Hoodie schreef:Wat ik zie in die foto met de rossner singel om bij je paard, is dat de voorkant alsnog los flapt. Wat dus betekend dat de achterkant slechts een paar cm contact maakt met de buik waar al de druk dus op komt te staan.
Ik wil niet zeggen dat je paard out of shape is maar is zeker wel buikig. Plat is plat, een bobbel begin je buikig te noemen. Daar hoeft je paard overigens niet te dik voor te zijn.
Helaas kan ik niet zo snel de foto meer vinden toen ik de singel had geprobeerd, als ik het tegen kom binnenkort zal ik het delen.
Ik ben benieuwd Sterrenpony.
Wat jij buikig noemt, noem ik haar normale postuur en vorm van de buik. Mocht de buik gaan groeien (we weten vanmiddag of er een veulen in zit) dan zal ze zeer zeker een crescent singel nodig gaan hebben.
Deze singel “flapt” iets in beweging bij het aanspannen van de buikspieren en dat is niet ongebruikelijk bij een asymmetrische singel. En geeft juist meer vrijheid aan de schouders.
Ik heb recent geen foto van de zijkant met singel in stilstand op deze merrie. Anders dan dit.

Waar het om gaat is dat je elke singel moet proberen en testen hoe het ligt en blijft liggen in stilstand en beweging.
Bij deze merrie ligt de Comfort echt beter dan de Horka Anatomic (wat je kunt zien aan de gespen) terwijl ze wat betreft model, vorm en totale lengte nagenoeg gelijk zijn.