Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
julius_juut schreef:@meisje21: Is een 2e hands barefoot cheyenne niet iets voor je? Lekker zadel voor lange stukken, zonder de irritante gedwongen houding van een dressuurzadel, maar niet echt een western model.
Te lang is trouwens bij een boomloos net zo goed niet de bedoeling als bij een boomzadel. Het stuk waar gewicht zit mag niet te ver naar achteren liggen, leer dat 'voor de mooi' aan het zadel zit is niet er als dat verder uitsteekt.
Jennyxx schreef:Julius_juut, inderdaad. Ook zijn sommige zadels wat minder soepel, bv de Trekker. Die mogen ook niet te lang zijn. Een wat slaper zadel is minder erg. Nu zit ik zelf met een dilema. Ik lees hier veel op bokt dat de Startrekk dressuur een stevig zadel is, semi-boomloos zelfs net als de Trekker. Die zou dus niet te lang mogen zijn. Maar een bekende leverancier zegt dat het onzin is en dat de Startrekk wel soepel genoeg is (en dus aan de achterkant wat mee omhoog 'veert' als je in het midden gaat zitten, beetje 'dubbel klapt' als het ware). Wat vinden jullie?
Ik heb voor de liefhebbers overigens nog een Torsion boomloos dressuurzadel te koop (voorloper van Barefoot en wat duurder als je hem nieuw aanschaft).
funnyhorses schreef:Ik val even binnen met een vraag nml heeft iemand al eens geprobeerd te rijden met een korrector air pad onder de boomloos?
Ik overweeg om een pad aan te schaffen voor onder mn BArefoot London maar ik zou graag wat ervaringen willen horen hoe zoiets rijd onder een boomloos zadel.(heb me al suf gezocht op bokt maar vind geen reakties)
Sodeletuut schreef:funnyhorses schreef:Ik val even binnen met een vraag nml heeft iemand al eens geprobeerd te rijden met een korrector air pad onder de boomloos?
Ik overweeg om een pad aan te schaffen voor onder mn BArefoot London maar ik zou graag wat ervaringen willen horen hoe zoiets rijd onder een boomloos zadel.(heb me al suf gezocht op bokt maar vind geen reakties)
Geen ervaring mee, maar twijfel je dan aan de werking van de normale barefoot london pad?
Olikea schreef:@ Safiera.. Je onderschrift.. geweldig.. Dat zeggen mijn man en ik altijd tegen elkaar..![]()
Ik zal eens kijken, volgens mij heb ik nog wel zwarte hoesjes liggen. Mag je voor de verzendkosten wel overnemen.
Volgende week zal ik eens voor je gaan zoeken.. Heb eerder geen tijd. Mijn zadel (trekker) krijgt de vuurdoop de komende dagen.. Tripje naar de kust geboekt