Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:16

San-Dressage is met de vlaktste zit :j
De mijne is in bestelling, dus kan je er nog niets overzeggen.
Ik heb iig wel de lange kniewrongen van de SB, met de halve kniewrongen van de San-Dressage kon ik niet overweg.
En ik houd ook niet van dikke wrongen, dus heb de standaard maat :)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:36

Waarom heb jij gekozen voor dit zadel ?

Hij komt maandag en ik ben ernstig aan het nadenken... mijn ruin moet intussen gewoon nieuw. Langer uitstellen is bijna niet verantwoord meer gezien het tempo waarmee zijn bespiering nu veranderd.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:42

De SB heeft de diepste zit, de San Dressage de vlakste & die andere zit er tussenin.
De SB & San Dressage zijn zo gebouwd dat je voorin het zitvlak zit, die andere zit je verder achterin.
Dat was al punt nummer 1 waarom ik voor de SB of de San Dressage moest gaan.
Ik houd zelf ook niet van een diepe zit, dus dat werd de San Dressage.
Qua wrongen had ik eerst de SB, daar zat ik heel netjes in. Die wrongen waren lang.
De San Dressage heeft halve wrongen, maar daar kon ik niet mee over weg.
Dus vandaar de wrongen van de SB & het zitvlak van de San Dressage :)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:04

De HB die ik nu heb (al een jaar of 8) heeft een middeldiepe zit, met de zit wat achterin. Dat was perfect op mijn merrie.

Maar nu mijn ruin in beeld is merk ik dat ik bewegingsruimte voor mijn bekken tekort kom... in mijn springzadel (ook HB, superplat en multifunctie) heb ik dat niet. Misschien moet ik vragen of hij een springzadel met lang zweetblad maakt ;-)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:15

Maar of de zit voor of achterin het beste is ligt aan jouw bouw & niet aan het paard..
Ik zit bij zadel met een zit achterin het zadel in een stoelzit.
Daarom komt er nu een zit waar ik voorin zit, zodat mijn benen netjes naar beneden vallen ipv mijn boven been eerst naar voren :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:21

Dat ligt ook aan het paard Partout. Als je een paard hebt dat heel groot draaft is het niet handig om een zadel te hebben waarin je achterin zit want dan is het erg lastig om met lichtrijden de beweging goed te kunnen volgen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:22

Weer wat geleerd :)*

Maar ik kan sowieso niet zitten in een zadel waar ik achterin word neergezet :))

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:53

correct, bij mijn merrie is het vaak moeilijk om rechtop te zitten ipv voorover.
Bij mijn ruin echter is dit een heel ander verhaal. Echter hij is ook compleet anders gebouwd en heeft ook compleet andere bewegingen. Ik merk het verschil be hoorlijk als ik beide met springzadel rij. Bij mijn merrie heb ik veel meer moeite om rechtop te blijven, bij mijn ruin niet. En dat is echt een recht toe recht aan zadel. Zoals één van mijn vriendinnetjes zou zeggen 'een duur lapje leer'

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:54

KarinvdM schreef:
Dat ligt ook aan het paard Partout. Als je een paard hebt dat heel groot draaft is het niet handig om een zadel te hebben waarin je achterin zit want dan is het erg lastig om met lichtrijden de beweging goed te kunnen volgen.

Dat kom ik inderdaad tegen in zijn middendraf... zeker als hij wat meer verzameld loopt. Ik rij dan alleen fijn als ik ga doorzitten. Dan heb ik niet het gevoel dat ik continue achter zijn beweging zit.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:58

Waar kan ik de verschillende types (dressuur)zadels bekijken?
Op zijn website valt er niets aan te klikken op het zadeloverzicht?!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:00

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:22

Oeh, dank!!! Nu kan ik het wel zien inderdaad!
Dat wordt een SBtje voor mij! :D

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:26

Ik ga ook voor de SB, heb een fries met een iets gezonken rug en behoorlijk front... Denk dat dit een ideaal zadel is.. Houd ook wel van een redelijk stevige zit.. heb nu ook een hb en die lijkt er wel wat op!
Zit alleen echt nog te denken aan kleuren ed, wil gewoon wel een zwart zadel, maar denk wel met iets extra's.. iemand leuke ideeen??

Voor mijn KWPN'er die chocobruin is, wil ik kijken voor hetzelfde type alleen dan in bruin. Hij moet echter nog 4 worden en is nog lang niet uitgegroeid, dus wil even overleggen of dit verstandig is of nog even wachten..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:40

Het model SB is het beste model voor paarden met een gezonken rug, mijn paard heeft dat ook,ik heb dus ook een SB.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:22

Nog een vraagje.
Kregen jullie allemaal sowieso een leenzadel toen het nieuwe in de maak was of moet je dat vragen?
Ik heb wel nog mijn eigen zadel, maar daar wil ik niet meer mee rijden. Dus voor ik een berichtje stuur naar Arno vraag ik het even aan jullie. ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:26

je krijgt een leenzadel :j

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:31

nounou hij gaat voor mij een zadel opsturen. een leenzadel dan. want dat zadel dat ik mee kreeg
is gewoon echt neit mee te rijden.
vanavond zou die in de buurt zijn en dan moesten we bij hem een zadel opgaan halen.
maar mn moeder gaat nu echt niet meer naar wijngaarden (volgensmij) rijden qq.
hij zegt dat hij morgen zn eigen zadel terug krijgt en hem dan gaaat opsturen.
zaterdag heb ik les en zondag wedstrijd en voor die tijd MOET ik een ander zadel hebben.
nou hij zei dat ik die heb dus ik ben benieuwd _O- _O-

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:02

@Katyatje, nee dat moet je wel even vragen aan hem, liefst vantevoren. Wij kregen niet vanzelfsprekend een leenzadel maar ik heb daarom gevraagd iig.

De 19e komt hij weer langs hier, dan zijn beide zadels klaar :cheer: ben benieuwd..

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:13

Je moet er inderdaad wel om vragen een leenzadel :) , dan neemt hij er een aantal mee.

:pik krijg ook een leenzadel, ga gelijk vragen wat ik krijg voor mn oude zadel, ik begreep uit eerder berichten dat hij een redelijke prijs geeft, ga het merken, want mijn zadel word dan wel derdehands :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:17

Ik had geen leenzadel, maar heb daar ook niet om gevraagd.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:06

Ik kreeg gewoon een leenzadel toen hij mijn zadel mee moest nemen voor aanpassingen :j
Heb daar verder niet naar gevraagd.

Toen ik een zadel bestelde kreeg ik geen leenzadel.
Kon ook gewoon met mijn "oude" zadel verder rijden :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:19

Misschien ben ik heel onaardig, maar ik vind het ook echt geen vanzelfsprekendheid dat een zadelmaker een tijdelijk "leen" zadel voor iemand regelt, op iedere dag van de week. Het is mooi als het kan, als extra service, maar ik kan me soms best ergeren aan hoe mensen hier in dit topic over hem en zijn service praten.

Moest het toch kwijt :o.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:24

@Anoukie, daar kan ik me helemaal bij aansluiten. Vooral als de problemen ontstaan zijn door 'eigen fout' cq niet lezen van de garantiebon :x

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:27

:j

Moet je eens proberen bij een ander ruiterhuis, eens kijken hoe ze reageren als jij verwacht dat ze op zondag met een ander zadel komen tot jouw zadel klaar is...

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:29

Anoukie schreef:
Misschien ben ik heel onaardig, maar ik vind het ook echt geen vanzelfsprekendheid dat een zadelmaker een tijdelijk "leen" zadel voor iemand regelt, op iedere dag van de week. Het is mooi als het kan, als extra service, maar ik kan me soms best ergeren aan hoe mensen hier in dit topic over hem en zijn service praten.

Moest het toch kwijt :o.

Amen!!!!