anders mail je dat meisje even over haar ervaringen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb een wintec educatief, dat is dus ook een boomloos zadeltjes met verplaatsbare kussens en een harde pommel. Ik vind het een mooi degelijk zadeltje en mijjn dochter kan er heel mooi op zitten. 
Lijkt mij dat een flexibele pommel toch ook gaat meeplooien en gaat hangen op de schoft nee?
op pagina 3
Idd ga eens voor een small fork gaan! Was trouwens uit jouw reactie ergens dat ik het gelezen had denk ik
Swift schreef:Alle simpele shetlander zadeltjes zijn in principe boomloosIk heb een wintec educatief, dat is dus ook een boomloos zadeltjes met verplaatsbare kussens en een harde pommel. Ik vind het een mooi degelijk zadeltje en mijjn dochter kan er heel mooi op zitten.

1Farah schreef:ik overweeg ook om een boomloos zadel aan te schaffen. Heb nu een county competitor die ik weg wil doen omdat ik meer zonder als met rijd.
Zijn er ook ervaringen van mensen die gewend zijn om zonder zadel te rijden. Hoe zit dan een boomloos zadel, of beter een bare-back pad?
Vond hem gelijk lekker zitten en kon er zo mee wegrijden 
zit ook lekker, maar minder. ilsexxx schreef:Hey,
Ik heb nu een wintec wide zadel voor een brede fries die ik verzorg. Echterwil ik graag meer richting dressuur of boomloos. Maar nu zit ik enorm te twijfelen of ik een boomloos zadel zal aanschaffen of een boomzadel. Dit omdat boomloos vrij breed zit heb ik begrepen, en ook een artikel heb gevonden over dat boomloos juist niet goed is voor de paardenrug (?)
Ze heeft boommaat 34/35, en is echt rondgeribt. Misschien weten jullie watik het beste kan kiezen?
Alvast bedankt!
vzh. En was hier niet tevrede mee want het drukte teveel op haar schouders :S die link die je doorstuurde in dit forum had ik toevallig destijds ook gelezen en toen dacht ik bij mezelf ooh nee echt geen boomloos dan voor mij. Toen ben ik me er later toch meer in gaan verdiepen door een stalgenoot van mij en heel wat info opgezocht o.a. bij boomloosrijden.nl en het gaf me echt vertrouwen het geef niet het gevoel dat het maar verkooppraatjes zijn. Ik was er over uit ik wilde een test zadel en dat werd de dressuur Lexington na 3 x rijden begon het steeds meer te wennen, gister een vrouwtje van barefoot zadels langsgekomen met o.a. de London ik dacht dat mijn keuze de Lexington zou worden maar op de London voelde ik me gelijk thuis ik vind helemaal niet dat je breder zit dan de Wintec.