PetraVANL schreef:Ik heb jou ook geen pb gestuurd maar naar gebruikers die al veel eerder in dit forum hebben gereden met dit hoofdstel. verder ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar jouw bevindingen heb je met een wesern hoofdstel last gehad van drukpunten? dat is namelijk de reden waarom ik hierop uit ben gekomen.. ik rijdt zelf met een gecombineerde neusriem waar die combinatie af is gesneden;) hier ben ik over te spreken maar tussen de ruimte onder het jukbeen en de plek waar ik haar bit draag zit gewoon weinig ruimte, als ik dat hoofdstel gebruik zorgt de neusriem ervoor dat de bakstukken een beetje opzij getrokken worden... heb je daar hiermee nog last van?
verder is het natuurlijk niet aanvallend naar degene toe die dat niet doen, misschien dat het verkeerd over gekomen is, ik heb een aantal gebruikers die tussen pagina 6 en 15 in zitten de betreffende pb gestuurd en van hun kreeg ik reacties die er overduidelijk op duiden dat zij voorheen zich niet zo bezig hielden met de mond van hun paard
Met dit hoofdstel, heb je natuurlijk maar 1 riempje vanaf het kopstuk naar het bit.
Dus geen bakstukken en riempjes van de neusriem die elkaar in de weg zitten.
Door de bevstiging van de neusriem, blijft er meer ruimte in de kaak en de zenuwen die daar zitten worden niet "afgekneld"
Ik had ook het probleem dat de ringen van het bit, dicht bij de nesuriem zaten waardoor zn velletje ertussen kwam en dat is met dit hoofdstel niet zo.
Kijk maar eens goed naar de foto's hoe het hoofdstel in elkaar zit.
EDIT: Ik weet overigens niet waar je woont, maar je bent van harte welkom om het hoofdstel op mijn paard te komen bekijken