Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DianXX schreef:Hoi allemaal! Ik heb dit topic net gevonden en vind het erg interessant!
Ik heb gelijk ook een vraag: ik rijd een van mijn pony’s op de bruine micklem multi, alleen de frontriem vind ik te klein dus die heb ik er af gehaald. Nu zou ik graag een mooie frontriem er op willen met steentjes bijv. Alleen wel graag in een bruine kleur die zo goed mogelijk overeen komt. Iemand tips qua frontriem?
Linda_sophie schreef:Hoihoi!
Ik rijd onder tussen bijna 2 jaar bitloos, ik rijd met een sidepull hoofdstel van fra en ben hier niet meer heel tevreden over. Nu ben ik opzoek naar een nieuw bitloos hoofdstel maar weet niet zo goed meer wat het meest geschikt is voor mijn paard en mij. Welke hoofdstellen vinden jullie fijn? Het liefst sidepull
Groetjess
darkadia schreef:Linda_sophie schreef:Hoihoi!
Ik rijd onder tussen bijna 2 jaar bitloos, ik rijd met een sidepull hoofdstel van fra en ben hier niet meer heel tevreden over. Nu ben ik opzoek naar een nieuw bitloos hoofdstel maar weet niet zo goed meer wat het meest geschikt is voor mijn paard en mij. Welke hoofdstellen vinden jullie fijn? Het liefst sidepull
Groetjess
Wat is precies de reden dat je er niet meer tevreden over bent? Dan kunnen we misschien gerichter met je mee denken.
Linda_sophie schreef:Op de neus van mijn pony schuift hij heel makkelijk, mede doordat het hoofdstel scheef staat, dit komt doordat hij scheef in de verpakking zat:( Ik hoopte dat dit in de loop van de tijd zou bijtrekken maar helaas
Figo88 schreef:Hallo allemaal! Ik kom nu pas dit topic tegen en heb alle 63 pagina's doorgespit, maar ik ben helaas nog niet helemaal tegengekomen waar ik naar op zoek ben.
Ik zoek een sidepull bitloos hoofdstel waar het liefste ook bitriempjes bij zitten zodat deze ook met bit gebruikt kan worden. Het hoofdstel moet ook anatomisch gevormd zijn bij het kopstuk (des te breder, des te liever) en van zacht en soepel leer zijn gemaakt.
Ik kwam wel de F.R.A. Rebecca, F.R.A. Dandy en de Nurtural tegen in dit topic, daar ga ik me nog wat meer in verdiepen.
Verder heb ik er al veel bekeken (ook Barefoot en Micklem) en vraag me ook af of iemand ervaring heeft met het bitloos hoofdstel van Karen Rolph en de F.R.A. Alizée Froment Mistral.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
car0linee schreef:Ik heb de Barefoot contour bridle en daar heb je ook bitriempjes bij zitten. Zelf wel echt tevreden mee.
[ [url=m/571VK4.jpg]Afbeelding[/url] ]
KellyR schreef:`Ik weet niet wat je budget is?
Binnenkort komt deuber met een trial hoofdstel op de markt. Ze hebben mij een protype gestuurd op de foto, die kan ik pb doorzetten als je wilt. Prijs ligt wel tussen de 200 en 250 dacht ik.
Zelf heb ik nu een Cavesal gekocht omdat ik meer een kaptoom werking wil. Ik denk dat je hier de kaptoom neusriem los kan maken en kan vervangen door een normale neusriem... Maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
Figo88 schreef:KellyR schreef:`Ik weet niet wat je budget is?
Binnenkort komt deuber met een trial hoofdstel op de markt. Ze hebben mij een protype gestuurd op de foto, die kan ik pb doorzetten als je wilt. Prijs ligt wel tussen de 200 en 250 dacht ik.
Zelf heb ik nu een Cavesal gekocht omdat ik meer een kaptoom werking wil. Ik denk dat je hier de kaptoom neusriem los kan maken en kan vervangen door een normale neusriem... Maar ik heb het zelf niet geprobeerd.
Dankjewel voor je reactie! Ik ontvang het prototype graag per pbEn qua budget wil ik er best wat aan uitgeven, maar ik ga liever niet hoger dan 250 euro.
En waarom wil je zelf liever een hoofdstel met meer een kaptoom werking?
Figo88 schreef:car0linee schreef:Ik heb de Barefoot contour bridle en daar heb je ook bitriempjes bij zitten. Zelf wel echt tevreden mee.
[ [url=m/571VK4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankjewel voor je reactieLigt het kopstuk bij dit hoofdstel dicht op de oren of ligt de atlas daar mooi vrij? Heb je er misschien een foto van?
car0linee schreef:Dit hoofdstel heeft een anatomisch kopstuk. Ik vind wel dat hij de oren mooi vrij blijft houden
[ [url=m/R4au5C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JFYryK.jpg]Afbeelding[/url] ]