Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:12

Seven schreef:
meiske1577 schreef:
De shockemohle bèta lijkt op wat je zoekt denk ik, en is ook nog mooi om te zien

Die is kwa neusriem niet wat ik zoek zoiets heb ik bij hem geprobeerd en vond hij niet prettig bit werd juist instabieler

Dit is kwa neusriem een beetje wat ik voor ogen heb

[ [url=m/tu5syk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gn4Yw3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vEmXCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo op het oog lijkt me de Fairfax het fijnste maar de prijzen houden me nog tegen. Daarom kijken of anderen wellicht iets weten wat hier wat van heeft om te kunnen kijken of het wat voor hem is.

Welk hoofdstel is de eerste eigenlijk?

Seven

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:26

Fairfax

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:46

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:57

Bedankt voor het meedenken farjen
Maar die is het ook niet echt

De Ps of Sweden nirak lijkt het meest in de buurt te komen en heb er 1 gevonden nu enkel kijken of ik er uit kom met de eigenaar van dat hoofdstel kwa proberen en evt overnemen :D

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:56

De fairfax vind ik zelf toch het fijnste. Maar je kunt ook de neusriem los kopen.
Ik heb de neusriem bijvoorbeeld ook in combinatie met een prestige sport hoofdstel omdat ik een paard heb waarbij het fairfax kopstuk minder mooi valt. Prestige heeft ook een soortgelijk hoofdstel met een lage neusriem en Anky heeft tegenwoordig ook een soortgelijke neusriem.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:01

Is er buiten meer stabiliteit voor het bit nog een functie of werking van de gecombineerde neusriem-bakstukken ? Pony heeft nu een micklem maar ik wil graag een wat mooier hoofdstel en twijfel nu om er eentje te nemen met losse bakstukken.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:22

Ik heb zelf de fairfax. Als je iemand laat komen om hem aan te meten mag je vaak ook proberen. Ik ben er blij mee, althans paard loopt er aanzienlijk beter mee. Qua kwaliteit is het niet te zien dat het een hoofdstel van 750,- is. Het ontwerp is niet te vergelijken met andere hoofdstellen vanwege de kussentjes erin.
Het leer is bij mij op de neusriem wel wat uitgerekt maar dat kan ik mooi verstellen.

Equibling heeft een look a like, de siro dacht ik.
Maar dan heb je dus geen vaste bakstukken, ook niet bij de fairfax.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:49

Wanneer kan je eigenlijk stellen dat het voor het paard slechts wennen is het hoofdstel of dat hij het echt gewoon geen fijn hoofdstel vind. Kan dat na 1x al?

Zag dat Kramer nu ook een mooi nieuw hoofdstel had. Hoofdstel Soft & Sophisticated:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:06

Ziet er mooi uit!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:19

De Fairfax is me kwa prijs echt te zeker omdat ik de kwalitiet kwa leer toch niet echt geweldig vond.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:00

Het hoofdstel wat ik eerder deelde, is inmiddels officieel in de webshop verkrijgbaar via https://www.emielvoest.nl/product/hoofd ... e-anatomy/

Wel voorlopig alleen in het bruin helaas. Zou hem zelf graag in het zwart willen. Leerkwaliteit erg mooi. Maar ook nog steeds heel happy met mijn Hooks Fairfield chester :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:24

darkadia schreef:
Het hoofdstel wat ik eerder deelde, is inmiddels officieel in de webshop verkrijgbaar via https://www.emielvoest.nl/product/hoofd ... e-anatomy/

Wel voorlopig alleen in het bruin helaas. Zou hem zelf graag in het zwart willen. Leerkwaliteit erg mooi. Maar ook nog steeds heel happy met mijn Hooks Fairfield chester :)

O heel gaaf.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:27

Nou vrees dat mijn paard de Micklem niks vind. Hij liep nog onrustiger dan zondag met zn hoofd :+, dus mijn zoektocht gaat nog even door :')

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:30

Wanneer weet je precies of een paard een hoofdstel niet of juist wel fijn vindt? Dat kun je met 1x niet beoordelen lijkt mij toch?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:09

Jooliieen schreef:
Wanneer weet je precies of een paard een hoofdstel niet of juist wel fijn vindt? Dat kun je met 1x niet beoordelen lijkt mij toch?

Denk het wel, in het begin zou het wel wennen zijn maar aan het einde zou die wel beter moeten lopen en het effect al kunnen zien.
Bij mij merkte ik het eigenlijk de eerste keer al. Nu heb ik gister weer gereden en toen was het al veel duidelijker dat de Micklem niks voor hem is. Al hoopte ik stiekem dat hij moest wennen omdat ik het hoofdstel zo gaaf vind. Maar het lijkt er niet op.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:55

Ik merkte direct een zeer groot verschil.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:17

Ik vroeg mij af of er nou veel verschil is tussen deze twee hoofdstellen kwa 'belasting' theoretisch gezien. Ik heb gisteren met mijn oude gecombineerde neusriem gereden en daar deed hij het 10 keer beter op dan de Micklem maar deze heeft geen anatonomisch kopstuk of neusriem en het kinbandje trekt steeds scheef.

Afbeelding

Afbeelding

Of is dat per paard verschillend?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:41

Is moeilijk te zeggen. Het zal per paard verschillen of het ene kopstuk beter achter de oren past dan de ander, maar deze type hoofdstellen zijn redelijk universeel en gelijkwaardig (in tegenstelling tot de micklem wat ik je in pb had uitgelegd in mijn veel te lange bericht :') )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:32

Het verschilt per paard wat deze prettig vind. Mijn vorige haatte een micklem, die werd daar enorm vervelend van terwijl hij op het normale hoofdstel niet reageerde. Huidige heb ik geen micklem bij geprobeerd, maar wel een niet anatomische, daarna licht anatomisch en sinds kort een anatomisch kopstuk. Zij reageert niet anders op verschillende neusriemen, bij kopstukken merk ik heel klein beetje verschil. Omstanders zien niks, maar bij huidige kopstuk schut ze eigenlijk nooit meer met oren, bij de vorige heel af en toe een paar keer (misschien 1 keer in de 2 weken 2 keer ofzo) alsof de oren niet lekker zaten.

Blijkbaar een heel makkelijk paard, terwijl zij met zadel extreem gevoelig is, met hoofdstel dus een stuk minder. Ik zie bij die anatomische neusriemen alsnog veel mensen die ze redelijk strak doen, trouwens. Met veel moeite 2 vingers ertussen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:14

Ga morgen denk ik langs Hypostore. Daar heb ik twee interessante gezien. Ik heb ook het idee dat een kopstuk heel belangrijk voor hem is. Nog meer dan de neusriem. Nee die van mij werd ook heel vervelend op de Micklem. Oren in de nek en niet normaal sturen en alleen maar onrust en scheef met zn hoofd. Was wel beetje teleurgesteld want vond de Micklem zo mooi :') haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:30

Ik heb nu twee keer getraind met de Felix Bühler Anatomical Innovation hoofdstel en ben helemaal tevreden, het leer vind ik mooi, zacht en soepel. Het hoofdstel past goed op mijn paard. Mijn paard reageerde beide keren erg goed op het hoofdstel, meteen in de ontspanning en loslaten, erg tevreden dus.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:53

Ik denk dat veel kopstukken te klein zijn. Als ze dan anatomisch gevormd zijn, maar niet lang genoeg zijn en dus echt mooi om de oren heen vallen valt het hele anatomische effect weer weg.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:42

Kreeg net een mailtje van Hooks dat er 20% korting is op Fairfield producten, dus ook de hoofdstellen. :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:44

Mayflower_ schreef:
Kreeg net een mailtje van Hooks dat er 20% korting is op Fairfield producten, dus ook de hoofdstellen. :D

Dit meen je, heb hem net besteld!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:15

Simbaa schreef:
Mayflower_ schreef:

Dit meen je, heb hem net besteld!

Even een mailtje achteraan sturen :) heb ik vanmorgen ook gedaan nadat ik gisteren wat besteld heb. Krijg gewoon de 20% korting :)