De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:40

Little_Gift schreef:
En de beschermers van Fast Fabric?
Dat klinkt toch goed? Al vind ik ze ook niet zo goedkoop en weet ik niet zeker of ze echt wel veel bescherming kunnen bieden tegen stoten... wat denken jullie?

Link:
http://www.bluebalance.nl/product/fast- ... -airboots/

Hmm dat zijn meer pijpenkousjes niet echt peesbeschermers dus.

meiske1577

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:42

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:50

Ik vind de Lemieux promesh echt fijn! Geen bezwete benen en de smakpoten van mijn Fries passen er mooi in :))
Ik gebruik ze nu bijna iedere dag, ook met deze warme temperaturen.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:55

Op de website van le Mieux staan vaak de afmetingen Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:03

Hè dat is handig!!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:29

Tot dusver merk ik wel verschil met pro mesh producten. Ook als je kijkt naar de producten van le mieux.
Vanaf dag 1 komen de benen warmer al dan niet nat onder de pro sport vandaan, bij de snugboots vind ik dat veel minder.
Omdat hij nu getraind wordt en de pro sports veel makkelijker zijn gebruiken we die, maar als ik zelf weer mag gaan de snugboots weer om.

Bij br hoorde ik dat benen ook nat onder de mesh beschermers vandaan komen.
Denk dus toch dat het echt verschilt per product of het werkt met mesh.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 06:52

Jotoma schreef:
Tot dusver merk ik wel verschil met pro mesh producten. Ook als je kijkt naar de producten van le mieux.
Vanaf dag 1 komen de benen warmer al dan niet nat onder de pro sport vandaan, bij de snugboots vind ik dat veel minder.
Omdat hij nu getraind wordt en de pro sports veel makkelijker zijn gebruiken we die, maar als ik zelf weer mag gaan de snugboots weer om.

Bij br hoorde ik dat benen ook nat onder de mesh beschermers vandaan komen.
Denk dus toch dat het echt verschilt per product of het werkt met mesh.

Ja klopt wel. Over de BR hoor je idd verhalen dat het een stuk warmer is en die hebben de neiging om te schuren. Volgens mij hangt het gedeeltelijk ook samen met de binnenvoering. Snugboots hebben een heel dun laagse zachte stof over de mesh, br heeft een rubberachtige binnenkant. Ik weet niet of daar met de prosport van lemieux ook nog verschil in zit? ook de vorm van de extra schaal/bescherming aan de buitenzijde op de beschermer zal hier een rol in spelen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:13

Dat laagje hebben ze naar mijn idee beide. Ik heb het idee dat het komt doordat de prosport toch om het hele been heen gaat en zelfs een stukje overlapt a la pijpkous, terwijl de snugboot open is aan de voorkant als een gewone beschermer.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:52

Ik val ook even binnen.. na 2 paar back on track strijklappen in een maand tijd gesloopt te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hele goede beschermers nodig heb voor mijn aantikker.

Ik gebruik nu br air tech. Prima beschermers maar ik wil eigenlijk iets wat nog beter koelt en net zo goed beschermt. Dus alle 'mesh' beschermers vallen af want die zijn zacht.
Ik vond de back on track werking wel echt meerwaarde hebben, maar ik durf het niet aan. De prijs is mij daarvoor te hoog.

Nu wees iemand mij op de dalmar crossbeschermers. Ziet er echt goed uit, carbon en aircooled. Heeft iemand hier er ervaring mee? Ik vraag mij af hoe goed de kogel beschermt is bij deze beschermers? De beschermer zit er nl niet echt om heen.

Iemand nog tips/suggesties?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:03

bibichaatje schreef:
florence123 schreef:
Ik heb de kentucky's! Heb ze gekocht toen ze nog 150€ voor enkel vooraan waren. Dus moet zeggen dat ik het raar vind dat ze nu al zo'n lange tijd aan 150€ voor vierkante set worden aangeboden.

Ik vind ze helemaal niet slap! Benen van het paard worden er niet opvallend warm(er) onder. Ze bieden wel een goede bescherming naar mijn mening :) veel steviger dan PE, die heb ik ervoor gehad
Edit: heb ook de NEWs gehad maar mijn voorkeur gaat uit naar de kentucky's

Gebruik je de Kentucky's alleen bij het crossen of ook bij springen/buitenrijden bijvoorbeeld?
En worden ze niet opvallend warmer in vergelijking met de PE's of met simpele neopreen beschermers?

Enkel voor het crossen, voor gewone ritjes gebruik ik Veredus of Woofwear. Ze zijn niet warmer in vergelijking met de veredus beschermers. Die van PE waren echt te dun. Mijn paard heeft zichzelf aangetikt en daardoor een blessure gekregen. Dus die ondingen gebruik ik nooit meer! Had ik toen de kentucky's aangehad had hij waarscheinlijk geen erge blessure gehad

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:48

Waar had jouw paard zich aangetikt? Want er zit toch een extra beschermende " plaat" in de pe's?
En gebruik jij je Kentucky's met die speciale onderbandage?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:54

Vlak onder de plaat heeft hij hem aangetikt :( die onderbandages gebruik ik niet voor dat paard.

Heb ze wel nog gebruikt voor een ander paard vroeger die snel wondjes kreeg maar met de News er dan boven.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:57

Balen!! Ga nu toch weer twijfelen om de Kentucky's aan te schaffen, voor deze prijs is het natuurlijk een mooie actie. Aan de anderekant, ik gebruik ze alleen dressuurmatig en op ( rustige) buitenrit, niet te vergelijken met een cross natuurlijk....

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:00

meiske1577 schreef:
Balen!! Ga nu toch weer twijfelen om de Kentucky's aan te schaffen, voor deze prijs is het natuurlijk een mooie actie. Aan de anderekant, ik gebruik ze alleen dressuurmatig en op ( rustige) buitenrit, niet te vergelijken met een cross natuurlijk....

Voor het dressuurwerk lijken me ze wel erg beschermend. Lijkt me dat er andere opties zijn? Die wat minder prijzig zijn :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:30

Teveel bescherming bestaat niet :+ :D :+

Ik rij nu met de PE beschermers en die bevallen ook prima, het is moeilijk om goede bescherming te vinden, die niet te warm wordt en toch de achterbenen ook helemaal beschermd...

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:49

Wie had ook alweer de witte Snug boots? Zijn die enigszins wit te houden??? Ze lijken mij wel sjiek om mee te trainen :)

Snugboots ben ik nog steeds blij mee, met het hele warme weer wordt alles warm en zweterig maar zo zomers ben ik er zekers tevreden over.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:12

Mijn snugboots bevallen echt 10x beter dan de prosport. Had ze weer voor t eerst om met buitenrit met 25 graden, ze waren iets wam, maar dat was alles. Heerlijk.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:18

VWestra schreef:
Wie had ook alweer de witte Snug boots? Zijn die enigszins wit te houden??? Ze lijken mij wel sjiek om mee te trainen :)

Snugboots ben ik nog steeds blij mee, met het hele warme weer wordt alles warm en zweterig maar zo zomers ben ik er zekers tevreden over.

Hier de witte, ze bevallen erg goed.

esther_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:31

heeft iemand ervaring met leren peesbeschermers van chetak

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:34

Ik heb de lemieux teknique beschermers binnen. Zien er mooi uit en passen mooi maar in de praktijk kan ik ze pas over een paar weken testen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:53

Joki schreef:
Ik heb de lemieux teknique beschermers binnen. Zien er mooi uit en passen mooi maar in de praktijk kan ik ze pas over een paar weken testen

Ik ben er fan van!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:41

Laatst op de blog van paard en lifestyle weer eens een goede recensie over de BR Air tech

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:07

Ik vind de snugboots dus echt helemaal niets :n
Heb ze nu iets van 3 keer gebruikt, maar elastiek is na 3 dagen rekken om een fles fijn nog te strak (elastiek gemeten en was na rekken maar 0,5 cm langer :\ ) en vind de benen er gewoon even warm onder worden als onder mijn simpele beschermertjes... Dus die van mij gaan te koop, echt jammer want had echt verwacht dat ze fijn zouden zijn...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:26

LisaaSophie schreef:
Ik vind de snugboots dus echt helemaal niets :n
Heb ze nu iets van 3 keer gebruikt, maar elastiek is na 3 dagen rekken om een fles fijn nog te strak (elastiek gemeten en was na rekken maar 0,5 cm langer :\ ) en vind de benen er gewoon even warm onder worden als onder mijn simpele beschermertjes... Dus die van mij gaan te koop, echt jammer want had echt verwacht dat ze fijn zouden zijn...

Jammer dat ze je niet bevallen! Heb je bruine of zwarte? Maat?

Ik heb zwarte L maar zou nog wel een paar bruine erbij willen O:)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:57

Ik heb bruine L die ik waarschijnlijk weg ga doen. Zijn nog helemaal nieuw.

Correctie: ze mogen sowieso weg. Ik heb ze namelijk te groot gekocht. Achter past L wel, maar voor heb ik M nodig. Ik heb ook nog zwarte L, zelfde verhaal en mogen ook weg.