Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:49

vonneke schreef:
Nope. Maar ala je zoveel veranderd heeft dat vast niet alleen met je zwangerschap te maken ;)

Nee dat klopt al weet ik wel mensen die behoorlijk veranderd zijn door hun zwangerschappen, ook qua lichaamshouding (zal wel met de buikspieren te maken hebben).

Maar er zijn wel meer redenen te bedenken waardoor je lijf veranderd waar je zelf niet op gerekend had. Zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn maar wel iets om over na te denken omdat het dus zo nauw komt met dit zadel.

Als mijn Tribal binnen is (heb nu een leenzadel), zijn er ook Personals binnen. Ik ga die dan nogmaals proberen en mag evt. van keuze wisselen. Ben benieuwd of ik groot verschil voel na een tijd op het ene zadel gereden te hebben.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:50

kbiermans schreef:
Ik dacht dat ze bij country mill geen custom zadels in het assortiment hadden??

Niet standaard, maar hij kan ze wel leveren, maar gaat ze nu dus leveren onder eigen merknaam.

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:50

Custom leveren onder eigen merknaam?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:53

Ja Tribal type personal dus.
Ze worden op Jumping Amsterdam geïntroduceerd.

Tribal heeft al dezelfde bomen als Custom (of Custom hetzelfde als Tribal, maar net hoe je het bekijkt, Tribal bestaat al een tijd). Enige wat hij dus nu ook gaat leveren is van die speciale kniewrongen, die overigens een aantal jaar geleden ook een tijd 'in' zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:54

Ben benieuwd! !

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:08

Dat is mooi, daar gaan we heen dus kunnen we ze irl bekijken.
Over de bestelde Flight nog niets gehoord...

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:16

Hoe zit het met de prijsklasse, is er verschil bij de Tribal ?
Hebben de Tribal zadels ook de polyflex bomen?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:21

Een 'gewone' Tribal komt op 2095. De personal variant komt hoger, maar net wat voor opties je neemt misschien. Dat weet ik niet precies. Custom heeft veel modellen met veel prijsverschil, Tribal is niet duurder dan de duurste. Maar voor info kan je beter even Country Mill contacten. Boom weet ik niet.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:49

Country Mill is idd een kundige zadelpasservice. Daar ben ik afgelopen jaar ook met een klant geweest...
De custom die ik op het oog had (die van belker) was helaas onder mijn neus verkocht. Daar had ik wel even de balen van, maar denk dat ik toch voor een (op mij) pasgemaakt zadel ga. En dan hopen op een redelijk standaard ligging zodat de meeste paarden hier eronder zouden kunnnen passen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:37

Dat is volgens mij bij de Flight zo.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:01

Ik heb het leenzadel weer teruggestuurd gekregen zodat ik ze naast elkaar kan proberen. Mijn nieuwe zadel maak ik zoveel mogelijk uren op, maar het feit blijft dat ik er gewoon nog niet op door kan zitten, terwijl ik op het leenzadel als een huis zit. Als het leenzadel niet bruin geweest was, was de keuze voor mij niet moeilijk geweest.....
Maar het verschil is voor mij gevoel zo groot, dat ik er toch echt wel sterk over twijfel om misschien voor het bruine te gaan.
Ik vind het probleem alleen, dat ik een op maat gemaakt zadel kies, omdat ik dan alles naar wens kan doen. En ik vind het veel te veel geld, om vervolgens een zadel te kiezen die eigenlijk helemaal niet is wat ik wil. (bruin met een cognac bies, wat ik eigenlijk echt heel lelijk vind).

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:04

Al gedacht aan zwarte indringverf?
Dat gebruik ik als ik tuigen maak, wetkt echt super, geeft niet af en is slijtvast.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:07

Heb ik een keer op mijn oude stubben zadel gebruikt....en geloof me, op een witte broek, geeft het toch gewoon af. Als je doorzit schuif je natuurlijk toch over het leer op en neer. Mijn broek was pas nieuw, dus ik doe het er maar mee, maar het ziet er niet uit. En ik vind dat je vaak wel kunt zien als leer geverfd is. Ziet er niet helemaal meer natuurlijk uit.
Plus het feit, dat ik geen zadel van 2000 euro wil kopen en hem vervolgens moet verven (dan zouden ze dat op risico van Custom moeten doen, en inderdaad met de garantie dat het niet afgeeft als ik er met een witte broek op ga zitten).

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:15

Had je echt indringverf en geen gewone lederverf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:18

Het zou mij gaan om het comfort. Ik wil juist heel graag bruin maar als het zadel wat voor mij een paard perfect zou zijn zwart was dan was dat heel jammer!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:28

das inderdaad een goede, dat weet ik niet...
Kan goed zijn dat het daar dan aan gelegen heeft (gelukkig was het een heel oud zadel, alleen zonde van mijn nieuwe rijbroek).
Maar toch zie ik er wel wat tegen op, om een "op maat gemaakt" zadel te willen kopen, en het vervolgens te moeten doen met een leenzadel, en deze te moeten verven omdat mijn nieuwe zadel, gewoon voor geen meter zit.

Het is voor mij echt heel veel geld.
Ik koop dit zadel, omdat dit het geld is wat ik gespaard had (al een jaar of 4) voor de opfok van mijn zelfgefokte veulen. (voordat ik een veulen had gefokt, wilde ik er zeker van zijn, dat ik nooit aan het geld zou hoeven denken voor ze 3 zou zijn) Dus ik had het dekgeld + opfok tot haar 3 al klaarliggen.
Helaas heb ik haar afgelopen zomer in moeten laten slapen toen ze 1 jaar oud was wegens een ongeval in de wei.
Toen heb ik besloten van het overige geld een op maat gemaakt zadel van te maken. (ik wilde dit geld niet meer in iets levends stoppen, omdat het gewoon bedoeld was voor mijn eigen veulen).
Ik baal er momenteel gewoon erg van, dat het zadel wat ik besteld had, gewoon niet zit. 3,5 maand wachten en dan zit het gewoon niet.
Ik kan overigens echt niks zeggen over de service hoor! die is tot nu toe echt wel goed.
Maar ik heb het eigenlijk altijd met 2e hands zadels gedaan (zonder zadelmaker). en nooit geen problemen gehad. Niet met passen op de paarden, en niet voor het zitten van mezelf.

Daarom denk ik dat het aan het zadel ligt. Als zelfs mijn 10-15 jaar oude kei harde stubben zadel nog beter zit.....
Het zadel zou ook goed moeten liggen op mijn paard, maar ik merk ook aan haar, dat ze met opzadelen al anders reageert (eerste 3 keer bolde ze zelfs haar rug met opstappen, heeft ze in de 5 jaar dat ik haar heb nog nooit gedaan).

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:30

vonneke schreef:
Het zou mij gaan om het comfort. Ik wil juist heel graag bruin maar als het zadel wat voor mij een paard perfect zou zijn zwart was dan was dat heel jammer!

Aan de ene kant wel, maar ik heb net een nieuw zwart hoofdstel gekocht (van 300 euro). Ik vind een zwart hoofdstel, jasje, laarzen en een bruin zadel eerlijk gezegd echt niet mooi op concours gaan.
Daarbij is 2000 euro en meer, voor een zadel wat dan niet naar smaak is, wel veel geld (voor mij).
Dat is ook de reden dat ik heel erg twijfel. Ik heb niet voor niks voor Custom gekozen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:31

En waarom niet voorlopig met dit zadel blijven rijden en een nieuwe bestellen?

Feit blijft wel dat dit een ingereden zadel is en heel anders zal zijn dan een nieuwe.

Kunnen ze van deze geen speciale prijs maken.

Met de verf die Albert zegt zal het moeten gaan. Ieder (zwart) zadel is per slot van rekening geverfd

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:45

Ja hoe nu verder moet ik nog even bespreken. Ze hebben nu natuurlijk even vakantie, dus dat gaat pas januari worden.
Maar vandaar ook mijn vraag hier, hoe zat het bij jullie. Konden jullie wel gewoon gelijk op het nieuwe zadel doorzitten.
Ik snap dat een zadel alleen maar fijner wordt. Maar van niet kunnen doorzitten, naar superfijn, gaat dat lukken. Ik heb nog nooit op een zadel gezeten waar ik gewoon niet op door kan zitten.
Moet het niet net zijn als met nieuwe schoenen? ze moeten gewoon gelijk "fijn" zitten. En na een tijdje worden ze super. Schoenen die vanaf het begin niet goed zitten, gaan vaak nooit helemaal fijn zitten.

Ik vraag hier daarom ook om ervaringen van andere.

Het nieuwe zadel is namelijk wel mooi, en bijna helemaal zoals ik het besteld heb. Het zou fijn zijn als ze gewoon nog een keer langs zouden komen, en even goed kijken waar het verschil kan zitten.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:17

Jammer dat je zo slecht kan zitten op het nieuwe zadel. Persoonlijk zou het me met een zadel dat en goed zit en goed ligt echt geen moer kunnen schelen wat voor kleur het zadel is. Ik had destijds ook alles zwart en kwam bij een bruin zadel uit. Zwarte singel eraan en hij kleurde weer bij mn zwarte hoofdstel. En aan gezien alles nog steeds beetje mix and match is is mn nieuwe zadel nu bruine en zwart :D
Ik zou er alleen in jouw geval geen nieuwprijs voor over hebben, dat zou dan gewoon een leuke regeling moeten worden.

Heb nog niet veel ermee gereden, maar na nog wat kleine aanpassingen hang ik ook niet meer scheef/ glijdt het zadel niet meer. Klein buitenritje gemaakt en kon alleen maar denken yeah wat zit ik fantastisch met lekker veel steun. Best handig op een drie jarige en dan buiten waar ze toch al wat ruimer lopen met hier een daar een schijnbeweging.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:45

Ik zou ook een probleem van de kleur maken... Gaat wel om comfort en ligging, maarja voor dat geld wil ik toch ook echt wat ik besteld heb :=

Wat een duur hoofdstel trouwens := Wat maakt hem zo duur/speciaal? :=

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:58

voor dat geld heb ik toen ook wel een kanttekening toen geplaatst bij mijn zadel. Daarvan waren de lijnen afwijkend en stiksel andere kleur..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:02

Ik zou daar ook een punt van maken. Leer verven etc? Laat hun dat lekker doen... Het gaat niet om een broodje kaas.

Enige klachtje die ik nu mijn paard geschoren is het zadel zijn vacht schuurt doordat de singel onder het monoblad ligt en dat is met een redelijk dik dek eronder... Hopelijk wordt hij er niet kaal door.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:04

Ja dat is iets waar je dan weer niet over nadenkt :=

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:12

Manic dat had ik dan weer niet! Wel dekjes die verdwenen. Heb ik nog wel leuke foto van.