[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:36

darkadia schreef:
missanita84 schreef:
ja ik hing wel een paar keer aan de telefoon om het op te lossen ,maar uiteindelijk zei de beste man , dat het waarschijnlijk aan het singelen ligt om dat de stoot hoger/verder naar voren is als bij de london. ook vroeg ik om andere inlagen en pommel maar hij zei dat het opgemeten was, het zo goed moest liggen.
al met al een btje raar, Maar wel erg jammer ,want ik reed er verder zo mee weg

Idd vreemd, want ik vind de pommel op de foto echt niet mooi aansluiten en wat in zijn lijf prikken...
Niemand in je buurt die mee kan kijken met je?

nee dat is idd erg jammer , ik had ook het idee dat hij niet lekker lag! maar goed als ik dan bel, en ze zeggen dat het wel goed moet liggen, dan geloof je dat maar ;)
aan de hand daarvan stelde ik mijn vraag hier , en werd het redelijk bevestigd door jullie dat het dus wel aan de inlages kan liggen :j

bedankt in ieder geval

ik blijf meelezen . wie weet een ander zadel een optie voor ons ofzo

Helene83

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:56

Is inderdaad maar een raar verhaal.. lijkt er op dat de beste man niet echt verlegen zit om een zadel te kopen, maar goed.
De Barrydale vind ik zelf 1 van de meest gave zadels om te zien.. misschien met de juiste pommel en inlages dat het wel werkt..

De ghost's vind ik ook echt steeds aantrekkelijker worden, maar heb mijn cheyenne nog net anderhalf jaar, en is eigenlijk ook een heel fijn zadel voor mij en de trekpaardjes. Lekker simpel, zonder poespas, zoals het bij ons hoort :)

Kan iemand mij trouwens vertellen of de bitriempjes van barefoot ook aan het cedarhoofdstel passen?? Mijn paardje heeft de bevestigingsmogelijkheid van het bit bij mijn cedar gesloopt. Zou toch erg zonde zijn als ik daardoor een nieuw hoofdstel moet kopen..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:07

jwl schreef:
Mag ik vragen wat de ruglengte van de ijslander was met de ghost kwetal

daar ben je eigenlijk weinig mee, zelfs al zou het antwoord je kunnen gegeven worden... Mijn ijslander van 1m35 kan nl een Wintec Feldman hebben, en die zijn toch niet zo heel erg kort...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:10

Ik kom ook weer eens aanwaaien ;)

Oshaa wat leuk dat je nu Ghosts aan het testen bent en dat ze bevallen :) Die Fanzolo vond je met de 1e test (mijn zadel) toch niet zo rot zitten? Ik had trouwens wel de beugelriemen verder naar achteren zitten. Fijn dat de Firenze goed bevalt :) Zo zie je, iedereen is weer anders.

Die schaap Ghost (en de schaap "mislukking") vind ik wel erg gaaf! Moet echt mijn best doen om deze niet te bestellen hihi. Hier echt nog steeds enorme fan van de Ghost, zit zo enorm fijn! Geen last meer van heupen en knieën.

Ik maak hier ook iedereen enthousiast merk ik al. Een stalgenoot is weer aan het rommelen met een goed passend zadel. Ze heeft ook echt al heel erg veel geld aan zadels uitgegeven (zowel boom als boomloos). In een barefoot (heeft inmiddels meerdere modellen liggen) kan ze zelf niet lekker zitten en krijgt hier allemaal knieklachten van. Ze heeft nu op mijn zadel gereden op haar pony en is helemaal om. Het wordt wel een picolo versie ivm hele korte rug pony. Buitenzinnig er komt dus weer een bestelling aan ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:59

Super muppetmayo! Bedankt voor het reclame maken!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:40

Haha Graag gedaan hoor. Vind het gewoon heel erg leuk dat er steeds meer mensen zijn die het Ghost enthousiasme delen :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:42

Absoluut!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:16

anders ik wel :o

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:18

Ik ben ook ontzettend benieuwd
Ik denk dat mn bijrijd paard er erg fijn onder gaat lopen
Heb hem laatst bitloos buiten gepakt en het was al zo veel fijner
Geen gesleur en gedram meer
Sowieso heeft ie al een gevoelige rug dankzij staleigenaar die niet heel consequent is met goed passende zadels, maar wie ben ik om m dat wijs te maken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:57

Nee die bitriempjes gaan niet passen aan de Cedar ben ik bang, kan hij niet gerepareerd worden?

Tof hoor dat de nieuwe Ghost zo goed gaat, hij is ook echt stukken gaver nu dan de oude +:)+

En dat "mislukte" schaapje vindt vast wel iemand op wiens zadel die super past en die er dan een mooi koopje aan heeft :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:30

Nee helaas. Aan 1 kant is het riempje kapot getrokken. Aan de andere kant is de clip kapot... Trekpaarden zijn helaas een beetje sterk. :') Wordt dus een nieuw hoofdstel dan ben ik bang. ;( balen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:33

Maar is dat niet te vervangen dan door een handige zadelmaker of schoenmaker? Nieuw riempje en nieuw clipje moet toch wel te vinden zijn :)

Een normaal los bakstuk er aan zal er sowieso een beetje stom uitzien denk ik :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:34

Is het een mogelijkheid om het halster goed hoog te doen en dan met een karabijnhaak het bit vast te klikken? Ik ging kijken hoe het hoofdstel precies in elkaar zat en toen zag ik dit plaatje:
Afbeelding

Als je hem aan de halsterring klikt in plaats van aan het sidepullringetje, dan moet hij op de goede hoogte uitkomen lijkt me?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:39

Ik had het idee om dat met die bitriempjes te doen ipv de karbijnhaken.. idd een los bakstuk is niet mooi lijkt me. Ben nu ook aan het kijken voor een ideal hoofdstel.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:40

Bij het Cedar hoofdstel van mijn moeder waren de stikseltjes van de bitriempjes los aan het laten. Daarmee zijn we naar een goede schoonmaker gegaan en die heeft het hoofdstel heel mooi kunnen maken.
Afbeelding

Ik heb er natuurlijk geen duidelijke foto van, maar als je goed kijkt zie je het. Het is een soort heel plat ijzeren rondje waarmee het vast zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:46

O de losse korte bitriempjes van om de Cavesson neusriem...mja dat zou nog kunnen werken wellicht. Ik vind ze zelf wel erg bulky hoor, en zijn dan ook niet meer lekker snel los te klikken dus dat is wel zonde...

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:57

De bitringen zijn zo dik, dat ik toch met iets moet wrikken om die los te krijgen. :') weer een voordeel van die knollen _O-

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:08

Afbeelding
Hier dat groooote hoofd met de flinke bitringen.. en nog een heel hoofdstel..
dus met die riempjes maakt het niet te snel te grof denk ik. _O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:01

ha - draakje maakt het bont, heel bont :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:05

Ik heb zaterdag de Cedar binnengekregen en helaas vandaag de conclusie moeten trekken dat hij dus ook niet past omdat ik het bit niet hoog genoeg geplaatst krijg zonder dat de neusriem al op de jeukbeenderen ligt. En een gloednieuw hoofdstel laten verbouwen vind ik nou ook niet echt de bedoeling... Jammer hoor want hij is prachtig en ideaal... nu gaat hij retour. ;( Zou mooi zijn als BF de bithangers goed verstelbaar zou maken. Zeker een verbeterpuntje.

3e keer met de Ghost gereden vandaag. Hij begint nu al iets te vormen! <3
Heb er nu fenders van BF aan hangen, moet alleen ff wat extra gaatjes prikken want ze zijn op t kortst nog te lang voor mijn kabouter benen.
Afbeelding

Afbeelding

Met de zadelmaker even gesproken om er een off billet en tie strap op te zetten ipv deze 2 riemen, leek ons beiden fijner voor Cas. Volgens haar was dat zeker mogelijk dmv een ring aan het v-systeem te maken. Dus dan behoud je dat systeem wel. Ik ga er rustig over nadenken.
Anders misschien een singel bontje over de stoten heen trekken, zou dat iets zijn?

Afdruk na een drukke buitenrit was perfect. Schoft en ruggengraat helemaal glad, geen afdruk er op en geen warrige haren. Kussens mooi evenredig aan weerszijden. :j

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:12

draaakje schreef:
Bij het Cedar hoofdstel van mijn moeder waren de stikseltjes van de bitriempjes los aan het laten. Daarmee zijn we naar een goede schoonmaker gegaan en die heeft het hoofdstel heel mooi kunnen maken.
[ [url=m/fSwCf1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er natuurlijk geen duidelijke foto van, maar als je goed kijkt zie je het. Het is een soort heel plat ijzeren rondje waarmee het vast zit.

WAUW!

jij hebt gewoon een echte oude Caramello (die had ik ook)
Zo mooi! *\o/*

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:21

muppetmayo schreef:
Ik kom ook weer eens aanwaaien ;)

Oshaa wat leuk dat je nu Ghosts aan het testen bent en dat ze bevallen :) Die Fanzolo vond je met de 1e test (mijn zadel) toch niet zo rot zitten? Ik had trouwens wel de beugelriemen verder naar achteren zitten. Fijn dat de Firenze goed bevalt :) Zo zie je, iedereen is weer anders.

Fijne vakantie gehad :)? Klopt, ik vond hem niet rot zitten, maar als ik de fanzolo nu vergelijk met de firenze, vind ik die toch lekkerder zitten :). De roma is de volgende om te worden uitgetest, het is alleen even lastig dat ik geen bak heb deze week. Maar goed, daar bedenk ik ook wel iets op :)

Ketwal - ik was helemaal vergeten dat je de singel een beetje kan verplaatsen, zal er morgen weer eens naar kijken.

Wubwub - mooi zadel :). Je hebt het over een bontje over de singestoten - weet niet of ik er over heen heb gelezen - maar heeft je paardje er last van? Want dat is iets wat ik me ook afvraag, of May geen last gaat krijgen van de twee losse riemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:28

Nouja na 3 keer rijden is het moeilijk te zeggen. Hij reageert er iig niet op. Wel merk ik soms dat iets irriteert, hij loopt dan een beetje houterig. Als ik dan opnieuw aansingel is het weg en loopt hij weer goed. Ik denk ergens dat het dus soms wel even irriteert. Daarnaast rijd ik ook wel echt een mega gevoelig paardje qua vacht/rug :j

Zou gewoon even vragen wat de mogelijkheden zijn mocht je er een aanschaffen. :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:48

Is een andere/grotere pad dan geen goede oplossing voor de lange singelstoten van ghost?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:56

EN er bestaan (dacht ik) ook van die losse 'vierkantjes'/patches voor die singelstoten toch? Werd volgens mij eerder in die topic ergens genoemd.