Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:44

Mooi hoofdstel Esther! :)

SecretLIN

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:23

heb een nurtural besteld helaas wacht ik al vanaf 2 augustus.. iemand ervaring met deze

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:37

SecretLIN schreef:
heb een nurtural besteld helaas wacht ik al vanaf 2 augustus.. iemand ervaring met deze

Ik heb er twee voor mijn shet - ik men met dit hoofdstel. Heb op de tweede 4 maanden moeten wachten, dus succes ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 23:20

haha ojee

zou onderweg zijn maar ja.. ben al zo ongeduldig

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:01

Moet het rechtstreeks uit Canada komen of heb je via een tussenweg besteld?

Mijne moest nog gemaakt geworden en kwam met een X aantal andere Nurturals vanuit Canada naar België, en toen naar mij.

Het is het wachten waard hoor! Veel plezier ervan!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:05

nee ook via België daar besteld
ff geduld nog dus

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:11

Als ze het op voorraad hebben dan had je het al wel mogen hebben. Via Leni besteld?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:19

ja klopt ze wacht nog steeds op levering mij bestelling kon nog net mee.. maar nu is dr nog niks snap voor haar ook lastig en vervelend

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:26

Dan kan het best even duren inderdaad. Is niet anders!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:57

nee klopt ben zo benieuwd.. wil graag de overstap maken
Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:15

kan nu niet lang meer duren

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 06:24

Kan heel lang duren. Heb laatst ook 4 maanden op een bestelling voor een klant moeten wachten, helaas..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:35

ja echt jammer dat het zolang moet duren, gaat ook over een best bedrag vind ik

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 06:54

En toch blijven bitloze hoofdstellen saai. Waarom heb je voor 50 euro echt leuke bling normale hoofdstellen en moet bitloos saai blijven en ook nog eens duurder.
Ik heb eentje van jewels 4 horses, maar was 90 en is eigenlijk nog steeds vrij saai en geen kleurcombis leer mogelijk. Is wel de mooiste tot nu toe die ik gevonden heb.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:47

germie schreef:
En toch blijven bitloze hoofdstellen saai. Waarom heb je voor 50 euro echt leuke bling normale hoofdstellen en moet bitloos saai blijven en ook nog eens duurder.
Ik heb eentje van jewels 4 horses, maar was 90 en is eigenlijk nog steeds vrij saai en geen kleurcombis leer mogelijk. Is wel de mooiste tot nu toe die ik gevonden heb.

De neusriem is bij bitloos vaak een stuk dunner als met een gewoon hoofdstel, zodat de inwerking duidelijker is.
Dus hier hebben ze al minder ruimte om hun ei kwijt te kunnen.
En dan heb je ook nog het feit dat er meer druk op komt te staan en dat ze moeten zorgen dat het veilig blijft.

En ik denk dat dat lastig is voor 50 euro.

Andere theorie, ze schalen mensen die bitloos rijden onder het kopje "neutrale spullen" want we hadden niet van bling :D ahum

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:12

SecretLIN schreef:
ja echt jammer dat het zolang moet duren, gaat ook over een best bedrag vind ik

Ja, het is een bedrag.. maar het wordt helemaal naar wens gemaakt, en moet vanuit Canada geleverd worden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:54

heb hem al gezien van een vriendin vind hen echt mooi anders niet besteld.. maar het wachten hihi das niet zo mijn ding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:43

germie schreef:

Ik zie graag heel basic en ik vind bling spuuglelijk, dus dat probleem daar loop ik dan weer niet tegen aan. Ik heb op maat gemaakte mat zwarte (voor sommige vachtkleuren vind ik bruin mooier, maar mijn paarden zijn bruin dus dan vind ik zwart mooier) sidepull hoofdstellen van Marylot (eentje met een heel fijn mat paars biesje aan de neus- en frontriem ter onderscheiding). Ik had als ik het had gewild een hele wilde kleurencombinatie kunnen maken ook dus hehe.

Al zag ik wel eens een lederen frontriem met bloemen geborduurd in leuke felle kleuren (geel, rood, groen enzo) en dat vond ik toen wel heeeeel spijtig dat je dat niet kan vinden bij nylon/ biothane/ kunststof hoofdstellen ed. (ik ben vegan). En ik verwacht ook geen goed hoofdstel te vinden voor 50 euro, voor een hoofdstel reken ik automatisch al rap een prijs van minstens 100 (nieuw dan wel) eigenlijk.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:55

germie schreef:

Kijk eens bij kifrahorse, zij heeft veel gave hoofdstellen te hoop!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:50

Mooblie schreef:
germie schreef:

Kijk eens bij kifrahorse, zij heeft veel gave hoofdstellen te hoop!

Ook erg basic. Ik heb een simpele kaakgekruiste daar vandaan. Leuk, maar niet bijzonder. Prijskwaliteit wel erg goed.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:16

Germie, wanneer heb je voor het laatst op kifrahorse gekeken? Er zijn een paar héle mooie (western)hoofdstellen bijgekomen. Inderdaad niet 50 euro maar wat duurder, maat wel mooi.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:24

Denk dat ze meer interesse heeft in blingbling ipv western aan de vorige opmerking te zien, maar er is ook eentje met bling zag ik.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:47

Voor side-pull is er inderdaad ook veel met bling en gewoon erg gave westernhoofdstellen. Ik rij niet kaakgekruist maar kan me voorstellen dat het aanbod daarin wat schaarser is.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:02

Ik vind het niet meer dan logisch dat de bitloos hoofdstellen duurder/minder "bling" zijn, die hoofdstellen die normaal in de winkel 50 euro kopen zijn mega-mega-massa productie, de constructie van bitloos is anders, het is zo veel minder massaal, ik vind ansich dat er nog een beste hoeveelheid te koop is.
Goed daarbij gezegd, ik heb mijn hoofdstel laten maken door een vriendin, ik wou donkerbruin met bordeaux onderlegt, dat kon ik bij de bit-afdeling ook niet vinden zal ik je eerlijk zeggen ;)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:10

Toch ook hier even mijn bitloze maatwerk hoofdstel showen :)
Omdat ik het ideale bitloze hoofdstel niet heb kunnen vinden heb ik zelf maar wat bedacht en laten maken door Mirela Fenes van Fenes zadels.

Het hoofdstel kan gebruikt worden als sidepull, kaptoom, halster, onderlangs en scawbrig en is wat mij betreft echt hét ideale bitloze hoofdstel.

Als je nog meer wilt weten kun je dat lezen op het berichtje van 14-09-18 op mijn FB pagina. Daar staan ook nog meer foto's met uitleg bij iedere foto.

Afbeelding

Afbeelding