Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orsini schreef:Kerry raadde ook de H aan aangezien mijn zadel aan de achterkant nog iets omhoog komt, maar in principe zou je dit toch niet met een singel moeten oplossen maar met aanpassing van het zadel?
Aimee schreef:Een curved tree schommelt alleen op een hele vlakke paardenrug.
Een flat tree gaat al heel snel bruggen bij een beetje welving in de rug. Dan ligt het zadel misschien wel stabiel voor het oog, maar draagt niet over de gehele vlakte en heeft dus drukpunten.
Ik begrijp uit de berichten van orsini dat haar paard wel een aardige schoft heeft, dus sowieso welving. Geen flat tree gebruiken dus
Een breder kussenkanaal kan wel uitkomst bieden.
Aimee schreef:Ik ben benieuwd naar een foto van jouw paard, MarChak
orsini schreef:Hey allemaal, vandaag is Kerry langs geweest om naar mijn zadel te kijken, het lag na verschillende fitters gewoon nog steeds niet goed. Conclusie: de nieuwe tabs die ik had gekocht laatst op aanraden van een fitter waren eigenlijk niet helemaal de goede, ze hadden nog ronder moeten zijn.....mijn zadel gleed steeds naar voren op zijn schouders,.....fijn weer 600 euro voor noppes uitgegeven!! Wordt er echt een beetje kriegel van op t moment maarja.....
weet iemand nog 2e hands dubbel D meet tab te koop?
Hij heeft het zo goed mogelijk aangepast, en tevens de singelstoten verlegd zodat het zadel minder naar voren wordt getrokken.
Nu heb ik een paar dagen die H singel van WOW geprobeerd, om het naar voren glijden te voorkomen, maar bij mijn paard is deze erg dik voor achter de oksel waardoor hij bij elke pas tegen de singel aan duwt wat ook niet echt fijn is..... welke singels gebruiken jullie bij rondgeribte paarden om naar voren schuiven te voorkomen?
Aimee schreef:MarChak: da's een erg recht rugprofiel inderdaad![]()
Ik vind de schoft ook niet erg hoog hoor, maar misschien vertekent de foto wat, mede door de manen die er overheen vallen.