Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:54

Het kopstuk van de BR Bolton of BR Stanley is voor mijn paard (gevoelig bij atlas) echt perfect. Hele fijne kwaliteit ook.
Ze loopt er veel constanter op.

Ik heb ook de Micklem en de Schockemohle Beta geprobeerd, maar die vond ik beide minder fijn.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:55

Te smalle kopstukken is hier ook een probleem idd.. wellicht staan bij fjorden de oren net wat verder uit elkaar oid dan bij de gemiddelde warmbloed, maar heel vaak dat de oor uitsparing net te hoog zit

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:59

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:36

OH dat is ook fijn Ultimo!

Korting bij Hooks op Fairfield dit weekend. Denk dat ik de Chester ga bestellen... *D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:51

Je hebt zo veel keuze tegenwoordig. Las ook dat een lage neusriem heel goed kan werken. Ga de micklem vanmiddag ruilen en had nog een voucher voor 25 procent korting dus wie weet vind ik een hoofdstel met een mooi anatonomisch kopstuk en wellicht met een vervangbaar neusriem mocht ik toch in de toekomst nog een lage neusriem willen proberen.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 15:32

Heeft iemand een foto van de BR Stanley hoe dir eruit ziet op het paard? Kan alleen maar fotos van t hoofdstel vinden.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:08

Ik heb hem toevallig net aangeschaft. Kon mijn Micklem gelukkig zonder problemen ruilen. En toen ben ik naar de winkel zelf gegaan, want van internet is het toch een gok. En toen kreeg ij uitgebreid uitleg over de hoofdstellen etc. Ze liet mij ook een aantal van schokemole zien. Alleen die zijn bij mij gewoon boven budget en toen hadden ze net die van BR binnen. Mag hem zelfs proberen met rijden. Dus ga hem vanavond testen en dan zal ik fotos maken. Kan al wel stellen dat het heerlijk zacht leer is. Overal. En de neusriem is niet zo lomp. Heb een paard met een smal hoofdje dus hij valt soms weg in bepaalde hoofdstellen. Ben heel benieuwd..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 16:37

Fijn dat je het hoofdstel mag proberen, hopelijk reageert je paard er goed op.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:14

Ben erg benieuwd. Super fijn dat je em uit mag proberen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:24

De BR Stanley is kwalitatief echt een fijn hoofdstel en mijn paard liep er veel beter mee. Mooi ontspannen en stil in de aanleuning.

En ik vind t ook nog eens een mooi hoofdstel

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:22

Er vroeg hier laatst iemand naar de Torsy anatomische hoofdstellen. Ik heb ze gisteren uitgebreid kunnen bekijken op Horse Event. Ze staan daar met een stand. Fijn leer, zelfs ook mogelijk om bitloos te gebruiken en mooi onderlegd. Kopstuk vond ik ook fijner dan van de Micklem. Houdt rekening met alle gevoelige gebieden. Op voorbeeldhoofd stond ie jammer genoeg niet goed afgesteld.
Afbeelding

Daarnaast komt binnenkort bij hen ook een Stang&Trens uitvoering uit... deze helaas alleen op foto kunnen zien (prototype).

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:04

Ben vergeten gisteren een foto te maken van de BR Stanley, dus zal ik vanavond even doen. Maar wat liep die van mij er fijn op! Zo ontspannen en geen 1 x met zijn hoofdschudden of omhoog gooien en echt mijn hand opzoeken. Ik merkte het meteen al bij het om doen van het hoofdstel dat het hem meteen lekker zat achter zn oren. Leer is overal heerlijk zacht. De maat overigens valt normaal. Ik ben echt om. Dit is echt absoluut een blijvertje. Zit nog een beetje te twijfelen op wel gaatje de neusriem moet, maar dat is ook even testen wat hij fijn vind <3.

Sluit me helemaal aan bij Boekel. Die van mij liep er ook veel relaxter mee. En in tegenstelling tot de Micklem kon ik aan het einde de teugels gewoon laten vieren zonder dat hij hevig begon te schudde met zn hoofd!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:13

Dat is goed nieuws Horse Time XL! .
En herkenbaar!

Bij mijn paard was de Full echt te groot. En de Cob te smal op de neus.
Heb daarom nu de BR Bolton in Cob besteld.
Gelijk hoofdstel als de Stanley alleen met Engelse (anatomische) neusriem.

Waarschijnlijk past die neusriem ook niet, maar die vervang ik wel weer voor een andere.

Heb ik iig en het fijne cobstuk en de mooie frontriem

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:16

Wat fijn dat hij er gelijk goed op ging lopen :)

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:21

De fairfield chester is nu bij hööks met 20% korting zag ik.
Ervaringen waren goed volgens mij?

Weet iemand hoe de maten vallen?
Ons paard heeft maat cob, deze dan ook bestellen?

Alvast bedankt!

Het is trouwens voor onze 4 jarige, pas week of 8 onder het zadel, neemt rechts niet fijn aan, tandarts etc al geweest..
gooit ook redelijk snel tong over bit.

Zat te twijfelen tussen fairfield chester of de hi jump van ps of sweden.
Iemand tips?

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:26

Er zijn eigenlijk gewoon te veel hoofdstellen op de markt :+
Nu twijfel ik of ik dit weekend een hoofdstel van Hooks ga bestellen, aangezien ze nu in de aanbieding zijn. Hebben de mensen die hem besteld hebben hem al binnen?

Ik vind het jammer dat de chester gouden gespen heeft. Dus nu twijfel ik over de lingus.. Daar ook ervaringen over?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:46

@Watnou1: als paard cob heeft zou ik die ook zeker kopen! Ik heb pony met maat Cob, en paarden die normaal in maat Full vallen, maar beide paarden passen dit hoofdstel ook(wel op ruimste gaatje) in totaal vind ik hem ruim vallen.

Ik ga ook nog hoofdstellen voor mijn paarden bestellen, scheelt toch weer die 20%

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:01

Ik heb net besteld! Het is de Chester geworden. Twijfelde ook even over de Lingus 2 maar kwam tegen dat die nog niet op wedstrijden gebruikt mag worden? En hij lijkt me lastiger passend te maken ook.

Ik heb een valk dus ik vind de gouden gespen wel mooi *D
Alleen nog even teugels met blinde sluiting of gouden sluiting halen haha.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:27

Hier nog steeds zeer tevreden over de Hooks Chester bij beide paarden. Beiden vonden zij een hoofdstel met vaste bakstukken niet fijn. Ben normaal niet zo van de gouden gespen, maar inmiddels valt het me eigenlijk al niet meer op hahaha

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:18

hahaha dat scheelt ;) nu twijfel ik ook tussen de Chester en de lingus 2.
De Lingus 2 mag volgens mij wel gewoon op wedstrijd.
Alleen de Chester ziet er erg dik uit bovenaan bij de oren, is dit stuk niet te dik? Dus dat die te dicht bij de oren van je paard komt?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:42

Ik heb trouwens een code voor de hypostore waarbij je t/m 30 september 25 procent korting krijgt voor 1 product naar keuze. Dit geldt ook voor hoofdstellen (Schokemole helaas daar gelaten). Mochten jullie die willen moet je even pb doen. Ik kreeg die code in een krantje nadat ik die Micklem had besteld. Was zelf heel blij met die code omdat anders de BR waarschijnlijk iets te duur voor mij zou zijn!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:36

De BR Standley vindt ik ook erg mooi!
Nu twijfel ik dus sterk tussen de BR Standley, Hooks Chester of Hooks Lingus 2.
Welke zouden jullie doen?
Ik baal er alleen een beetje van dat de BR Standley en Hooks Chester bij de oren zo dik zijn, ik het het idee dat ze dan iets naar voren liggen, dus te dicht bij het oor. Wat is jullie ervaring daarmee?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:49

Bij deze de foto's van de BR Stanley. Ben echt verliefd op de zachtheid van het leer. Denk zelf wel dat ik toch de neusriem net een gaatje hoger doe. Iemand die mij hielp met rijden zei nog iets lager, dus op deze stand. Maar dan heb ik er meer dan 2 vingers tussen de neusriem en jukbeen. Dus daar moet ik nog even mee stoeien:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb juist het idee dat doordat het bij mijn paard wat dikker is achter de oren dat hij het lekker vind liggen. Dus dat dat juist positief is.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:09

Hij is erg mooi HorseTimeXL. Liggen bij deze nou ook alle belangrijke zenuwen vrij?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:39

Volgens mij wel. Zeker bij de neus ligt hij ruim.