laura1986 schreef:Cambiar ik heb met dit type zadel geen praktijkervaring, maar ik vind het er ook lang uitzien. Ben benieuwd naar de mening van HC, Bandida en Esther (Moragh)
Hihi, HC zal die niet geven wellicht, ik ben stout geweest omdat ik wat te heftig gereageerd had over een vrouwenquestie en dat viel in slechte aarde

Ik vraag de mening aan de zadelpasser vrijdag.
Als het niet past (ik wil persé zo'n lekker licht en minimalistisch zadeltje), dan vraag ik de hulp aan m'n leraar zadelmaker. Hij was ronduit weg van het zadel en organiseert ook trektochten in Roemenië (zijn paarden daar hebben bijna krek dezelfde bouw als van mijn merrie, kruisingen met Lippizaners rond de 1m55...). Ik hoop hem warm te maken voor dit concept, want nu maakt hij trekkingzadels op een trekkingboom maar in de vorm van een Engels zadel. Ondertussen heb ik gevoeld dat zo'n boom helemaal niet slecht is voor zo'n rug. Het zadel ligt voor de rest formidabel en sluit overal mooi aan zonder ergens te knellen. Het zadel is gewoon...te lang.
..wou nog even toevoegen, we hebben nogal zitten discussiëren over westernzadels die veel te ver over de rug kwamen van quarters. Dat zou geen kwaad kunnen. Ik vroeg me af of het dan zo'n kwaad dat het zadel beetje over de niet van ribben ondersteunde wervels kwam?