WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:42

Daarom ligt mijn zadel op een bontje... ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:24

die boom daar ben ik niet zo bang voor, dat is een vast deel en een zadel is van beperkt gewicht, kussens daarentegen zijn zacht en en bij langdurig indrukken echt wel te vormen zeg maar

zolang een zadel netjes hangt zonder druk op de boom van buitenaf is er volgens mij niks aan het handje met een boom

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:40

Mijn wow hangt nu op een normale zadelsteun, met daarop een dik kleed. Dat lijkt me dan ook voldoende?

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:13

Jaa, dan heb je het ook al heel best volgens mij. Mijn fitter zei sowieso dat er dan niet iets heel fout zo gaan met zo'n gewone steun. Maar beter een buis. Wel een goede tip om het bontje daartussen te leggen!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:14

ik heb ook een gewone zadelsteun...in de trailer heb ik een buis en ik vind dat super onhandig...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:30

Kel2004 schreef:
Welkom Madelein en wat fijn dat je zo verkocht was!

En even wat anders, wat een geweldige naam, Eduardus! I like :D

Haha thanks!! De fokker had hem zo genoemd, en wij vonden het eigenlijk wel bij hem passen. Al wordt ie over het algemeen Edje genoemd ;) ( best grappig want mijn man heet Edwin, dus ook afgekort tot Ed. Me and my Edjes :+ )

Nu nog heeeeeel lang wachten op mijn mooie zadel!!!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:29

Ed Edd and Eddy :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:45

haha ja :D
Mis er nog 1... Hmmm maar even een konijn kopen dan of zo :P

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:23

Heeft iemand ervaringen met het plaatsen van foam in een wow als tijdelijke oplossing bij jong paard?
De merrie is nogal gevoelig typje en weet niet hoe ze op lucht zal reageren.....

Heb zelf al jaren een wow zadel voor mijn andere paard, op de merrie ligt nu een wolzadel (BR) maar daar zit ik zelf voor geen meter op, dus als ik er zelf straks op ga vind ik het ook fijn dat ik wat 'safer' zit :o
Plus dat ik wow nog steeds heel fijn zadel vind en heb hem toch al 6/7 jaar inmiddels!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:51

Skipper schreef:
Heeft iemand ervaringen met het plaatsen van foam in een wow als tijdelijke oplossing bij jong paard?
De merrie is nogal gevoelig typje en weet niet hoe ze op lucht zal reageren.....

Heb zelf al jaren een wow zadel voor mijn andere paard, op de merrie ligt nu een wolzadel (BR) maar daar zit ik zelf voor geen meter op, dus als ik er zelf straks op ga vind ik het ook fijn dat ik wat 'safer' zit :o
Plus dat ik wow nog steeds heel fijn zadel vind en heb hem toch al 6/7 jaar inmiddels!

Ik zou het gewoon proberen Skip, mijn jonkie reageerde echt helemaal niet raar :n Terwijl die in het begin ook heel gevoelig op de rug was :j Beetje ril zelfs....

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:01

Skipper die van mij is net 5 weken zadelmak, en wordt nu beleerd. Hij reageerde wel wat op het zadel, maar niet extreem. Hij ging er wel als een trein van lopen!!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:11

Skipper, ook mijn jonkie heeft destijds helemaal geen reactie gegeven, gewoon even proberen. Eventueel even vragen of iemand je aan een lijntje wil nemen als je het niet helemaal vertrouwd.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:58

Hmmmm.....toch maar eens goed over denken om het dan misschien toch met lucht te proberen als er meerdere zijn die dat hebben gedaan!

Heb mooi tweedehands wow zadel via via, donderdag komt de fitter kan ze kijken of deze eventueel op haar op maat gemaakt kan worden of niet, zo ja dan neem ik het zadel over. Geen idee nl. nog wat ik precies nodig zal hebben, behalve voor mijn eigen kont dan een 18 inch :+

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:15

Toen ik die van mij op stal kreeg (4jr, wel zadelmak al) ben ik er gewoon op gestapt met m'n Wow plús H-singel, die gaf geen kik! Denk dat het meer bij ons tussen de oren zit hoor :j

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:49

@skipper - zit er nu dan een 17 inch zitting op? Want dat is meteen het duurste onderdeel om te vervangen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:14

Ik kom even binnen vallen in dit topic met een vraag. Ik kan een WOW zadel overnemen maar ben nu op zoek naar een fitter in noord holland. Wie moet ik daar voor hebben? Ik kom er niet echt achter..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:45

dan moet je even op de lijst bij de wow site kijken auke-lizzy. als t goed is is die goed bijgewerkt

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:58

Voor de geïnteresseerden: Ik heb een wit WOW-schabrak te koop, met WOW logo aan 1 zijde.
Nog in goede staat :)

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:09

MarChak schreef:
@skipper - zit er nu dan een 17 inch zitting op? Want dat is meteen het duurste onderdeel om te vervangen.

Nee 18 inch die heb ik ook nodig, maar dat is het enige wat ik weet wat ik nodig heb :D
Geen flauw idee of merrie curved of rechte boom moet, welke panels, etc. Maar we zullen het donderdag horen :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:06

Heeft iemand hier angled back zweetbladen? Dus echt zo gemaakt vanuit de fabriek en niet door ze anders vast te schroeven?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:40

Aukelizzy schreef:
Ik kom even binnen vallen in dit topic met een vraag. Ik kan een WOW zadel overnemen maar ben nu op zoek naar een fitter in noord holland. Wie moet ik daar voor hebben? Ik kom er niet echt achter..

Eleonora Westenbring komt ook in noord-holland, ik ben blij met haar, dus ik kan je haar zeker aanbevelen

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:55

garny95 schreef:
Aukelizzy schreef:

Eleonora Westenbring komt ook in noord-holland, ik ben blij met haar, dus ik kan je haar zeker aanbevelen

ben ik het helemaal mee eens.. :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:19

Ja, dank jullie wel..Ik heb inderdaad contact gehad met haar maar begreep wel dat het heel lastig is om een tweedehands wow een beetje goed passend te krijgen zonder echt hele hoge kosten. Ik bedenk me nog even of ik dit zadel wel over wil nemen of dat ik even door spaar en haar laat komen met zadels... De merrie waar het voor bedoeld is verandert momenteel nog zo enorm...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:53

Aanpassen ligt eraan of je wel of geen andere kussens nodig hebt en evt zit, dan zou ik het niet doen. Als je weet wat je nodig hebt kun je zoeken naar de goede delen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:37

pantarhei schreef:
Aanpassen ligt eraan of je wel of geen andere kussens nodig hebt en evt zit, dan zou ik het niet doen. Als je weet wat je nodig hebt kun je zoeken naar de goede delen
Kussens lijken wel te passen. Alleen de boom is te smal. Er zit nu een nr 1 in en dat is veel te smal voor de merrie.
Kun je dan zelf ook andere bomen komen of gaat dat alleen maar via de fitter?