Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:08

Nivada schreef:
rumay schreef:
Ik vind mijn WOW ook nog steeds super ik heb alleen 1 probleem mijn benen blijven wapperen in draf ik heb zoveel moeite ze stil te krijgen en vooral houden. Dit heb ik met mijn vorige zadel eigenlijk nooit gehad.
Iemand tips?

Heel iets je knieën/been klemmen. Goed concentreren en op een gegeven moment gaat het vanzelf.

Juist niet klemmen......

Kijk hoe je been ligt als het op het Zweetblad ligt en hoe jezelf zit.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:46

rumay schreef:
[ [url=m/Qlr5Fe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij fitter wel maar geen idee

Mijn fitter heeft van de week mijn zweetbladen opgevuld met wat wol/watten in het gedeelte tegen de wrongen aan. Dit kun je zelf ook doen, je steekt het er gewoon in daar waar je wrongen uit de zweetbladen komen, hier kun je beetje mee spelen mbt hoeveelheid / waar je het stopt, bij mij dus ri voorkant van het zadel/tegen de wrong, maar kan mij voorstellen dat je het ook achter je been kunt steken zodat je been in in een soort inham komt te liggen als je begrijpt wat ik bedoel ? :D

Steppe

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:55

Was even weg, ik moet juist niet klemmen want dan trek ik mijn benen op en leven ze nog meer een eigen leven, het zijn idd verplaatsbare wrongen en ik probeer ook ze te verplaatsen om te kijken wat het effect is.

Foto is van een jaar terug en hij ging net ongelukkig staan mat 1 been naar achter waardoor het lijkt alsof hij te ver voorover kantelt.
Ik heb de neiging te ver achterover te zitten vooral in draf dus mijn zadel is achter wel iets hoger op dit moment om mij te helpen iets meer voorover te laten zitten, zal een nieuwe foto maken.
Ik probeer mijn benen ontspannen te laten hangen en vooral niet steeds aan te drijven maar soms gaat het even goed (lees 1 rondje) en daarna pff
Dit geeft voor mij ook problemen met wijken enz omdat mijn been onrustig is.
Ik ga eens kijken naar dat opvullen.
Zal ook eens een foto laten maken als ik erop zit kijken waar mijn benen hangen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:58

Op Horse Event op veel zadels gezeten (zoektocht naar n nieuw zadel). Ook op 'n Wow. Kosten? Rond € 3.500,,-- garantie? 1 (een!) jaar. Ben bijna achterover geklapt van schrik. Zo weinig vertrouwen in je eigen product?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:57

Wat is bij andere zadels normaal?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:08

3 tot 5 jaar bij een zadel van E 2.500,--

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:36

room10 schreef:
rumay schreef:
[ [url=m/Qlr5Fe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij fitter wel maar geen idee

Mijn fitter heeft van de week mijn zweetbladen opgevuld met wat wol/watten in het gedeelte tegen de wrongen aan. Dit kun je zelf ook doen, je steekt het er gewoon in daar waar je wrongen uit de zweetbladen komen, hier kun je beetje mee spelen mbt hoeveelheid / waar je het stopt, bij mij dus ri voorkant van het zadel/tegen de wrong, maar kan mij voorstellen dat je het ook achter je been kunt steken zodat je been in in een soort inham komt te liggen als je begrijpt wat ik bedoel ? :D

Ik bedoel de watten/wol gaan daar er in waar de singel-stoten uit komen, zo gepiept, ook zo weer uitgehaald als het niets is.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:17

room10 nu snap ik het beter wat je bedoelt

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:24

rien10 schreef:
3 tot 5 jaar bij een zadel van E 2.500,--

Ok en wat geven ze voor reden aan dat maar 1 jaar is?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:10

Geen idee. Wel naar gevraagd maar kreeg geen bevredigend antwoord. Ik denk dus gelijk "niet veel vertrouwen in het eigen product. Kwetsbaar".

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:50

Snap ik, alleen ben even benieuwd naar antwoord ook al was dat onbevredigend.

Kan me voorstellen dat ze op bv schroeven beperkt garantie geven, keer je zadel uit elkaar en je schroeven met frictie of scheef erop schroeven heb je kans dat je schroef draad aan gort draait. Niet door product maar door onkunde gebruiker die zelf gaat klooien. En daar vallen misschien meer dingen onder?

Andere dingen zoals de boom, headplate verwacht ik dan idd wel langere garantie op.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:53

Bij mijn zadel ( wat ik tweedehands heb gekocht) was de headplate fixing afgebroken , hebben ze gratis gerepareerd in Engeland.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:25

Skipper schreef:
Snap ik, alleen ben even benieuwd naar antwoord ook al was dat onbevredigend.

Kan me voorstellen dat ze op bv schroeven beperkt garantie geven, keer je zadel uit elkaar en je schroeven met frictie of scheef erop schroeven heb je kans dat je schroef draad aan gort draait. Niet door product maar door onkunde gebruiker die zelf gaat klooien. En daar vallen misschien meer dingen onder?

Andere dingen zoals de boom, headplate verwacht ik dan idd wel langere garantie op.

Ze gaven een jaar garantie op leer "maar daar zouden ze niet moeilijk over doen als het goed onderhouden was." Ik begrijp hun goede intentie, maar het is niet duidelijk wat daarmee bedoeld wordt. Wat ik prima onderhouden vind, kunnen zij wel slecht vinden.
Alle "techniek" in het zadel was één jaar garantie. En dat vind ik gewoon echt te weinig voor zo'n duur product.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:40

Ik heb wel eens nieuwe schroeven gekregen, gewoon omdat ze begonnen te roesten...heb ik niets voor moeten betalen en daar kwam de fitter ook uit zichzelf mee.Ik had mijn zadel toen ongeveer twee jaar.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:01

Ik heb sinds 2 weken 2 wow springzadels aan geschaft.
1tje nieuw ( zwart) en 1tje 2e hands.

Ben van beide erg te vrede.
De zwarte is een wol gevuld zadel en de bruine is lucht gevuld.

Afbeelding

Afbeelding

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:35

Sorry dat ik het zeg, maar dat bruine zadel ligt nu niet echt fijn op het paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:04

in de bruine lijkt een te kleine/smalle headplate te zitten...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:27

Waarom zit er nog een pad tussen?

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:47

De pad had mijn verzorgster er tussen geduwd.
Die blijft er nu ook tussen uit.

Hij zakt erg en ze zijn hem komen nameten , we hebben hem met verschillende bomen getest.
En met de boom die er nu in zit ligt hij het beste als ik erop zit.
En loopt mijn paard het beste

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 07:53

gefeliciteerd Zinn!
Ik heb gister ook een check gehad. Zadel lag nog prima, maar er moest wel een andere headplate in. Van een2U naar een 2W.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 16:41

Hoe gaat het verder met de geinteresseerden in een wow?

Die van mij gaat erg fijn. Had de fitter verteld, dat ik haar wat "terug" vond, maar na het veranderen van de headplate en een beetje lucht er in ( waardoor ik ook weer beter zat), gaat het weer fijn. Ook heb ik nu een H-girth.
Volgens de fitter verbruiken paarden gemiddeld 4- h headplates :wow:

Ga er nu ook mee boscrossen, want mijn springzadel ligt inmiddels niet lekker meer.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:39

Zijn er eigenlijk mensen die voor dierenartsen / onderzoeken daadwerkelijk te horen hebben gekregen dat Wow niet goed is voor de rug? En dan ook onderbouwd ;). Hoor vaker van dit soort verhalen, maar nooit onderbouwd.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:43

Ik ben inmiddels in de gelukkige positie regelmatig op een WoW te mogen rijden! Wat een verademing voor mijn billen. Reed ik mezelf bij andere zadels vaak door in de eerste weken (na lange tijd niet gereden te hebben), daar heb ik bij dit zadel totaal geen last van.
Vind het een super fijn zadel om mee te rijden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:50

2005 schreef:
Zijn er eigenlijk mensen die voor dierenartsen / onderzoeken daadwerkelijk te horen hebben gekregen dat Wow niet goed is voor de rug? En dan ook onderbouwd ;). Hoor vaker van dit soort verhalen, maar nooit onderbouwd.

ik heb het nog nooit gehoord, niet van de fysio, niet van de osteo, niet van de dierenarts...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:51

Mijn paard heeft een rugprobleem en sinds ik met de wow ben gaan rijden os hij erg verbeterd.