Snap nu wat je bedoeld met het strakke achter de oren. Denk dat het een kwestie van proberen is of je paard daar last van heeft. Ik denk doordat het leer daar uitgesneden is je paard er minder last van heeft dan dat je denkt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:https://www.artofriding.nl/en/sensation-s-line.html
Ik kwam deze nog tegen... Waldhausen s-line Sensation. Ziet er fijn uit. Iemand hier ervaring mee?
xVerax schreef:"alles van hööks"
Ik denk dat je vooral moet kiezen wat je mooi vindt. Mijn paard loopt net zo fijn op de Rambo Micklem als op de JH Cassino van Hööks, dus ik denk niet dat er enorm veel verschil in zit allemaal
Het enige waarvan ik zeker weet dat mijn paard het niet fijn zou vinden is als er geen "sperriempje" voor het bit langs zit, omdat het dan te veel wiebelt. Dat zou je nog in je achterhoofd mee kunnen nemen bij de keuze voor jouw paard.
Annenas schreef:Zó heel het topic doorgespit en twijfel nu alleen nog tussen:
- Horsegear Cygnus
- BR Stanley
- Lund van Krämer
- Kieffer Ultrasoft Amy
- Alles van Hööks
- Anatomische modellen van Equibling
Dussssss...... wie helpt me
boemel schreef:Annenas schreef:Zó heel het topic doorgespit en twijfel nu alleen nog tussen:
- Horsegear Cygnus
- BR Stanley
- Lund van Krämer
- Kieffer Ultrasoft Amy
- Alles van Hööks
- Anatomische modellen van Equibling
Dussssss...... wie helpt me
Wat is de reden dat je voor een anatomisch hoofdstel kiest?
Voor mij was de hoofdreden het kopstuk (paard met gevoelige atlas) en om die reden voor mijn paard een terugwijkend kopstuk. De BR Stanley is erg mooi en kwalitatief echt goed.
Helaas kwam ik niet uit met de maat van de neusriem (te klein of te groot), dus heb uiteindelijk voor een BR Bolton gekozen (zelfde kopstuk, maar anatomische Engelse neusriem).
Het enige hoofdstel wat alles van mijn verlanglijstje heeft is de Waldhausen s-line Sensation en die heb ik nu in bestelling (te laat ontdekt, had de Bolton al besteld).
xVerax schreef:"alles van hööks"
Ik denk dat je vooral moet kiezen wat je mooi vindt. Mijn paard loopt net zo fijn op de Rambo Micklem als op de JH Cassino van Hööks, dus ik denk niet dat er enorm veel verschil in zit allemaal
Het enige waarvan ik zeker weet dat mijn paard het niet fijn zou vinden is als er geen "sperriempje" voor het bit langs zit, omdat het dan te veel wiebelt. Dat zou je nog in je achterhoofd mee kunnen nemen bij de keuze voor jouw paard.
Quirns schreef:Hoi hoi! Ik heb zondag de hooks chester fairfield besteld, nou vroeg ik mij af of iemand dit hoofdstel gebruikt in combinatie met een kneveltrensje? Want dit was mijn plan maar ik ben bang dat dat niet uitkomt.
StalMelyn schreef:Ik kom binnen in dit topic. Ik ben langzaam opzoek naar een anatomisch hoofdstel in pony of shet maat.
Heb voor mij rijpony de lingus en fairfield van hööks. Zoiets wil ik straks voor mijn welsh b (c pony) ook maar niet te vinden.
Lingus
[ [url=m/QW9ciw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fairfield
[ [url=m/yQmITT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alle pagina's doorspitten is me iets teveel. Heb wel wat hoofdstellen opgezocht maar allemaal cob maat en groter.