Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:46

Ik vind het nog steeds een mooi hoofdstel..
Alleen jammer van de prijs nog steeds..

Die van de ruitersportshop kriebelt nog steeds wel een beetje.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-02-11 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:47

Ik zal proberen het op mij en mijn merrie te betrekken.

De reden dat ik problemen had met neusriem en bit kwam/komt bij mijn merrie grotendeels doordat het bit met een gewoon hoofdstel (dressuur zonder sperriem) te los ligt. Ik ben absoluut tegen dichtsnoeren en reed daarom zonder sperriem en/of zonder neusriem.
Ook lag het bit te dicht bij de neusriem waardoor er velletjes tussen bit en neusriem vastzaten.

En doe de neusriem verder omhoog, zit hij weer te strak op het jukbeen. Ook vind ik het vervelend om veel riempjes te hebben en dat heb je met dit hoofdstel niet.

Met een westernhoofdstel heb je minder tot geen last van drukpunten (behalve bovenop het hoofd).
Maar dus wel van het feit dat het bit los in de mond ligt. En dat werkte voor mijn paard ook niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, mijn merrie en ik hebben er veel baat bij gehad en sinds dit hoofdstel gooit ze niet meer haar tong over het bit, heeft geen plekjes meer op rare plekken op het hoofd en het belangrijkste, ze vind het hoofdstel om en afdoen niet erg meer. En dat laat mij wel zien dat zij het ook een prettige oplossing vind.

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:50

moonfish13 schreef:
Ik vind het nog steeds een mooi hoofdstel..
Alleen jammer van de prijs nog steeds..

Ja... Als je het vergelijkt met de prijzen van zadels en sommige bitten gaat het eigenlijk wel. Goedkoop is ook vaak duurkoop. Tenzij je geen speciale wensen hebt natuurlijk. En het blijft natuurlijk zo dat je met deze zowel een hoofdstel, kaptoom, als andere dingen hebt! Mocht het Wonder passen, dan ga ik op de fiets zeker ook eens de bitloze variant op haar uitproberen. Tenslotte als er straks voor de eerste keren een bitje in haar mond ligt, ga ik er niet aan zitten. Die clipjes e.d. vind ik daardoor ideaal, want je kunt er zelfs een overgangsfase van maken, van bitloos naar bit/neusriem naar bit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:53

Weet je wat de pest is? Vlak voor de Micklem uit kwam heb ik een duur passier hoofdstel gekocht.
Dat houd me ook een beetje tegen.

Eigenlijk zou ik die van de ruitersportshop wel eens in mijn handen willen hebben.
Het scheelt wel even 100 euro.

Tatyana

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:59

@moonfish13: Daar zijn in dit topic al een aantal erg negatieve reacties op. onder andere 1 waarvan de neusriem? was afgebroken...

Ook qua leerqualiteit is het een stuk minder.

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:00

moonfish13 schreef:
Weet je wat de pest is? Vlak voor de Micklem uit kwam heb ik een duur passier hoofdstel gekocht.
Dat houd me ook een beetje tegen.

Eigenlijk zou ik die van de ruitersportshop wel eens in mijn handen willen hebben.
Het scheelt wel even 100 euro.

Och, ik heb een half jaartje geleden ook een Iberisch kaptoompje gekocht van 89,-. Maar die hangt er nu ook maar. Pech gehad, ik ga hem sowieso binnenkort op marktplaats zetten. Interesse? ;) Dan heeft hij me straks maar wat tientjes gekocht om uit te proberen, da's niet zo duur. Ik verkocht ook laatst een paso finohoofdstel (een jaquima), had ik voor de lol gekocht op Curacao, prachtig lichtgeel kalfsleer, paste mooi bij mijn koffievosje. Maar paste niet echt helemaal, en ik had geen plek over op de muur voor de sier. Ook maar verkocht.
Dus eh.. Marktplaats!! :D

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:00

Tatyana schreef:
@moonfish13: Daar zijn in dit topic al een aantal erg negatieve reacties op. onder andere 1 waarvan de neusriem? was afgebroken...

Ook qua leerqualiteit is het een stuk minder.

Ik dacht inderdaad al dat het verwarrend zou zijn, want dat was dus een neppe!
Natuurlijk is die neptroep niet van goede kwaliteit, anders was het niet zo goedkoop. Net als die zadels uit India, net echt want het ziet er hetzelfde uit..
Laatst bijgewerkt door xxxclau op 19-02-11 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:02

Ja, dat houd mij dus tegen.
De garantie vervalt ook als je hem als sidepull gebruikt.
Anderzijds rijd ik dus nooit met sidepull.

Daarom zou ik hem ook graag in mijn handen hebben..

EDIT: ik heb er even een mailtje uitgedaan richting de ruitersportshop.
Even wat maten vragen, en of het mogelijk is retour te zenden als het niet past of ik het niets vind.

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:25

moonfish13 schreef:
EDIT: ik heb er even een mailtje uitgedaan richting de ruitersportshop.
Even wat maten vragen, en of het mogelijk is retour te zenden als het niet past of ik het niets vind.

Ruitersportshop heeft wel de neppe, dat zou ik dan niet doen. Ik vind 69 euro voor een fake best duur! Ik maak geen reclame, maar dat nephoofdstel is natuurlijk niet representatief voor het Rambo hoofdstel. Dan kun je ook niet goed oordelen. Ik ga voor 100 minder echt niet het risico nemen dat mijn pony tijdens een fietstochtje onder een scooter komt omdat de neusriem o.i.d. afbrak.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:28

Ik kan opzich prima beoordelen of het wat is..
Maar ik wil het eerst gezien hebben voor ik definitief oordeel.

Misschien dat ik opzoek ga naar een tweedehands multi, maar ik acht de kans dat ik die vind erg klein.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:29

Hoe komen jullie op 100 euro minder?

Mijn multie bridle kwam op 139,00 zonder teugels...Dus het zou om 60,00 gaan dan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:32

Dan was ik even in de war met de Competition, excuse me. :Y)
Mocht iemand nog een multibridle hebben zwart maat full... Wie weet..

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:35

Niet om te zeggen dat €60,00 niet veel is hoor ;)

Maar voor mij is het de uitkomst geweest en al mn andere hoofdstellen zijn weg en verkocht.
Dus is het de €139,00 wel zeker waard geweest.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:36

Punt is dat ik het hoofdstel ook maar 1 keer per week gebruik..
Daarnaast heb ik al een hoofdstel, plus meerdere bitloos. :+

Eigenlijk wil ik gewoon die van ruitersportshop bestellen.
En dan vooral, als het niet past of niet goed is terug kunnen sturen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:32

Ik denk dat ik het ga proberen met die van de ruitersportshop.
Even afwachten wat de mogelijkheden zijn met terugsturen mocht het nodig zijn.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:51

Ik rij dan wel western maar dat maakt niets uit voor dit hoofdstel, toch ?? Weet iemand hoeveel de cob maat verschilt met de full ? Hij komt zowel op een Arab als Appaloosa te hangen en die Arab hangt eigenlijk tussen cob en full in.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:22

QueenD, ik kan het wel opmeten, want ik heb zowel full als cob.
Maar dat doe ik pas morgen want ze liggen niet in huis, er zit in ieder geval niet zo'n groot verschil tussen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:46

Beste QueenD. Ik heb zelf een KWPN er merrie van 1.60m zij zit ook tussen Cob en Full in. (zie profiel) ik heb een maat Full bij haar om. Past perfect! En ik ben al een hele lange tijd tevrede met t hoofdstel.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:39

Bedankt Myca en Margriet, ik moet eerlijk zeggen dat ik eergisteren door dit topic enthousiast geworden ben over het hoofdstel want ik wist echt niet dat ie op de markt was :o :D ja en in de western zal je m niet zo snel tegenkomen denk ik. Maar als het niet veel uitmaakt qua maat dan ga ik voor een full. Klopt het dat je de teugels er apart bij moet kopen ?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 11:41

QueenD schreef:
Bedankt Myca en Margriet, ik moet eerlijk zeggen dat ik eergisteren door dit topic enthousiast geworden ben over het hoofdstel want ik wist echt niet dat ie op de markt was :o :D ja en in de western zal je m niet zo snel tegenkomen denk ik. Maar als het niet veel uitmaakt qua maat dan ga ik voor een full. Klopt het dat je de teugels er apart bij moet kopen ?

Bij de multi zitten geen teugel (die moet je er apart bij kopen) de competitie heeft wel de teugels erbij (vandaar dat hij ook duurder is).

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:44

Oke, bedankt voor je info. Nou ga ik de volgende maand naar de Equitana en hopen dat ze m daar ook hebben anders bestel ik m via de site.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:06

Ik heb trouwens gezocht op internet, maar het hoofdstel is echt nergens goedkoper te krijgen als 130 euro.
Als iemand een multibridle te koop heeft in maat full hoor ik het graag.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 21:16

moonfish13 schreef:
Ik heb trouwens gezocht op internet, maar het hoofdstel is echt nergens goedkoper te krijgen als 130 euro.

Je zou josie hier op bokt nog kunnen vragen ;)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:17

Ik had vandaag springwedstrijd en toen reden we met 2 mensen met de Competition....
Je ziet ze steeds meer
(en dan vooral bij paarden met een wat moeilijke aanleuning, mij en mijn paard heeft het erg geholpen!)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:47

Schangah schreef:
moonfish13 schreef:

Je zou josie hier op bokt nog kunnen vragen ;)

Die levert ze volgens mij ook niet goedkoper als 130 euro. Of in ieder geval zal het niet veel schelen denk ik.
Ik zie trouwens dat de reden van geen sidepull gebruik bij de namaak is omdat de verbindingen van leer zijn, en niet van nylon.