De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:14

Bij mij werden de pe zeiknat en gingen draaien waardoor er zand tussen kwam op ritten langer dan een half uur.
Ik zou niet weten waarom de snugboots niet zouden kunnen voor cross, waarom denk je dat?
Zoveel anders is PE niet dan de snugboots.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:27

De snugboots kunnen best in een cross training denk ik. Heb het niet getest omdat ik cross beschermers heb maar spring wel met de snug boots. Zijn niet veel anders dan gewone peesjes en paard heeft genoeg ruimte om z'n been te buigen.

Ik heb m'n bruine normale peesjes van Le Mieux ook in gebruik. Erg blij mee!

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:47

Ze kunnen natuurlijk wel in een cross training, net als normale peesbeschermers. Maar aangezien cross beschermers vaak rondom beschermen, leek me dat prettiger. Verder lijken ze me idd wel erg fijn!

Verder geen ervaring met de Kentucky's? Die zijn nu zo afgeprijsd naar 150 euro per set, dat ik dat ook enigszins aan het overwegen ben .. Maar er zijn minder ervaringen over te vinden om te vergelijken.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:58

Dat zal wel met de prijs te maken hebben :D

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:11

Wesco schreef:
Dat zal wel met de prijs te maken hebben :D

Denk het ook ja :')

Ik heb die maattabel van de snugboots er eens bij gepakt, en ben gaan meten, maar het komt allemaal niet echt overeen met de benen van mijn paard -O-
Hij is 1.66, met normale benen volgens mij. Normaal heeft hij gewoon full van beschermers. Zijn huidige beschermers van Pagony maat full, passen dus ook prima.
Is het dan aan te raden om voor maat M en achter maat L te nemen, zoals ik het veel voorbij zien komen?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:24

Voor de cross ( als ik het zou durven :+ ) zou ik de première Equine pakken omdat die de achterbenen ook voldoende hoog beschermen, ze beschermen daar ook het griffelbeentje. Ik heb ze nu een tijdje en gebruik ze dressuurmatig en in het bos en ze blijven als nieuw. Bij mijn paard blijven ze ook goed zitten en schuren niet.
Ik had wel laatst tijdens het warme weer en een te natte bak zand ertussen. Maar in de cross door het water zal je dat wellicht met elke beschermer wel hebben denk ik zo. Normaal gesproken heb ik er veel minder zand tussen zitten, ook niet als ik ermee door de bagger of plassen ga in het bos.

De Kentucky heb ik ook interesse in gehad en in mijn handen gehad maar die voelden toch wat slap aan. Dus die heb ik laten gaan.

Ik heb nu de lemieux snugboots in bestelling, voor de warmere dagen. Ik heb voor de voorbenen de l front bij Divoza meegenomen en voor de achterbenen de l hind via all eventing besteld. Mijn paard is 1.76m, heeft normale benen en altijd maat full, ook van PE de grootste maat genomen en zitten perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:27

Ik heb mijn ultieme peesbeschermers gevonden!

Na een uur trainen en flink nat (schuim onder het zadel en op de hals) zij de benen gewoon mooi droog onder de beschermers!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:36

Had je aan het andere been een bandage gedaan?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:40

Dat ziet er mij toch niet veel steun/stevigheid bieden maar eerder een dun lapje stof... beschermers zou ik deze dus niet durven noemen maar eerder richting bandage dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:44

wortelsussie schreef:
Had je aan het andere been een bandage gedaan?

Nee dat is een oude foto, die bandage zat er omheen om ze op maat te maken.( was vergeten een foto te maken) je moet ze verwarmen en dan word de harde schaal zacht zodat je ze precies op maat kunt maken. Wanneer ze afkoelen word de schaal weer hard.

In beschermers zit dus een harde schaal ;) dus ze zijn prima geschikt om mee te springen bijv.
Heb ze nu een half jaartje en bevallen dus heel goed :) zelfs met warm weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:59

Ze hebben een heel klein tikkeltje weg van de NEW beschermers als ik kijk naar de 'stof'.
Alleen vind ik die persoonlijk mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:14

Anoniem schreef:
Ze hebben een heel klein tikkeltje weg van de NEW beschermers als ik kijk naar de 'stof'.
Alleen vind ik die persoonlijk mooier.

NEW heb ik nooit in handen gehad. Wel lang op mijn verlanglijstje gestaan. Maar omdat ze niet geschikt zijn voor gevoelige benen niet aangeschaft.

Mooi voor peesbeschermers vind ik niet zo belangrijk.. Daarbij als ze eenmaal vies zijn zie je het verschil toch niet meer :P

Een filmpje van het op maat maken, Dit is de oudere versie van de beschermers trouwens. De mijne zijn een generatie nieuwer.
https://www.youtube.com/watch?v=nZdvjcsl-hE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:21

Nee dat is zo hoor, mooi doet er niet zo toe.
Ik heb zelf de NEW. Bedoelde eigenlijk meer qua pasvorm mooier. Vind ik dan, althans.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:22

Blijft de buitenstof alleen wel heel als ze er regelmatig tegenaan tikken/strijken? Lijkt me er niet heel stevig uitzien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:15

SuperZodiaX schreef:
Blijft de buitenstof alleen wel heel als ze er regelmatig tegenaan tikken/strijken? Lijkt me er niet heel stevig uitzien..

Ik heb ze nu een half jaar dagelijks in gebruik en tot nu blijven ze erg goed.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:28

Als deze beschermers met warmte van vorm kunnen veranderen, dan lijkt mij niet heel handig tijdens het rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:44

Cardy schreef:
Als deze beschermers met warmte van vorm kunnen veranderen, dan lijkt mij niet heel handig tijdens het rijden?

Zo warm worden ze niet hoor. Je moet ze Ong 10 /15 min minstens fohne om ze zacht te krijgen. Dus dat is dus veel warmer dan paarden benen worden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:16

Ik heb de kentucky's! Heb ze gekocht toen ze nog 150€ voor enkel vooraan waren. Dus moet zeggen dat ik het raar vind dat ze nu al zo'n lange tijd aan 150€ voor vierkante set worden aangeboden.

Ik vind ze helemaal niet slap! Benen van het paard worden er niet opvallend warm(er) onder. Ze bieden wel een goede bescherming naar mijn mening :) veel steviger dan PE, die heb ik ervoor gehad
Edit: heb ook de NEWs gehad maar mijn voorkeur gaat uit naar de kentucky's

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:27

florence123 schreef:
Ik heb de kentucky's! Heb ze gekocht toen ze nog 150€ voor enkel vooraan waren. Dus moet zeggen dat ik het raar vind dat ze nu al zo'n lange tijd aan 150€ voor vierkante set worden aangeboden.

Ik vind ze helemaal niet slap! Benen van het paard worden er niet opvallend warm(er) onder. Ze bieden wel een goede bescherming naar mijn mening :) veel steviger dan PE, die heb ik ervoor gehad
Edit: heb ook de NEWs gehad maar mijn voorkeur gaat uit naar de kentucky's

Gebruik je de Kentucky's alleen bij het crossen of ook bij springen/buitenrijden bijvoorbeeld?
En worden ze niet opvallend warmer in vergelijking met de PE's of met simpele neopreen beschermers?

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:35

Lees hier in het topic veel positieve verhalen over de le mieux beschermers. Net als wij allemaal ben ook ik op zoek naar de best luchtdoorlatende peesbeschermers die er zijn. Ik dressuur, maar ben panisch voor pees problemen dus vandaar dat ik preventief het beste voor mijn paard z'n pezen wil.
Nou is mijn vraag:

De le mieux snugboots of de stealth air? Welke zijn koeler voor de benen?

Ulysess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:36

Ik rijd zo'n drie keer in de week een uur met Br beschermers en deze bevallen mij prima.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 21:15

Chrisssy schreef:
Lees hier in het topic veel positieve verhalen over de le mieux beschermers. Net als wij allemaal ben ook ik op zoek naar de best luchtdoorlatende peesbeschermers die er zijn. Ik dressuur, maar ben panisch voor pees problemen dus vandaar dat ik preventief het beste voor mijn paard z'n pezen wil.
Nou is mijn vraag:

De le mieux snugboots of de stealth air? Welke zijn koeler voor de benen?

Voor zover ik de ervaringen weet zijn de snug boots een stuk koeler nog voor de benen. Ik ben er iig super tevreden over

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:23

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 21:42

Little_Gift schreef:
En de beschermers van Fast Fabric?
Dat klinkt toch goed? Al vind ik ze ook niet zo goedkoop en weet ik niet zeker of ze echt wel veel bescherming kunnen bieden tegen stoten... wat denken jullie?

Link:
http://www.bluebalance.nl/product/fast- ... -airboots/

Die zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als de snugboots, zullen dus wel luchtig en goed ventilerend zijn verwacht ik.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:43

Little_Gift schreef:
En de beschermers van Fast Fabric?
Dat klinkt toch goed? Al vind ik ze ook niet zo goedkoop en weet ik niet zeker of ze echt wel veel bescherming kunnen bieden tegen stoten... wat denken jullie?

Link:
http://www.bluebalance.nl/product/fast- ... -airboots/

Deze klinken wel heel goed maar nog nooit eerder gezien. Ben erg benieuwd naar de ervaringen. Blijf de snugboots vervelend vinden qua sluiting en benen worden bij nog wel aardig warm eronder.