[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:26

Als ik er naast zit, shoot me... Maar volgens mij is de Stella sowieso Dry-Tex toch? Dus dat hoef je niet in te vetten. Weet niet of je singelstoten wel van leer zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:27

Ik weet dus inderdaad niet of die dat gewoon standaard zijn en omdat dit een zadel is dat ze nu niet meer hebben vind ik het ook nergens terug ... Singelstoten zijn wel van leer :j Denk ik toch :o Zijn in ieder geval anders dan het zadel :Y) :))

Kirsha

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:34

Kan wel hoor. Meen me te herinneren dat die van leer waren tenzij je per se wilde dat die ook kunststof waren, dan kon je die apart bestellen. Maar volgens mij is de Stella dus Dry-Tex.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:54

Lijkt me geen domme vraag, juist slim! Beter dan dat je gewoon lekker begint in te vetten en de boel vervolgens flink om zeep helpt. Ik kan je alleen geen antwoord geven op je vraag maar dat kunnen anderen dan weer wel :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:46

Stella is idd dry-tex. Lekker makkelijk te onderhouden, als er modder op zit gewoon nat doekje erover heen en voila :D Niks invetten!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:59

Ik heb eindelijk een paar rondjes kunnen draven op m'n london! Paard loopt weer goed *\o/*
Wat een fijn zadel!! Maar.. als ik opstap kan dat niet zonder krukje of iemand die tegen hangt :( Toch een te grote pommel, of misschien een andere singel nodig? Ik heb nu de goedkoopste, simpelste neoprene singel die je maar kan hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:33

Rianne_ schreef:
Ik heb mijn singel meegenomen naar huis. Net als Superliesje ook allemaal bobbels onder het neopreen :(
Wel hebben wij 'm rond dezelfde tijd gekocht dus wellicht is het een productiefout van een bepaalde levering?

Daarom wil ik ook graag singels terug ontvangen via mijn directe klanten en via de wederverkopers, a.d.h.v. de factuurnummers van levering kan ik dan achterhalen van welke batch ze (ongeveer) komen. Ik heb inmiddels toch ook weer meerdere berichten ontvangen van mensen die hun toch al best goed gebruikte singels hebben bekeken en geen problemen hebben, dus echt niet deugen van alle singels lijkt niet aan de orde te zijn....daarom laat ik hem voor nu nog even online staan maar wel met een waarschuwing erbij....

Nu eerst even singels terugkrijgen hier en het probleem wat beter in kaart brengen :)

Terugsturen kan gewoon naar je verkoper (na contact ermee natuurlijk!), hoeft niet per-sé schoongemaakt hoor, alhoewel dat altijd fijn is natuurlijk voor Barefoot als ze ze daar terug op kantoor krijgen (en voor mij ook hier :P ) dus ik vind het altijd super netjes & beleefd als mensen spullen fris terugsturen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:37

Friso_lover schreef:
Was ik weer met mijn vragen.
Nu zag ik laatst ergens in een topic dat als je paard een weke rug heeft je beter geen boomloos kunt gebruiken? Is dit zo? Ik vermoed namelijk dat mijn fries dat heeft, al kan dit ook komen doordat hij al een anderhalve maand niet meer gebruikt word.

Wat een onzin, waar zag je dat? :)

Soepele boomloosjes zijn juist ideaal voor weke ruggen, omdat ze de ronding goed kunnen volgen en volop ruimte bieden voor het terugtrainen van spieren daar :j

Zie ook: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Voor-Na/

Rena van mij heeft ook een wat ingezakt ruggetje wegens te weinig training en dat ze al wat ouder wordt, en op haar gebruik ik een Christ pad met Heavy Duty inlages, ligt super :)

Maar met shims (gedeeltelijk opvullende inlages) werken kan natuurlijk ook:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Inlages-in-de-pads/
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-10-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:41

Zack schreef:
boomloos en een weke rug gaan niet goed samen, op die vraag kan ik je antwoord geven.

Ik vind jou pony niet echt een weke rug hebben, eerder onbespierd.

Hier staat dat, was al in een ouder topic zag ik net; een van 2009. Later reageert iemand dat een boomloos zadel juist wel beter is, maar daar wil deze bokker niks van weten. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:47

Friso_lover schreef:
Zack schreef:
boomloos en een weke rug gaan niet goed samen, op die vraag kan ik je antwoord geven.

Ik vind jou pony niet echt een weke rug hebben, eerder onbespierd.

Hier staat dat, was al in een ouder topic zag ik net; een van 2009. Later reageert iemand dat een boomloos zadel juist wel beter is, maar daar wil deze bokker niks van weten. :+

Hmm, laten we niet beginnen over deze Bokker, dit is 1 van de veroorzakers van het feit dat ik tegenwoordig niet meer zo happig ben om mensen uit de brand te helpen met alvast versturen van hun bestelling voordat ze betaald hebben. -O-

Die heeft sowieso al iets tegen Barefoot omdat ze het maar stom van me vindt vindt dat ik "zeur" over een pad die ze nooit betaald heeft, en vind (nog steeds! Levering was in 2007...) dat ik wat geduld moet hebben totdat ze tijd heeft om het uit te zoeken wat er fout is gegaan met die betaling := Ik denk dat dat wel een beetje verklaart waarom ze negatief tegenover Barefoot staat :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:53

[***] schreef:
Ik val ook weer even binnen met een misschien domme vraag, maar ik stel 'm toch :Y)

Heb een Barefoot Stella, deze:
[ Afbeelding ]
(foto even geleend van een oudere markt-advertentie)

Maar hoe moet je dat eigenlijk onderhouden? :o
Ik bedoel .. modder enzo kan je gewoon even met een vochtige doek eraf halen neem ik aan? Maar moet er verder nog iets gevet worden ofzo? Ik las dat er verschillende soorten "leer" waren (nubuck en tegenwoordig ook dry tex?) maar dat je niet overal zomaar met vet op mocht zitten.. Hoe weet ik nu waaruit dit zadel bestaat en wat ik ermee moet?

Stella is inderdaad gewoon DryTex, kunstleder dus :)

Zijn nooit in leder gemaakt, althans niet dat ik weet, zou in theorie best kunnen dat een importeur elders in de wereld er een paar in leer besteld heeft... maar kans lijkt me heel erg klein gezien je dan net zo goed gewoon de Cherokee kan kopen :P

Ik heb wel op Bokt de tip gezien dat mensen hun kunstlederen zadels schoonmaken met lederdoekjes van de Action omdat dat super zou werken, mooi schoon en glanzend enzo :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:54

Haha oke, ja dat verklaart erg veel.
Je moet wel geduldig blijven, het is nog maar 6 jaar geleden. Zoiets uitzoeken duurt nog wel jáaaren! _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:58

ManonGrr schreef:
Ik heb eindelijk een paar rondjes kunnen draven op m'n london! Paard loopt weer goed *\o/*
Wat een fijn zadel!! Maar.. als ik opstap kan dat niet zonder krukje of iemand die tegen hangt :( Toch een te grote pommel, of misschien een andere singel nodig? Ik heb nu de goedkoopste, simpelste neoprene singel die je maar kan hebben.

Je zadel ligt wel op de goede plek, niet iets te ver naar voren?

Het kan een kwestie van inrijden zijn op je paard ook hoor, verkeerde maat pommel kan ook of gewoon de pech dat je niet vanaf de grond op kunt stappen, kan niet bij elk paard en zadel jammer genoeg :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:06

Hmm, ik denk dat ie wat te ver naar voren zou kunnen liggen ja. Maar door z'n bolle buikje gaat hij vanzelf wat naar voren helaas..

Afbeelding

Dit was vandaag.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:06

Ik zit erover te denken om een elastische singel aan te schaffen. Misschien een domme vraag, maar moet ik daarvan dezelfde lengte hebben als van de neopreen die ik nu heb? Want het rekt toch uit, dus heb ik dan geen kortere nodig ofzo? :+

ManonGrr, als je zadel naar voren schuift, is een banaansingel dan niet iets voor jou? :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:10

Kirscha, ik gok dat je dezelfde maat kan gebruiken! Ik wil inderdaad een nieuwe singel maar ik weet niet wat beter is: een anatomisch gevormde of zo'n banaansingel?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:10

Mijn vorige singel was niet elastisch en 55cm, bij mijn elastische singel vind ik 55 wel aan de grote kant. Maar misschien komt dat ook gewoon door de neiging om strakker aan te singelen doordat het een stuk makkelijker gaat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:22

Op zich moet een elastische singel gewoon dezelfde maat zijn, het idee is dat je gewoon normaal aansingelt en er dan altijd nog ruimte over is voor het paard om de singel wat uit te rekken tijdens een inspanning of diepe ademhaling ofzo :)

Hm lastig om te zien of dat zadel tever naar voren is. Er zitten wel flink rond spekkige schouders onder denk ik? Dat is toch altijd wel wat schuif-gevoeliger inderdaad :P

Bij een bol buikje dat de singel tot tegen de ellebogen aan duwt is het altijd wel aan te raden om een goede C-vormige singel te gebruiken, zit toch vaak een stuk prettiger :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:25

Ja zoiets dacht ik inderdaad ook. Dus dan zou ik dezelfde maat kunnen nemen? Ik heb nu een 60 cm en die is in principe prima, had zelfs liever een 65 gehad. Dus zelfs al zou een elastische groter lijken is er alsnog geen man overboord. Ik ga er eens naar kijken, bedankt :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:26

Kirsha schreef:
Kan wel hoor. Meen me te herinneren dat die van leer waren tenzij je per se wilde dat die ook kunststof waren, dan kon je die apart bestellen. Maar volgens mij is de Stella dus Dry-Tex.

Dit klopt trouwens ook, de singelstoten van de DryTex Barefoot zijn ook gewoon van leder en nylon enzo.
Er is wel een DryTex "vega" te bestellen voor de mensen die echt geen dierlijke producten willen kopen , gebruiken. Die hebben dan kunststof singelstoten.

Maar die moeten echt speciaal besteld worden, ik heb die vraag volgens mij nog nooit gehad of misschien 1 keer 1 besteld...ik weet eigenlijk niet meer zo goed of dat toen doorgegaan is, is al een paar jaar geleden :o

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:28

pmarena schreef:
Op zich moet een elastische singel gewoon dezelfde maat zijn, het idee is dat je gewoon normaal aansingelt en er dan altijd nog ruimte over is voor het paard om de singel wat uit te rekken tijdens een inspanning of diepe ademhaling ofzo :)

Hm lastig om te zien of dat zadel tever naar voren is. Er zitten wel flink rond spekkige schouders onder denk ik? Dat is toch altijd wel wat schuif-gevoeliger inderdaad :P

Bij een bol buikje dat de singel tot tegen de ellebogen aan duwt is het altijd wel aan te raden om een goede C-vormige singel te gebruiken, zit toch vaak een stuk prettiger :j

:D :') spekkige schouders zijn zeker aanwezig. Ik ga eens op zoek naar een (betaalbare) singel. Iemand nog suggesties?

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:00

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:07

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:08

ManonGrr schreef:
pmarena schreef:

:D :') spekkige schouders zijn zeker aanwezig. Ik ga eens op zoek naar een (betaalbare) singel. Iemand nog suggesties?

Niet de banaansingel van Pfiff, ik heb hem maar mijn zadel schuift helaas nog altijd naar voren. Wel veel minder als met een gewone singel maar zodra we een galopje doen merk (en zie) ik gewoon dat ik en zadel naar voren gaan :D

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:11

Oh, beetje jammer. Dan waag ik het er niet op :n