voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:22

Slofje schreef:
1Farah schreef:
ik overweeg ook om een boomloos zadel aan te schaffen. Heb nu een county competitor die ik weg wil doen omdat ik meer zonder als met rijd.
Zijn er ook ervaringen van mensen die gewend zijn om zonder zadel te rijden. Hoe zit dan een boomloos zadel, of beter een bare-back pad?

Ik heb lang zonder zadel gereden en daarna kocht ik mijn Barefoot :) Vond hem gelijk lekker zitten en kon er zo mee wegrijden :)
Een barebackpad.. tja, je hebt zoveel verschillende pads. De barebackpad van christ zit écht hemels, maar ik rijd soms ook met een dubbelgevouwen schapenvacht :) zit ook lekker, maar minder.

Dank je slofje voor je reactie.
Word nu nog lastiger overigens om te kiezen! Ik dacht dat ik eruit was en voor een bbp christ premium plus te gaan. Echter nu twijfel ik weer. Vraag me af of die christ niet te 'hoog' zit waardoor je het contact met je paard mist. Zo ook mijn angst bij het barefoot zadel. Jammer dat die bbp niet ergens in een winkel uit te proberen zijn.

Nachtlampje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:44

Die heb ik dus gebruikt, hij zit héérlijk stevig en ik vond hem echt nog goed voelen zeg maar.
En ik had er nog een barefootpad met inlages onder :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:45

Ik heb dezelfde pad als Slofje gebruikt, en hij zit inderdaad heerlijk! <3

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:01

SNORK Carmen héb jij een christ premium?! *komt hem stelen*
Heb m uitgeprobeerd bij Ingrid: Hemels, ga er zelf ook 1 aanschaffen.
Heb alleen ooit 1 voor 249 gezien, maar kan m niet meer vinden :\ waar en voor hoeveel heb jij m gekocht?

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:58

Oke, dank je voor de uitleg *D

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:16

Dank je voor jullie recties, ik heb zojuist de premium plus gekocht. Het was even zoeken, die dingen zijn echt vreselijk duur. Heb er een 80€ goedkoper gevonden, in engeland besteld. Kan niet wachten totdat ie komt. Heb een bruine besteld, beetje op de gok aangezien die kleur op de website nergens te zien is. Heeft iemand ooit de bruine versie gezien? Niet de zwarte, er schijnt ook bruin te zijn.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:24

Hoewel ik mijn dochtertje nu nog te jong (ruim 2,5 jaar) vind, wil ik wel langzaam op zoek gaan naar een boomloos zadeltje voor ons welshje, zodat ze daar over een (half) jaar langzaam op kan leren rijden.

Wat is het kleinste boomloos zadel? En zijn daar ook pads voor te krijgen?

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:25

Ik denk Barefoot Kids :j
Die heeft een bijbehorende pad.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:25

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:26

Dag angela, barefoot heeft zon kleine zadels, vlgs mij ook met pads. Staat er een tweedehands geloof ik op boomloosrijden of op marktplaats incl pads. Succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:48

Angela : Voor echt nog kleine kinderen onder de 6 jaar zou ik gewoon voor een pinokkio-achtig zadeltje gaan , dat is dan veel fijner dan een Barefootje hoor , duidelijk nog een slag kleiner en dat past dan gewoon beter :)

Farah : ik heb wel wat Christ BBP gehad , de bruine is vrij donker maar wel okee hoor. Ik vind zelf dat honingkleurige altijd wel mooi , zwart vind ik niks , dus als je dan iets wilt dat niet zo licht is dan is bruin een prima keus :j

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:52

@pmarena,
Dank je! Het klinkt geruststellend. Die zwarte vind ik idd niks, natural wel mooi maar was bang dat ie snel vies word. Ik ben heeeeel benieuwd iig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:54

Dan is bruin een mooie tussenweg :j

Het is gelukkig nog wel goed herkenbaar als bruin hoor , maar gewoon vrij donker.

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:56

*D Ok dank je

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:59

Hmmm ik heb even voor je gezocht en heb nog een foto van de bruine Premium Plus gevonden....even kijken of ik hem nog op de database van m'n website heb staan , testje :

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:00

Ja dus :)

Bruin komt een beetje grijzig over maar dat viel wel mee in het echt geloof ik.

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:13

Ow dank je, vind hem idd wel erg donker/grijs. Vond jij dat de natural erg snel vies werd? Je maakt me door die foto aan het twijfelen. Dcht dat dwt de 'charcoal' uitvoering was nl.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:25

Ik heb geen zwarte gehad dus hoe die er in het echt uitziet weet ik niet...

Nee werd niet snel vies , je zit er ook alleen maar op natuurlijk , als je dat niet met een al te smerige broek doet.... :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:27

Die pinokkio zadels zijn ook via de zadelmarkt te verkrijgen. Nu wordt ik niet zo blij van die naam... kan ik de pony zo'n zadel wel aandoen? Met de kleur ga ik mijn dochtertje wel blij maken.... maar een blije pony is misschien nog wel belangrijker...

Heeft iemand ervaring met zo'n zadel?

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:38

@pmarena
Haha ok misschien dat ik toch nog erachteraan ga mailen dan voor die natural. Laat me natuurlijk niet tegenhouden door alleen een vieze broek, ik was niet van plan om er vaak afgegooid te worden ;)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:41

Ik vind zelf de pinokkio zadeltjes niks qua opbouw en qua zit, ik heb voor mijn dochter van bijna vier gekozen voor een wintec enducatief waar ze wel heel net op kan zitten.

1Farah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:47

@angela,
Ik heb vroeger zon pinokio gehad, weet. Iet of ze intussen zijn veranderd, maar ik vond het echt niks. Zowel voor pony als ruiter niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:10

Je hoeft ook niet de flutste van de flutste te nemen natuurlijk , maar wel gewoon een echt kleine-kinder-zadeltje dat een slag kleiner is dan de kleinste Barefoot , en bij voorkeur ook nog een handgreepje heeft... voor mijn nichtje van nu 6 hebben we ook een pinokkio-achtig zadeltje , prima dingetje hoor , niks mis mee :)

Mail anders even naar nickyu / Nicky's Keet , Nicky en Mart weten zat van kleine zadeltjes af :j

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:16

Ik kom even binnenvallen want ik heb ook een vraagje over boomloos zadels.
Heb deze week een testzadel de barefoot cherokee.Reed ook wel is helemaal zadelloos dus ik had er niet echt veel moeite mee om in eventwicht te blijven maar nu heb ik best wel last van dat hij heel erg breed is en kom nog wel is tegen de pommel aan met lichtrijden (wat op den duur ook wel pijnlijk is).

Nu was mijn vraagje wen je hier aan? En zijn er ook boomloze zadels die goed zijn en minder breed zijn?
Alvast heel erg bedankt :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:33

Voor het brede gevoel kun je extra inlages er in doen, dat zorgt voor wat meer A-vorm.
Als je tegen de pommel aankomt zou ik een maatje groter nemen.. Dat is het probleem meestal, als je tegen de pommel aankomt is hij gewoon net iets te klein.