Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rianne_ schreef:Ik heb mijn singel meegenomen naar huis. Net als Superliesje ook allemaal bobbels onder het neopreen
Wel hebben wij 'm rond dezelfde tijd gekocht dus wellicht is het een productiefout van een bepaalde levering?
Friso_lover schreef:Was ik weer met mijn vragen.
Nu zag ik laatst ergens in een topic dat als je paard een weke rug heeft je beter geen boomloos kunt gebruiken? Is dit zo? Ik vermoed namelijk dat mijn fries dat heeft, al kan dit ook komen doordat hij al een anderhalve maand niet meer gebruikt word.
Zack schreef:boomloos en een weke rug gaan niet goed samen, op die vraag kan ik je antwoord geven.
Ik vind jou pony niet echt een weke rug hebben, eerder onbespierd.
Friso_lover schreef:Zack schreef:boomloos en een weke rug gaan niet goed samen, op die vraag kan ik je antwoord geven.
Ik vind jou pony niet echt een weke rug hebben, eerder onbespierd.
Hier staat dat, was al in een ouder topic zag ik net; een van 2009. Later reageert iemand dat een boomloos zadel juist wel beter is, maar daar wil deze bokker niks van weten.
[***] schreef:Ik val ook weer even binnen met een misschien domme vraag, maar ik stel 'm toch
Heb een Barefoot Stella, deze:
[ Afbeelding ]
(foto even geleend van een oudere markt-advertentie)
Maar hoe moet je dat eigenlijk onderhouden?![]()
Ik bedoel .. modder enzo kan je gewoon even met een vochtige doek eraf halen neem ik aan? Maar moet er verder nog iets gevet worden ofzo? Ik las dat er verschillende soorten "leer" waren (nubuck en tegenwoordig ook dry tex?) maar dat je niet overal zomaar met vet op mocht zitten.. Hoe weet ik nu waaruit dit zadel bestaat en wat ik ermee moet?
ManonGrr schreef:Ik heb eindelijk een paar rondjes kunnen draven op m'n london! Paard loopt weer goed![]()
Wat een fijn zadel!! Maar.. als ik opstap kan dat niet zonder krukje of iemand die tegen hangtToch een te grote pommel, of misschien een andere singel nodig? Ik heb nu de goedkoopste, simpelste neoprene singel die je maar kan hebben.
Kirsha schreef:Kan wel hoor. Meen me te herinneren dat die van leer waren tenzij je per se wilde dat die ook kunststof waren, dan kon je die apart bestellen. Maar volgens mij is de Stella dus Dry-Tex.
pmarena schreef:Op zich moet een elastische singel gewoon dezelfde maat zijn, het idee is dat je gewoon normaal aansingelt en er dan altijd nog ruimte over is voor het paard om de singel wat uit te rekken tijdens een inspanning of diepe ademhaling ofzo
Hm lastig om te zien of dat zadel tever naar voren is. Er zitten wel flink rond spekkige schouders onder denk ik? Dat is toch altijd wel wat schuif-gevoeliger inderdaad
Bij een bol buikje dat de singel tot tegen de ellebogen aan duwt is het altijd wel aan te raden om een goede C-vormige singel te gebruiken, zit toch vaak een stuk prettiger
ManonGrr schreef:pmarena schreef:Op zich moet een elastische singel gewoon dezelfde maat zijn, het idee is dat je gewoon normaal aansingelt en er dan altijd nog ruimte over is voor het paard om de singel wat uit te rekken tijdens een inspanning of diepe ademhaling ofzo
Hm lastig om te zien of dat zadel tever naar voren is. Er zitten wel flink rond spekkige schouders onder denk ik? Dat is toch altijd wel wat schuif-gevoeliger inderdaad
Bij een bol buikje dat de singel tot tegen de ellebogen aan duwt is het altijd wel aan te raden om een goede C-vormige singel te gebruiken, zit toch vaak een stuk prettiger
![]()
spekkige schouders zijn zeker aanwezig. Ik ga eens op zoek naar een (betaalbare) singel. Iemand nog suggesties?