[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:24

Jaaaaaa net een ghost Roma piccolo gekocht bij buitenzinnig! Het is het zadel van Tennan! :D
Ik had een ghost Quevis van een collega uitgeprobeerd. Ik ben al vanaf februari met een dressuur zadel bezig en mijn pony loopt er zo slecht onder terwijl ze naar een osteopaat en naar een goede zadelmaker is geweest. Ik heb nog nooit eerder problemen met haar rug gehad. Na de goede verhalen hier een ghost van een collega kunnen proberen. Ze liep er zo fijn op! Dus kan niet wachten op mijn Roma! *\o/*

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:29

Hoi! Laatst had ik al een bericht geplaatst toen ik net een barrydale te testen had. Toen had mijn pony geen gelijkmatige zweetafdruk na het rijden, vanaf de pommel tot waar de beugelophanging zat was er dan een stuk droog aan beide kanten. Maar hij was verder niet gevoelig. De week erna heb ik een cherokee getest en toen had hij wel een mooie gelijkmatige zweetafdruk onder het hele zadel. De pommel was beide keren een M maar bij de cherokee zaten andere inlages. Kan dit het verschil zijn?
En ik ben ook even benieuwd naar jullie mening in welke zadel ik het mooiste zit. Ik vond de barrydale heel fijn, de cherokee heel breed.

Afbeelding
Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:31

Mijn schaapjes zijn onderweg naar buitenzinnig , dus kerstmis is in aantocht !

Mag ik straks een doos openen met een nieuwe roma met alles erop en eraan en een prachtige schaapjes zitting ala barokko .

Kan niet wachten om ei de lijk te kunnen rijden ! (Heb m'n paard al sinds 10okt. En nog nooit kunnen rijden. Zonder zadel of met dekje loopt ze niet.)

Correctie, ze zijn binnen !
Nu komen ze naar mij ! *\o/*
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 21-06-16 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:32

Je benen lijken erg lang voor de Barrydale, had je geen last van de wrongen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:32

Ik vind je denk ik in de Cherokee mooier zitten omdat bij de Barrydale je knie voor de wrong uit lijkt te komen. Maar begrijp wat je bedoelt met breed zitten, ik had dat ook toen ik de Cherokee testte, vreselijk vond ik het! Terwijl ze zeggen dat er geen verschil zou moeten zijn met bijvoorbeeld de London maar daar zit ik dan weer prima in. London/Lexington nog een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:11

cherell0 schreef:

Mag ik straks een doos openen met een nieuwe roma met alles erop en eraan en een prachtige schaapjes zitting ala barokko .

Kan niet wachten om ei de lijk te kunnen rijden ! (Heb m'n paard al sinds 10okt. En nog nooit kunnen rijden. Zonder zadel of met dekje loopt ze niet.)

Jaaa wat goed!!! Mijn schaap is vandaag binnen gekomen en net direct getest, binnenkort even foto's maken <3

Debbie00

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:30

Vandaag voor het eerst gereden met de HD inlages in de pad onder mijn BF Arizona. Zat prima. Naar mijn idee ligt de schoft ook vrijer dan met de dubbele moos gummi inlages. Maar dat moet ik nog even bekijken.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:37

debsoleino schreef:
Jaaaaaa net een ghost Roma piccolo gekocht bij buitenzinnig! Het is het zadel van Tennan! :D
Ik had een ghost Quevis van een collega uitgeprobeerd. Ik ben al vanaf februari met een dressuur zadel bezig en mijn pony loopt er zo slecht onder terwijl ze naar een osteopaat en naar een goede zadelmaker is geweest. Ik heb nog nooit eerder problemen met haar rug gehad. Na de goede verhalen hier een ghost van een collega kunnen proberen. Ze liep er zo fijn op! Dus kan niet wachten op mijn Roma! *\o/*

Ha wat leuk! Veel plezier ermee. Kon er al zo moeilijk afstand van nemen ( :') ) dus goed op 'm passen, he? :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:09

Wubwub schreef:
cherell0 schreef:

Jaaa wat goed!!! Mijn schaap is vandaag binnen gekomen en net direct getest, binnenkort even foto's maken <3

oh wat leuk , welke heb jij ? (misschien overheen gelezen)

ik hoop dat als ze er zijn er even een droge tijd is , want ik heb alleen mogelijkheid van een verwaarloosde buiten bak. (dit word in het aankomende jaar opgeknapt , maar daar heb ik nu niets aan.)
en wil mijn schaapjes (barokko bestaat uit 2 huiden...) niet nat laten worden.

word nu wel even snel hout halen voor m'n zadelkast (steunen en sloten liggen er al :+ )

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:12

Ik heb mooie foto's van de schaapjes....zo mooi!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:16

Ik heb de Cagliari (dus roma schaap variant) met een gevlekt schaap. Alleen ik heb het schaap in een zalea (overtrek) vorm zodat ik hem eraf kan halen omdat ook ik het moet doen met een buitenbak. In de regen met zo'n schaap leek mij geen puik plan :')

Ik heb ook mooie foto's gekregen van BZ, maar weet niet of die geplaatst mogen worden dus dat laat ik lekker aan haar :+

Ik maak a.s. weekend zelf even foto's tijdens een buitenrit :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:18

De foto's zijn voor publicatie WubWub - dus jij mag ze uploaden als je wil....
Alhoewel een collega het een "Shi-tzu die nodig getrimd moet worden" noemde :')
(Wanneer ik de naam van dat hondenras aan elkaar schrijf, wordt het een oliebol -O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:22

Hahaha het was ook écht geeeeen gezicht op pony lief vandaag, moet echt nog even flink inzakken ;) :+
Maar ooo wat zit hij lekker <3

Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:30

Ik vind die harige Spoken zo enig!!! :j De Barocco is ook erg aantrekkelijk geworden (maar niet zo leuk gevlekt)
Gelukkig is er keus uit allerlei kleuren en "harigheden" :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:46

Welke rij deken voor vliegen gebruiken jullie voor e Barefoot zadels(Cheyenne)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:14

Ik gebruikte een gewone onder m'n barrydale. Kwam niet helemaal lekker uit dus stak 'm tussen de pad en het zadel!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:30

Ik plaats foto's als ik op m'n paard licht :o maakt het nog even spannend XD .

Ik vind die roma ook erg leuk !
Zo knuffelig.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:53

Leuk Cherelle, had hem niet meer op een basis geplakt, te paard is veel leuker natuurlijk!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:52

missanita84 schreef:

Ik gebruik de flyrider van amigo..

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:58

missanita84 schreef:

Ik een zebra van Horka. Met mijn Barefoot Arizona Nut. Mijn vriendin (Jets)heeft dezelfde deken voor haar Cheyenne.
Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:53

Mooi hoor die zalea <3

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:56

ik heb een busse voor mijn cherokee, heb westernmordel maar heb gat voor zadel moeen verkleinen met stuk stof in te naaien, gewoon model was beter geweest

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:57

Sure_lee schreef:
missanita84 schreef:

Ik een zebra van Horka. Met mijn Barefoot Arizona Nut. Mijn vriendin (Jets)heeft dezelfde deken voor haar Cheyenne.
[ [url=m/EdooBO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Past precies :D

Afbeelding

Afbeelding

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:00

Heb nog een vraagje voor diegene met een barefoot zadel. Er lopen naden over het zitvlak die mij storen tijdens het rijden, komen ongeveer in mijn lies, hebben jullie er last van? Echt pijn had ik niet bij mijn testritje van een klein uurtje maar bij lange ritten weet ik nu al dat dit wrijving gaat geven. Ik overweeg dan ook een christ lamsvel voor er over. Nog iemand last van?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:01

Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Ik rij altijd met bontje, wel eens zonder gedaan en ook dan geen last van! Ik heb een bontje van Barefoot :j

Heeft iemand ervaring met seatsavers voor Barefoot zadels, maar dan niet van het merk Barefoot zelf? Zo'n losse zitting met kniewrongen. Net zoiets als de just adjust zitting. Ik heb een (merkloze?) tweedehands overgenomen, was wel benieuwd of het verschil maakte, maar heb hem nog niet kunnen proberen. Hij is aardig versleten qua kleur, maar niet kapot ofzo. Ik zit erover te denken om hem te verven, maar weet niet zo goed waarmee.. Mijn zadel is zwart, de seatsaver bruin dus dan zou het met een zwart iets moeten..

Ik denk dat het deze is, want mijne heeft ook net als deze net een andere vorm dan mijn originele zitting.
https://sites.google.com/site/customtre ... -seatsaver
Hij net als deze een beetje verweerd. Onder het bruine komt zwart tevoorschijn, dus ik wil of verven, of een manier bedenken om het bruin er sneller af te krijgen :P
Afbeelding