Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:29

Peelie schreef:
Als je hem iets laat zakken heb je gelijk springschoenen.

En tjah. Dat is echt de mode op dit moment. Zo zijn ze denk ik dus ook wel bedoeld. Er is geen enkel paard met zulke lange benen namelijk.

Nog even en je kan gaan rijden met transportbeschermers :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:39

Na een poosje gebruiken nog even meer ervaring mbt de Schooling Boots.

Materiaal houdt zich geweldig, gebruik ze dagelijks en ze zijn nog gewoon precies als nieuw. Geen krasje op te zien. Klittenband blijft ook helemaal schoon dus top!

Helaas ben ik niet zo lyrisch over de pasvorm. Mijn paard had duidelijk schuurplekken na gebruik op z'n achterbenen, een wondje op de kogel en er komt veel zand tussen. Ik heb even gepuzzeld of ze dan misschien losser of strakker moeten (al deed ik ze echt wel stevig vast) of dat ze gewoon niet geschikt zijn voor hem... hij had dat wondje ook met gewone neopreen kogelbeschermers dus misschien is het ook gewoon het materiaal... Nu al een week niet gebruikt omdat het wondje erger werd, dus dat eerst maar weer laten genezen.
Ik heb verder geen ervaring met dit soort kappen, dus of het dan de LeMieux's zijn of dat dit soort beschermers dat altijd hebben?
Iemand nog andere tips die ik misschien kan proberen?

Voorbeschermers heeft hij dat niet bij, maar wel dat z'n haren aan de voorkant zo geschuurd lijken, wat volgens mij komt doordat de voorkant van elastisch materiaal is wat aan de haren trekt ofzo?

Anyway, de buitenkant is geweldig en ik vind ze mooi, maar een beetje een domper... :\

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:22

Vandaag mijn dekje binnengekregen, volgende keer toch een maat kleiner bestellen. Vind het nu eigenlijk net te groot. Wat vinden jullie?
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:24

Ik zou niet kleiner doen, hoe groot is je paardje?

Ik heb nu de S/M op mijn e pony maar is echt wel een slagje kleiner dan de L. Als je wilt kan ik wel een foto op elkaar maken want heb beide liggen..

Afbeelding

edit: Beestje is niet in beste toestand, zie topic in onderschrift voor z'n verhaal

Jaime_

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:28

Kayl! Je mag voor mij wel een foto maken van de dekjes bovenop elkaar, ik twijfel namelijk nog wat ik straks wil onder mijn 17 inch zadel op mijn D en E

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:33

Als je een foto zou willen maken graag! :)
1.56 dus klein is die!

En wauw wat heb je al vooruitgang geboekt met je schimmeltje ! Heb je topic even gekeken. Echt gaaf !

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:39

Ja zal ik straks even doen meiden! Thanks, ben heel blij al met hoe die het doet :j

Afbeelding

Dit is een L onder mijn 'kleine' springzadel, maar wel groot paard van 1,74 dus wilde op hem sowieso L. Dit dekje op schimmeltje was bijna een deken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:39

xAnnouk schreef:
Vandaag mijn dekje binnengekregen, volgende keer toch een maat kleiner bestellen. Vind het nu eigenlijk net te groot. Wat vinden jullie?
[ [url=m/PoEmNw.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind hem te groot. Vind het nu heel veel dekje en weinig paard/zadel

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:44

Het zal aan mij liggen, maar ik vind het wel meevallen met hoe groot het is. Ik denk dat het een beetje vertekend door de onderlegger.

CelinI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:41

Ik vind het ook echt meevallen! Zou het zelf niet kleiner willen hoor..

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:32

Vandaag mijn burnt orange zadeldek opgehaald. Hij is minder fel dan je op foto's ziet (gaat meer naar roestbruin/oranje) maar wel heel mooi. Ik ben benieuwd of deze net zo mooi blijft in de was als de zwarte Tresse die ik al had.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:03

@Jester_ een equipe weet uit mijn hoofd niet welk type en kan dat ook niet bekijken nu, maar heb hem nu zo'n 2 maanden en het is echt een hemels zadel. Van alles geprobeerd maar had op dit zadel echt de beste balans en is precies wat ik zocht in een zadel: niet te diep, weinig wrong en mogelijkheid tot aanpassen zweetbladen. Wel een enorme uitgave :o maar moest een nieuw zadel nadat de boom van m'n passier was gebroken (had ik nog niet eens een halfjaar, tweedehands en waarschijnlijk al gescheurt gekocht) en het feit dat er levenslange garantie op deze boom zit heeft mij over de streep getrokken.

@ xAnnouk ik vind hem persoonlijk ook niet te groot, oogt wel een beetje zo maar komt denk meer omdat er veel ruimte over is voor en onder de zweetbladen. Want de ruglengte lijkt zo mooi te passen (weet niet hoeveel die scheelt met de M) en als je kleiner gaat zal ook je onderlegger eroverheen gaan (zoals bij mij). Kan voor de rest niet zien hoe het geheel op je paard zelf valt maar als ik het zo zie zeg ik prima.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:43

Mijn pakket is onderweg *\o/*

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:05

Vandaag mijn dekje binnen gekregen en ben echt verliefd op de kleur!!
Ik vind hem wel heel groot lijken. Ben benieuwd op mijn paardje. Aan de andere reacties te zien valt lemieux groter uit qua dekjes?

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:09

Ik vind van niet. Gewoon normaal

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:19

Ik vind ze zonder paard altijd groter lijken, maar op paard zitten ze top :D
Ik heb gewoon L onder een 17 inch dressuurzadel en dat ligt goed, zou niet kleiner moeten bij mij. :)

Alleen moeten ze écht weer met donkerbruine dekjes gaan komen O:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:25

Ik ben wel heel benieuwd naar de maten van de verschillende dekjes in centimeters, zowel de lengte over de rug (horizontaal) als de lengte van boven tot onder (verticaal).

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:47

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:49

Anneloes___M schreef:
Gaaf dekje zeg! :D
Ik vind ze ook gewoon normaal vallen.

Ik heb vandaag met 25% korting deze besteld bij de ej <3 ook gelijk de bijbehorende kogelbeschermers besteld met 25% korting :D

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... 12445.html

Ik heb ze vandaag binnen gekregen en ben er heel blij mee! Echt mooie kwaliteit voor dat geld :j

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:21

Ik kom me hier ook maar eens melden! Ik gebruik al een tijdje de snug boots en singelbontje van lemieux, bevallen super! Heb nu ook de carbon cooler deken aangeschaft. Pas 2x (niet zo lang) op gehad maar paard bevalt het wel! Hij droogt er heel mooi onder. En pasvorm is super, voora het hals/borst gedeelte sluit heel mooi aan, terwijl dat bij andere dekens vaak een lastiger punt is

Afbeelding

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:08

Mijn paard heeft normaal 185, deze is 190 en past perfect (was de kleinste die ze hadden dus ik dacht zal m eens proberen :p)

Ik wil voor de winter nog heel graag de thermo cooler er bij (die wollen) maar dat wordt even sparen en dan komt ie in het najaar :D

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:49

Wat komt er toch weer veel moois voorbij!!

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:08

Jaime_ schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar de maten van de verschillende dekjes in centimeters, zowel de lengte over de rug (horizontaal) als de lengte van boven tot onder (verticaal).

Je kunt bijv op de site van horsehealth. Gewoon een zadeldek bekijken en dan klikken op sizeguide. Dan zie je precies hoe groot ze zijn, ruglengte en verticaal.

http://www.horsehealth.co.uk/saddle-pad ... escription

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:08

Thanks!

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:07

Normaal plaats ik hier niks, maar lees ik alles mee :o

Maar ik kon het niet laten om weer wat van lemieux te bestellen. Sinds vorige week heb ik een dressuurzadel en mijn vzh weggedaan. Ik had al de gewone cotton in het zwart en navy gekocht, maar 2 dekjes is natuurlijk te weinig :D
Dus nu heb ik ook maar de suède copper en de benetton blue besteld!

Ben zo benieuwd, als het goed is zijn beide dekjes op voorraad, dus nu maar afwachten!