Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jenn_Mellow schreef:Nee, volgens mij is het nog wel daarvoor.
Ik zal anders zaterdag of zondag even een fotootje maken.
Dan kunnen Zinn en ik onze "droge plekken" even vergelijken en misschien ziet iemand dan gelijk wel waar het van komt en of het verholpen kan/moet worden.
MarChak schreef:Hier ook droge plekken naast de schoft, bij een gewoon zadel is dat een teken dat het zadel niet goed past, oftewel, te weinig/geen contact maakt met de rug op die plaats, bij een Wow zadel blijven die plekken droog/droger vanwege de flexibele Y-boom, die beweegt mee opzij als de schouder naar achter gaat, er komt dus minder druk op dan bij een conventioneel zadel, waardoor de vacht beter kan ademen en er op die plekken dus minder/geen natte plekken ontstaan.
(ps voor de liefhebbers, ik weet trouwens nog een wow-pompset te koop, volgens mij nieuwstaat, en er wordt uitgelegd door een fitter hoe je 't moet gebruiken - PB voor meer info)
Zinn schreef:Mijn paard zweet alleen onder het zadel, en waar het dekje uitbuiten valt, zeg maar, wordt het vrijwel niet nat of vies, je ziet alleen de afdruk van het zadel zelf.MarChak schreef:Hier ook droge plekken naast de schoft, bij een gewoon zadel is dat een teken dat het zadel niet goed past, oftewel, te weinig/geen contact maakt met de rug op die plaats, bij een Wow zadel blijven die plekken droog/droger vanwege de flexibele Y-boom, die beweegt mee opzij als de schouder naar achter gaat, er komt dus minder druk op dan bij een conventioneel zadel, waardoor de vacht beter kan ademen en er op die plekken dus minder/geen natte plekken ontstaan.
(ps voor de liefhebbers, ik weet trouwens nog een wow-pompset te koop, volgens mij nieuwstaat, en er wordt uitgelegd door een fitter hoe je 't moet gebruiken - PB voor meer info)
maarja, hoe weet je nu of het van teveel druk of van weinig druk is, die droge plekken? En weinig druk vind ik toch vreemd klinken omdat mijn paard onder haar gehele dekje zweet,ook op de stukken waar geen zadel komt, en daar is geen druk...
Nivada schreef:Is er ook een zadelpasser in wow zadels in omgeving Gelderland?
CaylinnMae schreef:Ik heb ook een heel goede ervaring met Mechteld JonkerZij heeft mijn WOW zadel
de laatste keer aangepast. Ik was al even op zoek naar iemand hier in de buurt en zij is
dan de enige optie, maar dat is absoluut niet tegen gevallen!