Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sky_As schreef:Dat is het hem, als ik ze naast elkaar leg, zie ik met het oog geen verschil (ben ook geen zadelmaker). Maar ik voel het verschil overduidelijk, en de paarden ook. Die reageren ook anders. Het leer is al anders, leenzadel is glad leer, ik heb buffelleer. Maar buffelleer zou juist zachter en fijner moeten zitten. Het is ook niet de structuur die anders aanvoelt, het is echt de vorm die anders voelt.
ChocoBesnier schreef:Sky_As schreef:Dat is het hem, als ik ze naast elkaar leg, zie ik met het oog geen verschil (ben ook geen zadelmaker). Maar ik voel het verschil overduidelijk, en de paarden ook. Die reageren ook anders. Het leer is al anders, leenzadel is glad leer, ik heb buffelleer. Maar buffelleer zou juist zachter en fijner moeten zitten. Het is ook niet de structuur die anders aanvoelt, het is echt de vorm die anders voelt.
Ik lees al tijdje mee, omdat ik op zoek ben naar een goed zadel.
Wat zegt de custom fitter ervan? Kunnen ze niet eens langskomen om de ligging van het nieuw zadel met het leenzadel te vergelijken?
Want een heel klein verschil kan soms al een groot verschil voor je balans betekenen. En als jij niet goed zit, zal je paard daar ook wel op reageren.
vonneke schreef:Maar dan heb je toch geen twijfel?
Of snel een nieuwe.
Of leenzadel verven.
Citaat:Ja klopt, dat is het zadel wat ik nu heb. Mag ik vragen hoe jouw nieuwe zadel zat? Zat dat gelijk lekker?
Ik kan echt nog steeds niet doorzitten op mijn nieuwe zadel, en op dit bruine lukt het prima, dus ik heb echt het idee dat het het zadel is, en niet mijn zit.
Zou bijna willen vragen of je een keer op mijn nieuwe zadel zou willen gaan zitten, om te kijken of jij hetzelfde ervaart.....(ik heb het ook al op meerdere paarden geprobeerd. Stap en galop kan ik prima in zitten, maar dravend doorzitten, lukt gewoon niet.)
Floortje_89 schreef:Ik snap je probleem wel sky_as, ik had een flight die heel ''hoog'' en klein aanvoelde, na een paar maanden ging het wat beter.. Omdat ik me doorreed heb ik nu een andere en vanaf dag 1 zit ik goed (ook een nieuw zadel, nog een beetje hard maar zat er wel gelijk goed in, wat met die flight absoluut niet zo was en met de testzadels flight weer wel).
CK88 schreef:Citaat:Ja klopt, dat is het zadel wat ik nu heb. Mag ik vragen hoe jouw nieuwe zadel zat? Zat dat gelijk lekker?
Ik kan echt nog steeds niet doorzitten op mijn nieuwe zadel, en op dit bruine lukt het prima, dus ik heb echt het idee dat het het zadel is, en niet mijn zit.
Zou bijna willen vragen of je een keer op mijn nieuwe zadel zou willen gaan zitten, om te kijken of jij hetzelfde ervaart.....(ik heb het ook al op meerdere paarden geprobeerd. Stap en galop kan ik prima in zitten, maar dravend doorzitten, lukt gewoon niet.)
Mijn nieuwe zadel zat nog lekkerder! En je hebt precies dezelfde besteld? Heel vreemd, ik heb wel een aantal maand op jou zadel gereden toen die nieuw was, maar zelfs toen reed ik er al heerlijk op. Ik zou je nieuwe zadel echt niet nemen, ik zou een andere bestellen in de kleuren wat jij mooi vindt en dan met Vienna leer op de zitting, dan zit je nog fijner, en slechter als je huidige zadel kan die niet zitten toch? Kan wel verschillen denk ik met de vorm van de boom ofzo?
Sky_As schreef:Zou je leer daar op een gegeven moment niet "te" soepel van worden?
Een zadel moet natuurlijk wel een bepaalde stijfheid houden toch?
Ik poets ze enkele keren per week, afhankelijk van wat ik ermee doe.