Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
An1985 schreef:Ik heb er vandaag voor het eerst mee gereden (gister alleen gelongeerd)
Ik vond het echt heeeeel anders! Ik had het idee dat mijn paard het bit meer voelde.. Kan dat?
Het zou toch eigenlijk andersom moeten zijn? Dat ie het iets minder voelt?
Raja schreef:Waarom zou het bit met de multibridle ineens heel erg anders in de mond liggen dan? Dat is vast net hoe hij past. Het bit zou naar mijn mening hetzelfde moeten werken als altijd. Maar met de multibridle dus inderdaad met minder ruis.An1985, het bit ligt heel anders in de mond.
Het paard zal er idd ook wel aan moeten wennen.
Als je met een rustige hand rijdt, zal de manier waarop het bit in de mond ligt wel prettig zijn voor je paard.
Maargoed, niet ieder paard is hetzelfde natuurlijk
xxxclau schreef:Raja schreef:Waarom zou het bit met de multibridle ineens heel erg anders in de mond liggen dan? Dat is vast net hoe hij past. Het bit zou naar mijn mening hetzelfde moeten werken als altijd. Maar met de multibridle dus inderdaad met minder ruis.An1985, het bit ligt heel anders in de mond.
Het paard zal er idd ook wel aan moeten wennen.
Als je met een rustige hand rijdt, zal de manier waarop het bit in de mond ligt wel prettig zijn voor je paard.
Maargoed, niet ieder paard is hetzelfde natuurlijk
Dyonne schreef:Kun je toelichten wat precies in jou ogen de meest verschrikkelijke manier van een bit dragen is?
Het bit kan ten opzichte van een standaardhoofdstel juist wel heel wat bewegen vind ik. Eerst had ik hier wat mijn twijfels over, maar mijn pony lijkt dit juist meer te accepteren. Ze reageert heel goed op het hoofdstel, en dat is voor mij de reden dit hoofdstel te gebruiken.
Maar ik denk dat het goed is voor je mening het hoofdstel in het echt te zien, en kijken hoe het inwerkt.
Het hoeft niet voor iedereen een perfect hoofdstel te zijn.
PetraVANL schreef:Niemand die met dit hoofdstel rijdt komt van een hoofdstel zonder sperriem af.. om meer ontspanning te krijgen werkt een riempje van 5 euro weggooien een stuk sneller dan 160 euro aan een ander hoofdstel uitgeven..
Citaat:="Niemand die met dit hoofdstel rijdt komt van een hoofdstel zonder sperriem af.. om meer ontspanning te krijgen werkt een riempje van 5 euro weggooien een stuk sneller dan 160 euro aan een ander hoofdstel uitgeven..
PetraVANL schreef:Dyonne schreef:Kun je toelichten wat precies in jou ogen de meest verschrikkelijke manier van een bit dragen is?
Het bit kan ten opzichte van een standaardhoofdstel juist wel heel wat bewegen vind ik. Eerst had ik hier wat mijn twijfels over, maar mijn pony lijkt dit juist meer te accepteren. Ze reageert heel goed op het hoofdstel, en dat is voor mij de reden dit hoofdstel te gebruiken.
Maar ik denk dat het goed is voor je mening het hoofdstel in het echt te zien, en kijken hoe het inwerkt.
een kaak dichtkerven met een sperriem is de meest verschrikkelijke manier van een bit dragen.. Ik heb mensen PB's gestuurd om te vragen hoe het hoofdstel beviel en iedereen merkte meer ontspanning.. iedereen reed voorheen met blauw afgeknelde lipjes dus aan hun visie heb ik weinig.
Niemand die met dit hoofdstel rijdt komt van een hoofdstel zonder sperriem af.. om meer ontspanning te krijgen werkt een riempje van 5 euro weggooien een stuk sneller dan 160 euro aan een ander hoofdstel uitgeven..
PetraVANL schreef:Dyonne schreef:Kun je toelichten wat precies in jou ogen de meest verschrikkelijke manier van een bit dragen is?
een kaak dichtkerven met een sperriem is de meest verschrikkelijke manier van een bit dragen.. Ik heb mensen PB's gestuurd om te vragen hoe het hoofdstel beviel en iedereen merkte meer ontspanning.. iedereen reed voorheen met blauw afgeknelde lipjes dus aan hun visie heb ik weinig.
Niemand die met dit hoofdstel rijdt komt van een hoofdstel zonder sperriem af.. om meer ontspanning te krijgen werkt een riempje van 5 euro weggooien een stuk sneller dan 160 euro aan een ander hoofdstel uitgeven..