Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:11

Ik zag dat er van BoT nu ook onderdekens/liners zijn.
Denk dat ik die wel een keer gaan aanschaffen.
De staldeken trekt bij mijn paard als ‘ie langer op ligt en de Ionic kan hij niet tegen.
Recuptex is qua pasvorm denk ook niet echt een optie, dat ga ik dan maar niet proberen als de werking ook niet meer of beter is dan BoT.

Denise_Storm

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:09

Wij waren juist meer tevreden met de pasvorm van de recuptex. Ik heb hem op mijn haflinger liggen. Als die plekjes geeft, dan heb je waarschijnlijk niet de goede maat te pakken... Wij zijn daarin heel fijn geholpen. En je hebt eventueel ook een borstverbreder.

Qua werking hebben wij het idee dat het hetzelfde is. Instructrice heeft de BoT gehad, maar was net zo enthousiast en positief over de Bucas.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:43

Mijn paard past de gewone Bucas dekens ook heel slecht, dus ik ben een beetje bang ook voor de pasvorm van de recuptex...

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:19

Ik heb ook de recuptex gehad, Mijn paard reageerde er super op alleen de pasvorm is minder, ik heb een schimmel met een gevoelige huid en zowel bij de 205 en de 195 kreeg hij plekjes van het randje van de deken die best wel hard is echt super jammer, zou er zo graag weer 1 willen maarja dat randje....

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:44

Ik heb juist weer dat nu ik de recuptex als onderdeken heb, voor het eerst sinds jaren zijn schouders gewoon in het haar blijven. Normaal zk einde deken periode, worden de schouders kaal.

Grappig dat die pasvormen zo specifiek zijn dan.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:07

Denise_Storm schreef:
Wij waren juist meer tevreden met de pasvorm van de recuptex. Ik heb hem op mijn haflinger liggen. Als die plekjes geeft, dan heb je waarschijnlijk niet de goede maat te pakken... Wij zijn daarin heel fijn geholpen. En je hebt eventueel ook een borstverbreder.

Qua werking hebben wij het idee dat het hetzelfde is. Instructrice heeft de BoT gehad, maar was net zo enthousiast en positief over de Bucas.

De irish ben ik helemaal fan van, maar deze ligt toch minder fijn ondanks dat de maat goed is

Afbeelding

Afbeelding

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:53

Nouvel schreef:
Ik zag dat er van BoT nu ook onderdekens/liners zijn.
Denk dat ik die wel een keer gaan aanschaffen.
De staldeken trekt bij mijn paard als ‘ie langer op ligt en de Ionic kan hij niet tegen.
Recuptex is qua pasvorm denk ook niet echt een optie, dat ga ik dan maar niet proberen als de werking ook niet meer of beter is dan BoT.

Deze heb ik toevallig binnen gekregen gisteren. En hij lag bij mijn pony net zo als een horseware liner :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:56

Ahhh dat wilde ik graag weten, fijn om te horen!
Ik twijfel alleen welke maat ik moet hebben, heb van mijn buitendekens 6.9 en van de liners 6.6.
Wat zou jij doen?
En waar heb jij ‘m gekocht?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:22

Hierbij een foto van de kale plek en een betere foto van de deken

Afbeelding
Afbeelding

SimbaBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 06:01

Hier hebben we de deken tijdens het revalideren veel gebruikt! Paard had er voor ons gevoel wel baat bij, mede in vermindering van spierpijn.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:38

Ik heb vanavond de back on track deken besteld. Ik heb hem als het goed is morgen of overmorgen binnen. Ik ben benieuwd wat merrie ervan vindt

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:02

En wat vind je merrie ervan diertjec? :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:23

Ze is boos als ze hem op krijgt, maar ze wordt ook boos als ik hem af wilt doen _O- Beest spoort niet.
Nee ik merk wel duidelijk verschil moet ik zeggen. Vindt d'r losser in d'r rug en ik heb het idee dat ze iets minder last van d'r rug heeft :)

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:28

Ik heb de blauwe recuptex in 6'3" maar wil liever de light versie. Toevallig iemand die wil ruilen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:31

Ik heb eindelijk ook de hals voor bij de recuptex deken! Mijn pony draagt de deken vaak (ook regelmatig als onderdeken), hij vond de hals erbij echt super prettig. Hoofd laten zakken, gapen, oogjes half toe.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:23

Ik hoop dat mijn deken morgen ook binnen komt! Ik heb de light versie gekocht, gezien de zomer op komst is. Ik twijfel al zo ontzettend lang om hem te kopen, maar ik heb het toch maar gedaan. Hopelijk krijgt ze hierdoor wat extra ondersteuning in haar rug en kunnen we hier voordelen uit halen met rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 10:46

Ik denk dat ik de mijne toch weer verkoop.
Heb eigenlijk nooit echt tijd m vantevoren op te leggen.. pony 24/7 buiten.
Hoogstens kwartiertje...

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:40

Iemand nog een recuptex te koop maat 195?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:05

Lies09 schreef:
Iemand nog een recuptex te koop maat 195?

6.3 light..?

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:57

Anoniem schreef:
6.3 light..?

Dat is 191 toch? Dan 6.6 wel de light ja

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:35

Hoi allen, hopelijk mag ik mij ook melden. Ik heb een paard die ik binnenkort ga verhuizen zodat hij ook in de winter lekker naar buiten kan. Heb hem nu een jaar en hij staat nu een jaar op een stal waar ze in de winter drie kwartier in de bak komen en dat is het en dat begon te knagen. Enfin ik had daardoor een redelijk goedkope deken, omdat hij in principe niet naar buiten ging. Nu kampt mijn paard met rugklachten. Het is nagenoeg over (door dierenarts nagekeken etc. en alles was verder goed) waarschijnlijk was een te lang zadel de boosdoener geweest.. Nu zag ik dat ze bij Bucas Reputex Turnout nu hebben en daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Sowieso het gehele effect van de Reputex. Al is het maar dat het een beetje helpt. Nu las ik ergens ook dat er een Back on Track variant is. Wat adviseren jullie mij. Klopt het dat de Back on Track wetenschappelijke bewezen is?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:37

Mijn merrie is blijer met de back on track dan met de recuptex. Heb ook het idee dat de BoT meer effect heeft :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:16

Dat is wel interessant. Kwa prijs maakt het ook niet veel verschil. Wil er sowieso voor sparen, vandaar dat ik nu met de vraag kom omdat ze hopelijk pas over 5 maanden weer een deken op moeten haha.

En hoe zit het met de dikte van die deken?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:15

Heeft BoT ook een testdeken?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:22

Ik heb van BoT de maasdeken. Dit is vergelijkbaar met een vliegendeken heb ik het idee