Ja? Ik vind het lastig...de 70 zit bij mijn ene paard precies op de ronding van zijn buik, lijkt me ook niet ideaal. Wel een cm of 5 onder mijn shabrak. De andere is groter en nog wat breder...
Pytje
Geplaatst: 06-08-14 22:16
Doe je ze toch allebei Fortuna! Liever duur dan niet te koop
Portemonnees zijn het niet vaak eens met deze uitgaves, maar ja. Ik eh mn portemonnee was blij dat de springsingel met buikflap te breed is voor mn paard.
Ik heb mijn fairfax singel (gewone dressuur versie) nu een paar keer geprobeerd en moet zeggen dat ik niet bepaald verschil merk in de prestaties van mijn paard. De singel ziet er wel een stuk comfortabeler uit dan mijn vorige singel (rossner comfort).
Mijn paard klapt gelukkig meer naar voren omhoog dan naar onder maar ik snap niet zo goed waar dat enorme prijsverschil in zit eigenlijk.
Anoniem
Geplaatst: 07-08-14 08:34
Ik vind het enorme prijsverschil wel meevallen. Er zit heel wat meer leer aan deze singels
Pantykous
Geplaatst: 07-08-14 08:35
Van 320 naar 490 alleen voor een extra 'uitstulping' in het midden in principe. Ik vind dat wel een fors prijsverschil. Ik heb 'm gelukkig niet nodig dus dat scheelt me weer 170 euro.
Anoniem
Geplaatst: 07-08-14 08:39
En tel er ook eens een gemiddelde 50 cm lengte bij op?
Ik heb nu dressuursingels varierend van 60 tot 75 cm.
Aan mijn springzadels had ik variërend van 110 tot 125 cm.
Pantykous
Geplaatst: 07-08-14 08:41
Hoe bedoel je? Hij is toch niet langer dan een gewone Fairfax VZH?
Ik heb al een VZH singel, die kost 320. De dressuurversie is 290 dacht ik?
Anoniem
Geplaatst: 07-08-14 08:42
Pantykous schreef:
Hoe bedoel je? Hij is toch niet langer dan een gewone Fairfax VZH?
Ik dacht dat je bedoelde als dressuur.
Voor een singel met buikflap hebben ze vele grotere stukken leer nodig wat de prijs doet stijgen.
Pantykous
Geplaatst: 07-08-14 08:46
Dat klinkt dan ook wel weer logisch, je kunt natuurlijk niet met losse lapjes gaan werken. Ik herzie mijn eerdere mening.
Vind het alsnog wel een bak met geld dus goddank heb ik 'm niet nodig.
Ik ga er ook wel van uit dat deze een hele poos mee gaat, mijn prestige singel deed het ook nog steeds super. Daarom schrok ik ook wel van de reacties hier, maar de mijne is gelukkig zacht. En netjes opgelost van Fairfax.