Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:36

Bielsje schreef:
Ik ben even benieuwd naar hoe de Sella Sterno nu bevalt bij de mensen die hem hebben, of hadden. En of de keuze is gevallen op met of zonder elastiek.

Positief of negatief, ik hoor het graag want wat een investering :')

Niemand? :(

Freyr

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:22

Nee, ik niet.

Ik heb mijn nieuwe singel gevonden denk ik. Een springsingel voor een dressuurzadel en dressuurpaard 8)7

Weten jullie hoeveel gaatjes 5cm uitmaakt aan elke kant? En 10 cm?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:33

Freyr schreef:
Nee, ik niet.

Ik heb mijn nieuwe singel gevonden denk ik. Een springsingel voor een dressuurzadel en dressuurpaard 8)7

Weten jullie hoeveel gaatjes 5cm uitmaakt aan elke kant? En 10 cm?

Agh ik rijd met een touwsingel, vinden veel mensen ook wat van, maar enige singel waarvan ze echt geen wondjes krijgt met dr huidflapjes en dunne velletje.
5 cm is 1 gat beide kanten en 10 cm is 2 gaten over het algemeen, meestal zitten de gaten op ongeveer 2,5 cm afstand

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:47

Ik ben mijn IJslander weer begonnen op te pakken qua rijden dus eindelijk mijn nieuwe singel kunnen testen :+ Voor het mooie misschien net een 5 cm te lang, of niet? Wat vinden jullie? Het is de Mattes IJslander/pony dressuursingel :j

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 11:59

Voor het mooie misschien wel(met name omdat het wat "vol" word met het dekje ook, heb dat ook snel met mn pony) maar ik vind hem verder érg netjes liggen

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:30

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen. Mijn pony is erg, maar dan ook erg overbouwd. Ik heb nu een zadel wat echt heel fijn ligt maar doordat ze ook nog eens een hele volle buik heeft, heb ik het idee dat de singel naar voren kruipt en zo het zadel meetrekt. Ik zie het eigenlijk gewoon gebeuren. Nu vroeg ik me af of er singels zijn die dit probleem tegen gaan. Zelf kwam ik uit bij deze: https://www.drunensruiterhuis.nl/anatom ... gel.html#3

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of kan iemand een andere aanbevelen? Ik heb een vzh zadel dus de singel moet 105-115 cm lang zijn.

Larapony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:14

Ik heb ook een lange tijd problemen gehad met singels. Een tijd terug heb ik de Dressuursingel Prolite Classic Freedom gekocht bij Epplejeck. Nu wil ik nooit meer anders.
Zelf gebruik ik hem bij meerdere verschillende paarden en merk echt dat ze het een fijne singel vinden!

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:21

BrechtCarlos schreef:
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen. Mijn pony is erg, maar dan ook erg overbouwd. Ik heb nu een zadel wat echt heel fijn ligt maar doordat ze ook nog eens een hele volle buik heeft, heb ik het idee dat de singel naar voren kruipt en zo het zadel meetrekt. Ik zie het eigenlijk gewoon gebeuren. Nu vroeg ik me af of er singels zijn die dit probleem tegen gaan. Zelf kwam ik uit bij deze: https://www.drunensruiterhuis.nl/anatom ... gel.html#3

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of kan iemand een andere aanbevelen? Ik heb een vzh zadel dus de singel moet 105-115 cm lang zijn.

Er zal pas goed advies gegeven kunnen worden als je een foto plaatst van je paard en ook een foto inclusief je zadel/huidige singel

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:45

Hierbij dan wat foto’s van de pony en het zadel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een foto van een tijdje terug, van voor en na het rijden. Voor het rijden zie je al dat de singel meer naar voren ligt dan de singelstoten. Na het rijden ligt hij toch ook echt iets op de schouder. Alles schuift op haar en dit zadel echt het minste dus ik hoop zo dat een goede singel het op kan lossen! Ik kon geen goede foto vinden van de singel zelf. Dat is gewoon een vzh rechte met een kleine uitsparing.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:59

Als ik het zo zie ligt je zadel wat achterover wat kan duiden op een te smalle boom. Daarnaast zou ik naar een crescent singel kijken en niet zozeer naar een anatomische. Maar zou eerst bij je zadel beginnen

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:41

MarjanB schreef:
Als ik het zo zie ligt je zadel wat achterover wat kan duiden op een te smalle boom. Daarnaast zou ik naar een crescent singel kijken en niet zozeer naar een anatomische. Maar zou eerst bij je zadel beginnen

Hmm , ik snap wat je bedoelt, maar voor het rijden ligt hij goed. Die singel trekt hem echt naar voren en daar zoek ik een oplossing voor

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:39

Herkenbaar probleem en de enige die dit bij mij oploste was de Passier RP a52 singel (met zo'n ronde pad). Mijn pony was ongeveer hetzelfde gebouwd als die van jou.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:41

Denk dat de vorm van de kussens achter ook je zadel naar voren duwt. Ben benieuwd of een crescent wat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 07:44

BrechtCarlos schreef:
MarjanB schreef:

Hmm , ik snap wat je bedoelt, maar voor het rijden ligt hij goed. Die singel trekt hem echt naar voren en daar zoek ik een oplossing voor

Zo zie ik het niet. Eerder dat je zadel gewoon niet oke ligt en daardoor alles naar voren duwt. Je zadel vormt niet mooi om je paard maar ligt er echt op en oogt te krap. Ik zou beginnen met de zadelmaker.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:13

[quote=
Hmm , ik snap wat je bedoelt, maar voor het rijden ligt hij goed. Die singel trekt hem echt naar voren en daar zoek ik een oplossing voor[/quote]
Zo zie ik het niet. Eerder dat je zadel gewoon niet oke ligt en daardoor alles naar voren duwt. Je zadel vormt niet mooi om je paard maar ligt er echt op en oogt te krap. Ik zou beginnen met de zadelmaker.[/quote]

Die is natuurlijk al lang langsgeweest, meerdere zelfs. Anders zou ik natuurlijk niet het probleem bij de singel zoeken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:52

Mee eens dat het zadel an sich al niet lekker ligt. Je ziet je beugel riemen naar achteren hangen ipv recht en boven de schoft is enorm veel ruimte tussen het zadel. Lijkt me echt niet dat deze past. Zeker niet als deze naar voren schuift.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 00:47

Voor de mensen met een paard met singel nijd. Ik heb nu sinds een dag of 10 de Passierblu singel. Wat een verschil met de vorige singel die ik had. Echt een aanrader!

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 01:05

Hier kruipt er een stille meelezer uit de hoek... iemand tip voor een athletico singel het liefs zonder bont en anders afneembaar

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:33

nathalie25 schreef:
Hier kruipt er een stille meelezer uit de hoek... iemand tip voor een athletico singel het liefs zonder bont en anders afneembaar

Afbeelding

Deze zijn volgens mij wel heel fijn en niet extreem duur! Ze zijn er ook in zwart als het goed is.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:48

Celebi schreef:
nathalie25 schreef:

[ [url=m/mIU61Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn volgens mij wel heel fijn en niet extreem duur! Ze zijn er ook in zwart als het goed is.

Deze is wel mooi!! Weet je of het materiaal soepel is?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:57

Britt1 schreef:
Ik heb de Edix crescent binnen.
Durf inmiddels niet meer te zeggen of het goed ligt :+
[ [url=m/TGTpyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En en en? Is het een bingo? Hoe vindt je de singel? Ondanks zadel zoektocht las ik in het boomloos topic.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:02

Hannanas schreef:
Britt1 schreef:

En en en? Is het een bingo? Hoe vindt je de singel? Ondanks zadel zoektocht las ik in het boomloos topic.

Nou, ik heb nu net de goede maat binnen en ga het nu, as we speak, proberen :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:38

Haha je hebt te hard op gedacht! Ben benieuwd :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:50

Hannanas schreef:
Britt1 schreef:

Ja helemaal happy! Zowel met zadel als singel! Alles bleef gewoon liggen, paard galoppeerde de bak door, mijn dag is goed ! :D

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:23

Oehhh beter! Is dit NA? Man wat ligt die singel lekker. *\o/* gespen zouden nog rechter kunnen maar wellicht komt dat door je dekje, achter de singel lus. Enne.. je barefoot ingeruild voor .. wat is het?