Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kel2004 schreef:Omdat ik nu een jong paard heb hebben we iets meer lucht in het zadel dan eigenlijk nodig was, om wat stabieler contact te hebben met een jong paard, voelen wat er onder je gebeurd. Dus met wiebelen zou ik dat eerder associëren met te weinig lucht.
Maar idd ik heb er ook enorm aan moeten wennen, maar als het voor mijn paard het beste is, dan stel ik mezelf achterop, ik pas me wel aan
Elco schreef:Kel2004 schreef:Omdat ik nu een jong paard heb hebben we iets meer lucht in het zadel dan eigenlijk nodig was, om wat stabieler contact te hebben met een jong paard, voelen wat er onder je gebeurd. Dus met wiebelen zou ik dat eerder associëren met te weinig lucht.
Maar idd ik heb er ook enorm aan moeten wennen, maar als het voor mijn paard het beste is, dan stel ik mezelf achterop, ik pas me wel aan
Ik vind het wel grappig dat jij wiebelen assosieert met te weinig lucht terwijl dat juist is met te veel lucht, zo ook het contact met je paard en het stabieler liggen van je zadel kan niet met te veel lucht in je zadel..Hoe minder lucht des te beter..
Zinn schreef:even een vraagje, als je je paard gereden hebt en kijkt naar de zweetplekken op het dekje, en midden in die plekken zijn droge stukken, wil dat zeggen dat het zadel té hard drukt daar? zodat de huis niet kan zweten? of hoe zat dat ook alweer?