Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:23

Hoezo voorspelbaar Zoey :')

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 19:24

Varekaj schreef:

Ik weet niet waar je het over hebt, mijn dekjes aantal is heel gezond :j :+

Laura_

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:34

Haha jij denkt ze komen er tich wel, dus maar better safe than sorry voordat het uitverkocht is haha

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 19:38

Precies :+
Haha Tjarda weet dat ik alles koop, dus die legt ze apart en zodra ze binnen zijn stuurt ze ze direct op!
Ik denk dat ze onderhand m'n adres wel uit haar hoofd kent :+

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:10

Jessie2020 schreef:
Misschien tikkeltje off-topic... maar misschien ook niet.. wie heeft zin om mee te denken over combineren van lemieux met sjieke basis stukken (rijbroek, baselayer,laarzen).
Wat ik zo prachtig vind aan (vooral de suèdes) is dat de dekjes zo “eenvoudig” zijn qua ontwerp. Wat je hij Scandinavische mode of meubels ook wel eens ziet. Mooie vorm, prachtige stof, de kwaliteit straalt er vanaf. Geen poespas.

Sinds ik door queen Zoëy ben aangestoken, heb iknu heerlijk schandalig veel dekjes. Het is gewoon echt niet haalbaar om bij al die dekjes baselayers, mutsjes, bandages and what not te gaan aanschaffen. Dus ik wil gaan voor enkele neutrale mooie “bijpassende” bassistukken (rijbroek, laarzen, handschoenen, baselayer, vest, beenbeschermers). Die neutralen (blauw, zwart,beige, bruin, beige bijv) Ik zoek een stijl die helemaal past bij de Lemieux dekjes qua eenvoud van ontwerp en de luxe klasse die het uitstraalt. Dus bijv een sjieke zwarte set rijbroek, baselayer, laarzen met zwarte peeskappen. En een beige set met cognac laarzen. Ik heb op het ene paard zwart tuig en op het andere paard cognac.

Ik vind het wel moeilijk om echt mooie kwalitatief goede simpele spullen te vinden. Ik wil dus echt mooie kwaliteit zonder strasssteentjes, bling etc. Bij de kleding wil ik liever geen lijnen, prints, meekleuren etc. Hebben jullie tips voor merken / modellen waar ik jan zoeken?

Ik vind ook veel van Kingsland en Pikeur heel mooi en sjiek (juist vanwege de eenvoud die ze vaak hebben, wat je ook bedoelt met de dekjes van LeMieux). En ook PK, Ariat en PS of Sweden heb ik veel in mijn kast liggen. Qua rijbroeken vind ik de broeken van Montar heel fijn zitten en ook erg mooi :)
En van rijlaarzen heb ik de Ariat Bromont Tall H2O, ook erg mooie en fijne laarzen vind ik zelf.
Maar je hebt natuurlijk veel soorten en merken en smaken verschillen (gelukkig), maar wie weet kun je er iets mee :)

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:22

ZoeyDercks schreef:
Varekaj schreef:

Ik weet niet waar je het over hebt, mijn dekjes aantal is heel gezond :j :+

Ben ik het helemaal mee eens :D :')
Het helpt ons in ieder geval enorm met ons nog meer dekjes te gunnen en aankopen goed te praten, want ''we hebben nog láááng niet zoveel als Zoey'' :):) :D

En wil je dan niet liever op een actie wachten Zoey? Dat scheelt toch wel best veel geld, zeker met 3 dekjes. En heb je al een levertijd gehoord?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:24

Ik heb lemieux snug boots in een L. Gebruik ze alleen bijna niet. Mocht iemand interesse hebben :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:25

Heb je een foto?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:29

Horseloverl schreef:
Ik heb lemieux snug boots in een L. Gebruik ze alleen bijna niet. Mocht iemand interesse hebben :)

En je vp? :)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:07

ZoeyDercks schreef:
Ik heb ze gepreorderd bij Tjarda. Van paardenspullenshop.

Die legt voort van elke nieuwe kleur al eentje apart voor mij haha.

Maar ze staan nog helemaal nergens online, hoe bestel jij ze? -O-

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:11

Afbeelding

Dat wat Epplejeck " Pink" noemt, is dat toevallig frensch rose?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:12

Maddy_Paola schreef:
ZoeyDercks schreef:
Ik heb ze gepreorderd bij Tjarda. Van paardenspullenshop.

Die legt voort van elke nieuwe kleur al eentje apart voor mij haha.

Maar ze staan nog helemaal nergens online, hoe bestel jij ze? -O-

Gewoon de winkel berichten of ze ze alvast aan de kant willen leggen mochten ze binnenkomen! Ik heb er ook al een gereserveerd

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 21:35

Ja ik en Tjarda van paardenspullenshop.nl hebben een understanding inderdaad :D

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:36

Wil wel eerst even de hele foto zien voor ik beslis, bestel normaal direct in engeland :7

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:41

Ik had een vraagje. Ik ben over gegaan van een dressuurzadel naar een veelzijdigheidszadel en toen Le Mieuxdekjes de deur uit gedaan. Toen dacht ik ach Divoza heeft ook mooie dekjes eigen merk laat ik die proberen. Ik heb er 1 gekocht, maar hij schuift ontzettend en mis de fijne dekjes van Le Mieux weer intens. Nu heb ik een 17 inch veelzijdheidzadel. Zal ik dan een cob maat nemen of toch beter een full? Normaliter nam ik eigenlijk standaard full.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:44

Zeker full!

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:47

Nickeltje schreef:
[ [url=m/YDFDlt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat wat Epplejeck " Pink" noemt, is dat toevallig frensch rose?

Ja!

Afbeelding

Hfs en ej hanteren deze kleuren voor de Loire dekjes!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:50

Jeej!! Dankjewel!!

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:54

Even een vraagje voor de mensen een Loire dekje: Schuiven jullie dekjes? Of schuiven ze meer dan de gewone suede?
Bij mijn zadel schuiven namelijk alle dekjes behalve mijn LeMieux dekjes, de Loire dekjes vind ik ook echt super tof maar ik ben echt heel bang dat ze gaan schuiven...
Laatst bijgewerkt door Mariska_vD op 07-02-21 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Organa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:55

Mariska_vD schreef:
Even een vraagje voor de mensen een Loire dekje: Schuiven jullie dekjes? Of schuiven ze meer dan de gewone suede?
Bij mijn zadel schuiven namelijk alle dekjes behalve mij LeMieux dekjes, de Loire dekjes vind ik ook echt super tof maar ik ben echt heel bang dat ze gaan schuiven...

Bij mij schuiven de Loire dekjes niet hoor! Heb zonder foam rand en ze blijven perfect liggen, net zoals de suedes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:58

Ik heb ze nog niet getest, ze hangen nog met kaartjes aan in de kast O:)
Wil ze dolgraag gebruiken maar ben er dermate zuinig mee dat ik wil wachten tot na de ruiperiode :o mijn Tinker zal was prachtig staan met mijn Loire Mulberry, ik vertik alleen dat die vol hangt met een halve bontjas (witte haren!) van die wannebe-ijsbeer :Y)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:18

Naomi_Haffie schreef:
Horseloverl schreef:

En je vp? :)

Uhh goeie :’) 50 euro ofzo, komen we wel uit. Zitten wat krasjes aan de binnenkant. Kan momenteel ff mn stal niet in maar kan ff foto’s maken morgen als we geschoven hebben :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:25

Afbeelding

En wat de EJ veelzijdigheid noemt is dan zeker niet per ongeluk voor springzadel?
Ik heb moeite met die verschillen te zien...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:26

Saaams schreef:
Zeker full!

O super. Dank je wel. Toch maar weer leuk maar mijn vertrouwde merk <3

Ben ook wel bang of die Loire niet gaan schuiven. Ik vind die nieuwe met overgang kleuren zo gaaf maar gezien de prijs moeten ze wel lekker blijven liggen. Wordt beetje gek van de Pagony dekjes die zo schuiven.. de le mieux lagen altijd fijn.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:38

Organa schreef:
Mariska_vD schreef:
Bij mijn zadel schuiven namelijk alle dekjes behalve mij LeMieux dekjes, de Loire dekjes vind ik ook echt super tof maar ik ben echt heel bang dat ze gaan schuiven...

Bij mij schuiven de Loire dekjes niet hoor! Heb zonder foam rand en ze blijven perfect liggen, net zoals de suedes :j

Jup, hier blijft ook alles netjes liggen :j