Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Dat is ook wel een heel mooi hoofdstel! Mag voor de anatomische funcie idd juist wel paar gaatjes omhoog. Bij deze vorm hoofdstellen is het de bedoeling dat het ‘gebogen’ deel van de neusriem bijna bij de wang ligt. Zo hoog mogelijk dus eigenlijk. Dan liggen de kiezen namelijk mooi vrij en de zenuwen aan zijkant van hoofd ook.
HorseTimeXL schreef:Bij deze de foto's van de BR Stanley. Ben echt verliefd op de zachtheid van het leer. Denk zelf wel dat ik toch de neusriem net een gaatje hoger doe. Iemand die mij hielp met rijden zei nog iets lager, dus op deze stand. Maar dan heb ik er meer dan 2 vingers tussen de neusriem en jukbeen. Dus daar moet ik nog even mee stoeien:
[ [url=m/V9sLJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0YbBa2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb juist het idee dat doordat het bij mijn paard wat dikker is achter de oren dat hij het lekker vind liggen. Dus dat dat juist positief is.
Jooliieen schreef:https://www.internet-sportandcasuals.co ... KPAfD_BwE#
Heeft er iemand ervaring met dit hoofdstel? Ik heb het idee dat de neusriem niet anatomisch is.
xVerax schreef:HorseTimeXL schreef:Bij deze de foto's van de BR Stanley. Ben echt verliefd op de zachtheid van het leer. Denk zelf wel dat ik toch de neusriem net een gaatje hoger doe. Iemand die mij hielp met rijden zei nog iets lager, dus op deze stand. Maar dan heb ik er meer dan 2 vingers tussen de neusriem en jukbeen. Dus daar moet ik nog even mee stoeien:
[ [url=m/V9sLJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0YbBa2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb juist het idee dat doordat het bij mijn paard wat dikker is achter de oren dat hij het lekker vind liggen. Dus dat dat juist positief is.
Zou hem zeker 2 gaten omhoog doen inderdaad! Dat die boog net onder het jukbeen loopt. Mooi hoofdstel hoor, vind hem zo mooier ogen dan op de verkoopfoto's.
darkadia schreef:Er vroeg hier laatst iemand naar de Torsy anatomische hoofdstellen. Ik heb ze gisteren uitgebreid kunnen bekijken op Horse Event. Ze staan daar met een stand. Fijn leer, zelfs ook mogelijk om bitloos te gebruiken en mooi onderlegd. Kopstuk vond ik ook fijner dan van de Micklem. Houdt rekening met alle gevoelige gebieden. Op voorbeeldhoofd stond ie jammer genoeg niet goed afgesteld.
[ [url=m/eNZWU8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarnaast komt binnenkort bij hen ook een Stang&Trens uitvoering uit... deze helaas alleen op foto kunnen zien (prototype).
[ [url=m/tXaRGB.jpg]Afbeelding[/url] ]
darkadia schreef:Er vroeg hier laatst iemand naar de Torsy anatomische hoofdstellen. Ik heb ze gisteren uitgebreid kunnen bekijken op Horse Event. Ze staan daar met een stand. Fijn leer, zelfs ook mogelijk om bitloos te gebruiken en mooi onderlegd. Kopstuk vond ik ook fijner dan van de Micklem. Houdt rekening met alle gevoelige gebieden. Op voorbeeldhoofd stond ie jammer genoeg niet goed afgesteld.
Daarnaast komt binnenkort bij hen ook een Stang&Trens uitvoering uit... deze helaas alleen op foto kunnen zien (prototype).
germie schreef:darkadia schreef:Er vroeg hier laatst iemand naar de Torsy anatomische hoofdstellen. Ik heb ze gisteren uitgebreid kunnen bekijken op Horse Event. Ze staan daar met een stand. Fijn leer, zelfs ook mogelijk om bitloos te gebruiken en mooi onderlegd. Kopstuk vond ik ook fijner dan van de Micklem. Houdt rekening met alle gevoelige gebieden. Op voorbeeldhoofd stond ie jammer genoeg niet goed afgesteld.
Heb je een linkje? En krjjg je het bitloze riempje er bij?
IceQueen schreef:Nou zit ik alle hoofdstellen nog eens te bekijken. Wat is het verschil voor het paard tussen de verschillende kaak/ neusriemen. Sommige zie ik verder naar achter vast zitten dan anderen.