Als je paard top loopt onder het leenzadel, dan zou mijn keuze zo gemaakt zijn!

Al was mijn zadel groen, ik ga voor comfort.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:13

Niet mee eens yvon, comfort heel belangrijk maar echt te veel geld voor een zadel.in kleur die je niet besteld hebt...

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:17

Sky_As schreef:
Dat is het hem, als ik ze naast elkaar leg, zie ik met het oog geen verschil (ben ook geen zadelmaker). Maar ik voel het verschil overduidelijk, en de paarden ook. Die reageren ook anders. Het leer is al anders, leenzadel is glad leer, ik heb buffelleer. Maar buffelleer zou juist zachter en fijner moeten zitten. Het is ook niet de structuur die anders aanvoelt, het is echt de vorm die anders voelt.

Ik lees al tijdje mee, omdat ik op zoek ben naar een goed zadel.
Wat zegt de custom fitter ervan? Kunnen ze niet eens langskomen om de ligging van het nieuw zadel met het leenzadel te vergelijken?
Want een heel klein verschil kan soms al een groot verschil voor je balans betekenen. En als jij niet goed zit, zal je paard daar ook wel op reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:17

andersom zou ik al helemaal niet doen. Een zadel in de kleur die ik graag wil welke niet fijn zit.
Een niet passend/fijn zittend zadel kopen omdat het zo mooi is vind ik nog veel meer zonde van het geld

Dan zou ik of een nieuwe bestellen of voor de kleur gaan die je minder mooi vind.

Als mijn paard onder het leenzadel top zou lopen en onder een nieuw zadel niet. Dan was voor mij de keuze zo gemaakt.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:34

Ja, maar mijn paard loopt ook fijn onder mijn stubben, en daar zit ik ook redelijk op.
Ik koop geen zadel op maat (paard heeft gewoon een standaard maat, dus het zadel koop ik vooral voor mezelf), om vervolgens een kleur te pakken die ik eigenlijk niet wil. Dan laat ik net zo lief Hulsebos of Anatomica een keer langskomen. Ik hoop gewoon op een oplossing.
Het is niet zo, dat ik een moeilijk paard heb, dus dat er verder niks anders op past....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:38

ChocoBesnier schreef:
Sky_As schreef:

Ik lees al tijdje mee, omdat ik op zoek ben naar een goed zadel.
Wat zegt de custom fitter ervan? Kunnen ze niet eens langskomen om de ligging van het nieuw zadel met het leenzadel te vergelijken?
Want een heel klein verschil kan soms al een groot verschil voor je balans betekenen. En als jij niet goed zit, zal je paard daar ook wel op reageren.

Die zei de eerste keer toen ik smste dat het zadel ingereden moest worden, dit een aantal dagen geprobeerd. Toen gesmst want ik had wedstrijd, en een m1 proef rijden als je niet door kan zitten valt niet mee, dus leenzadel weer teruggestuurd gekregen. Nu een aantal weken langs elkaar geprobeerd, maar mijn nieuwe zadel zit gewoon niet. De feestdagen hebben er tussen gezeten, en aangezien ze het toen druk zat hadden en dicht waren, geen contact meer gehad. Deze week dus weer contact opnemen om te vragen hoe nu verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:51

Dan is je antwoord toch duidelijk?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:05

nee nog niet, hangt ervan af, als hun het zadel opnieuw willen laten maken, vind ik het ook prima, want ik vind het zadel heel mooi! dus wil het zadel wel, maar dan wel in de vorm van het leenzadel, met de kleuren van mijn eigen keus.
Maar als dat 20 weken duurt, dan kijk ik misschien liever even verder.
Of als het leenzadel geverfd kan worden, en ik het tegen een interessante prijs over kan nemen, dan wil ik daar ook nog wel over na denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:06

Maar dan heb je toch geen twijfel?
Of snel een nieuwe.
Of leenzadel verven.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:09

Ik ben heel blij met -mijn- Custom zadel, maar inderdaad als ik er zo een rot gevoel over zou hebben had ik hem inmiddels al terug gestuurd.

Verven zou -ik- al helemaal niet op zitten te wachten. Kan me niet voorstellen dat dat mooi wordt.

Heb je al geprobeerd om Engie hierover rechtstreeks te benaderen en te vragen of er geen optie is om een "spoedje" door te voeren zodat je geebn 20 weken hoeft te wachten?

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:12

vonneke schreef:
Maar dan heb je toch geen twijfel?
Of snel een nieuwe.
Of leenzadel verven.

Indd, tijd zal het uitwijzen.
Even contact opnemen om alle opties te overlopen.
Er komt wel een goede oplossing!

Hoe gaat het testrijden eigenlijk? Als ik het goed begrijp test je niet echt het zadel wat het eindelijk moet worden? Test je dus iets gelijksoortig om dan aanpassingen naar wens door te geven.
En je leenzadel is ook niet per se van hetzelfde type?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:13

oww zo, nee ik zelf heb geen twijfel...of wel, ik heb wel het idee dat het niet helemaal serieus genomen wordt. Maar ik heb geen twijfel over het zadel wat ik nu heb, dat hoef ik gewoon niet (mijn nieuwe dan he)

Na de eerste keer proefrijden was het een beetje zo van: het moet ingereden worden (terwijl ik aangaf ECHT NIET te kunnen zitten). Ook heb ik via bokt meerdere pb's gehad van mensen die hetzelfde hebben gehad. Dat ze het zelfs op het paard gooien. (mijn paard heeft vaak genoeg verschillende zadels op, nooit geen problemen). Leen zadel wat ik nu heb, was ook vrij nieuw toen ik het kreeg, maar zat wel gelijk anders. (en dat met "minder fijn" leer volgens hem).

Ik neem deze week contact op, en kijk wel met welke oplossing ze komen. Het enige wat ik hier vooral wilde weten, is of mensen ook een zadel in moesten rijden, of dat ze wel gelijk fijn zaten.
En wat ik hier merk, is dat iedereen wel gelijk fijn zit, en dat het alleen maar beter wordt.
Dan weet ik in ieder geval, dat ik niet op mijn eigen zadel hoef te blijven rijden, want ik geloof gewoon niet dat het daar beter van wordt. Misschien moeten ze het zadel zelf eens mee nemen en op gaan zitten, of bij een andere ruiter laten testen.
Kijken wat die ervaren.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:33

Ik snap je probleem wel sky_as, ik had een flight die heel ''hoog'' en klein aanvoelde, na een paar maanden ging het wat beter.. Omdat ik me doorreed heb ik nu een andere en vanaf dag 1 zit ik goed (ook een nieuw zadel, nog een beetje hard maar zat er wel gelijk goed in, wat met die flight absoluut niet zo was en met de testzadels flight weer wel).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:49

Citaat:
Ja klopt, dat is het zadel wat ik nu heb. Mag ik vragen hoe jouw nieuwe zadel zat? Zat dat gelijk lekker?
Ik kan echt nog steeds niet doorzitten op mijn nieuwe zadel, en op dit bruine lukt het prima, dus ik heb echt het idee dat het het zadel is, en niet mijn zit.
Zou bijna willen vragen of je een keer op mijn nieuwe zadel zou willen gaan zitten, om te kijken of jij hetzelfde ervaart.....(ik heb het ook al op meerdere paarden geprobeerd. Stap en galop kan ik prima in zitten, maar dravend doorzitten, lukt gewoon niet.)

Mijn nieuwe zadel zat nog lekkerder! En je hebt precies dezelfde besteld? Heel vreemd, ik heb wel een aantal maand op jou zadel gereden toen die nieuw was, maar zelfs toen reed ik er al heerlijk op. Ik zou je nieuwe zadel echt niet nemen, ik zou een andere bestellen in de kleuren wat jij mooi vindt en dan met Vienna leer op de zitting, dan zit je nog fijner, en slechter als je huidige zadel kan die niet zitten toch? Kan wel verschillen denk ik met de vorm van de boom ofzo?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:58

Floortje_89 schreef:
Ik snap je probleem wel sky_as, ik had een flight die heel ''hoog'' en klein aanvoelde, na een paar maanden ging het wat beter.. Omdat ik me doorreed heb ik nu een andere en vanaf dag 1 zit ik goed (ook een nieuw zadel, nog een beetje hard maar zat er wel gelijk goed in, wat met die flight absoluut niet zo was en met de testzadels flight weer wel).

Dit dus.... Dus misschien toch maar opnieuw laten maken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:00

CK88 schreef:
Citaat:
Ja klopt, dat is het zadel wat ik nu heb. Mag ik vragen hoe jouw nieuwe zadel zat? Zat dat gelijk lekker?
Ik kan echt nog steeds niet doorzitten op mijn nieuwe zadel, en op dit bruine lukt het prima, dus ik heb echt het idee dat het het zadel is, en niet mijn zit.
Zou bijna willen vragen of je een keer op mijn nieuwe zadel zou willen gaan zitten, om te kijken of jij hetzelfde ervaart.....(ik heb het ook al op meerdere paarden geprobeerd. Stap en galop kan ik prima in zitten, maar dravend doorzitten, lukt gewoon niet.)

Mijn nieuwe zadel zat nog lekkerder! En je hebt precies dezelfde besteld? Heel vreemd, ik heb wel een aantal maand op jou zadel gereden toen die nieuw was, maar zelfs toen reed ik er al heerlijk op. Ik zou je nieuwe zadel echt niet nemen, ik zou een andere bestellen in de kleuren wat jij mooi vindt en dan met Vienna leer op de zitting, dan zit je nog fijner, en slechter als je huidige zadel kan die niet zitten toch? Kan wel verschillen denk ik met de vorm van de boom ofzo?

Ja, nog lekkerder klinkt goed! die van mij zit gewoon niet. Ik heb dezelfde besteld als waar ik op testgereden heb. Wolfgang Solo Buffel.
Jouw oude zadel zit heel fijn. denk inderdaad ook dat de boom misschien iets scheelt, maar ook wat floortje zegt, het voelt hoog en klein (terwijl het zitvlak net zo groot is).

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:01

Ik was bang dat ik helemaal niet lekker op mijn gekozen zadel zou zitten, omdat mijn leenzadel een ander type was, maar zat gelijk heerlijk en paard liep er gelijk (voor zijn doen dan) dansend mee weg.

Ik heb trouwens wel van meer mensen gehoord die zich stuk rijden op een flight. Ik heb zelf geloof ik genoeg "padding" haha :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:39

Mijn leenzadel was wel hetzelfde type als het bestelde zadel maar ik had een buffelleer leenzadel en mijn bestelde zadel was glad leer. Het leenzadel zat echt heerlijk maar was natuurlijk al flink ingereden. Toen mijn eigen zadel kwam en ik er de eerste keer in ging zitten twijfelde ik heel erg of dit echt hetzelfde type was als het leenzadel, zat zoooo anders maar toch eigenlijk ook weer niet want het was gewoon stug en nieuw. JP zei toen al dat het echt eerst ingereden moest worden, om de dag invetten zodat het soepel werd.
Dat heb ik gedaan en vanaf de 2e x dat ik met mijn nieuwe zadel reed zat het helemaal perfect. Ben nog steeds superblij met dit zadel! Geen moment spijt gehad dat ik het gekocht heb.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:56

Hoevaak zetten jullie je zadels in de effax? Ik doe het echt elke keer na het rijden (dus 5x per week), ik heb het zadel al een half jaar en ziet er nog als nieuw uit, geen enkele beschadiging of slijtage. Maar mijn stalgenoten verklaren me voor gek :P Of zijn jullie ook wel zo poetserig ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:04

Zou je leer daar op een gegeven moment niet "te" soepel van worden?
Een zadel moet natuurlijk wel een bepaalde stijfheid houden toch?

Ik poets ze enkele keren per week, afhankelijk van wat ik ermee doe.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:16

Sky_As schreef:
Zou je leer daar op een gegeven moment niet "te" soepel van worden?
Een zadel moet natuurlijk wel een bepaalde stijfheid houden toch?

Ik poets ze enkele keren per week, afhankelijk van wat ik ermee doe.

Zou kunnen, maar JP zei mij dat ik vooral in het begin er beter elke dag even met effax overheen kan gaan, ook de onderkant enze ben er geloof ik een beetje in blijven hangen :o Zou het eens om de dag gaan doen. Komen jullie er weleens met zeep op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:22

ik krijg nu 2 proefmonstertjes opgestuurd.

Waar koop ik een fles en wat kost het?