De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:33

LisaaSophie schreef:
Ik vind de snugboots dus echt helemaal niets :n
Heb ze nu iets van 3 keer gebruikt, maar elastiek is na 3 dagen rekken om een fles fijn nog te strak (elastiek gemeten en was na rekken maar 0,5 cm langer :\ ) en vind de benen er gewoon even warm onder worden als onder mijn simpele beschermertjes... Dus die van mij gaan te koop, echt jammer want had echt verwacht dat ze fijn zouden zijn...

Maar heb je dan misschien niet de verkeerde maat? Dat je bv beter de beenbeschermers voor achter op het voorbeen gebruikt omdat die breder zijn.

Ik heb maat M front en behind voor een p.r.e. van 1.60 met slanke benen en heb juist dat ik de elastieken wat te lang vind. Zeker bij het achterbeen (de onderste). Dus ik hoop dat de elastieken niet uitrekken want het gaat nu net.

Qua hoogte en gebruik vind ik ze erg fijn. Benen zijn nog iets warm maar bijlange na niet zoals bij mijn andere beschermers. Ook zijn de snug boots binnen 10 minuten weer droog. Vind ze ook erg gemakkelijk aan en afdoen. Het klippen werkt veel fijner dan klittenband en zijn gemakkelijk schoon te maken.

Heb ze pas een week dus ben wel benieuwd hoe ze zich houden op de langere termijn. Iemand daar ervaring mee?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 11:18

L_Ruiterhuis schreef:
LisaaSophie schreef:
Ik vind de snugboots dus echt helemaal niets :n
Heb ze nu iets van 3 keer gebruikt, maar elastiek is na 3 dagen rekken om een fles fijn nog te strak (elastiek gemeten en was na rekken maar 0,5 cm langer :\ ) en vind de benen er gewoon even warm onder worden als onder mijn simpele beschermertjes... Dus die van mij gaan te koop, echt jammer want had echt verwacht dat ze fijn zouden zijn...

Maar heb je dan misschien niet de verkeerde maat? Dat je bv beter de beenbeschermers voor achter op het voorbeen gebruikt omdat die breder zijn.

Ik heb maat M front en behind voor een p.r.e. van 1.60 met slanke benen en heb juist dat ik de elastieken wat te lang vind. Zeker bij het achterbeen (de onderste). Dus ik hoop dat de elastieken niet uitrekken want het gaat nu net.

Qua hoogte en gebruik vind ik ze erg fijn. Benen zijn nog iets warm maar bijlange na niet zoals bij mijn andere beschermers. Ook zijn de snug boots binnen 10 minuten weer droog. Vind ze ook erg gemakkelijk aan en afdoen. Het klippen werkt veel fijner dan klittenband en zijn gemakkelijk schoon te maken.

Heb ze pas een week dus ben wel benieuwd hoe ze zich houden op de langere termijn. Iemand daar ervaring mee?

Ik ben ze als eerste van dit forum gaan gebruiken (geen idee hoe lang, ruim een half jaar, zelfs langer denk ik) en ik ben nog steeds net zo tevreden als op dag 1 ze blijven ook mooi en lubberen niet uit of worden lelijk. Super kwaliteit. Af en toe in de wasmachine en ze zijn weer als nieuw

wwillemijn

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:08

Ik ben ook heel tevreden bij m'n merrie. M'n ruin heeft kortere nodig, maar dan zijn de elastieken weer te kort. Dus voor hem de Teknique besteld in de hoop dat die passen.

xBlackRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:05

Heeft er iemand al ervaringen met de Teknique die ze willen delen?

Ik zit er zelf ook over te denken om ze aan te schaffen. Had eerst voor de Snug boots willen gaan, maar heb ze vandaag gevoeld bij Divoza en vind ze met het oog op vrij intensief springen net niet stevig genoeg denk ik... Ik zit nog een beetje te dubben omdat de Tekniques een gel lining heeft. Lijkt me minder ventileren en dat vind ik nou juist heel belangrijk als ik zoveel geld erin moet stoppen. Daarnaast vind ik het vervelend dat er geen goede maatwijzer bij staat. Bij de Snug boots staat op de officiële site een tabelletje met maten in cm. Bij de Teknique zit alleen een richtlijn gebaseerd op stokmaat, maar dat vind ik voor beenbescherming niet echt een betrouwbare manier van schatten. Onze 2-jarige ruin is net ietsje kleiner dan onze merrie, maar heeft wel veel dikkere/grovere benen.

Mensen die de Teknique besteld hebben, hebben jullie de maten van de Snug boots aangehouden? Of gewoon vertaald als 'medium' is 'cob' en 'large' is 'full' enzo?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 01:09

Ik heb ze besteld en krijg ze maandag binnen. De L van de SB zijn te groot en dus M aangehouden. Ik kan je hopelijk dinsdag meer vertellen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:01

Ik heb de teknique. Ik heb maat L omdat mijn paard stevige benen heeft een die passen perfect. Echt een van de mooiste pasvormen die ze aangehad heeft

In gebruik kan ik nog niks over zeggen want ze is momenteel geblesseerd

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:39

Ik heb ze ook, al een tijdje. Paard heeft lange benen en de L zitten perfect. Kan ze evt voor je opmeten als je daar iets aan hebt? Misschien hierboven ook als de M binnen is

xBlackRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:05

Opmeten zou geweldig zijn! Het gaat me vooral om de lengte. Mijn paardje is een randgevalletje. Van de Snug boots zou ze waarschijnlijk nét geen L kunnen hebben omdat die 0,5-1 cm te lang is. Qua omtrek van de benen is ze volgens mij vrij standaard. Zou naar mijn inschatting in een M passen als die op z'n grootst zit en waarschijnlijk ook wel in een L als die op z'n kleinst zit. Er zit waarschijnlijk volgend jaar een overstap naar een nieuw paard aan te komen en dan wil ik ivm mijn eigen lengte graag eentje die richting 1.70 gaat. Dan is het natuurlijk heel fijn als je nu de L kunt kopen omdat die daar waarschijnlijk ook weer op gaat passen. En gezien de prijs vind ik mogelijkheid tot hergebruik wel heel belangrijk.

Capriootje, hoe komen de benen eronder vandaan na het rijden?

esther_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:03

hoi
heeft iemand hier ervaring met de leren beschermers van chatak. het is volgens mij goedkoop vergeleken met andere leren beschermer, maar is de kwaliteit dan nog wel goed?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:11

Ik heb gisteren de snugboots in maat L hind binnengekregen en net gelijk even gepast maar helaas, ze zijn te kort. Volgens de maattabel van lemieux zouden ze 2 cm langer zijn dan de front, maar ze zijn precies even lang. Ze zijn wel wat breder, dus voor degenen waarbij de front te smal waren zeker een optie om de hind om de voorbenen te gebruiken.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:55

Iemand ervaring met de LEMIEUX STEALTH AIR XC BEENBESCHERMER?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:09

@140509: in dit topic zijn er wel mensen die deze geprobeerd hebben en geloof ik niet erg enthousiast waren.

Ik had van t weekend t idee dat de snugboots wat aan t afzakken waren. De M om de voorbenen leek wat afgezakt te zijn. Heel gek. Anderen dat ook gehad?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 19:11

Jotoma schreef:
Ik had van t weekend t idee dat de snugboots wat aan t afzakken waren. De M om de voorbenen leek wat afgezakt te zijn. Heel gek. Anderen dat ook gehad?

Nee nog nooit gehad..

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:16

Wat denken jullie dat ik kan vragen voor een paar zwarte snugboots maat L als ik ze verkoop? Ze zijn echt minder als 10x gebruikt...

Ik wil ze namelijk toch gaan verkopen..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:50

Ik heb mijn splinternieuwe verkocht voor 100 euro, waren wel de bruine.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:40

[quote="Jotoma"]@140509: in dit topic zijn er wel mensen die deze geprobeerd hebben en geloof ik niet erg enthousiast waren.

Weet u toevallig op welke pagina ze staan?
ik kan de reacties helaas niet terug vinden

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:44

140509 schreef:
Jotoma schreef:
@140509: in dit topic zijn er wel mensen die deze geprobeerd hebben en geloof ik niet erg enthousiast waren.

Weet u toevallig op welke pagina ze staan?
ik kan de reacties helaas niet terug vinden

Als je bij 'doorzoek dit onderwerp' intikt de naam van de beschermer vind jij opeens alle berichten ;)

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:54

Dankje!
helaas wel hetzelfde merk maar niet het model

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:59

Dan heb je niet goed gezocht, want ik tikte het net in en zag wel het eea. Ik heb geprobeerd de link te kopiëren, maar dan kom ik gewoon op dit topic uit zonder de zoekopdracht.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:32

Oh wat raar
want bij geeft die op het volledige naam, geen resultaten
en met lemieux krijg ik andere modelen

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:49

De elite-r peesjes zijn de enige die ik heb en ik hoef ook geen andere. Ze laten heel goed de lucht door en blijven goed zitten. :)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:48

140509 schreef:
Iemand ervaring met de LEMIEUX STEALTH AIR XC BEENBESCHERMER?

Op pagina 21, 24 en 25 kan je mijn ervaringen vinden, foto's heb ik er inmiddels niet meer opstaan.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:10

Ik heb ervaring met de stealth air; beste dingen, draaien soms wel. Ik gebruik ze voor op de wei.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:52

Ik wil graag de snugboots gaan bestellen, maar twijfel nog de maat.
Heb een paard van 1.68 mety redelijk lange benen.
Zat te denken aan 2x maat L maar las dat L vaak te lang zijn voor de voorbenen?

Hoor graag jullie ervaringen.
(Heb al terig zitten lezen maar er zijn zoveel berichten...)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 11:05

hagelkruis schreef:
Ik wil graag de snugboots gaan bestellen, maar twijfel nog de maat.
Heb een paard van 1.68 mety redelijk lange benen.
Zat te denken aan 2x maat L maar las dat L vaak te lang zijn voor de voorbenen?

Hoor graag jullie ervaringen.
(Heb al terig zitten lezen maar er zijn zoveel berichten...)

In de openingspost zijn de maten toegevoegd. Even de peesbeschermers die je nu hebt opmeten en kijken welke maat het beste zou passen. Succes!