Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
J0anieke schreef:Na iets langer dan een maand in gebruik te hebben wil ik nog even een kleine ervaring delen van mijn nieuwe sidepull, de FRA Rebecca.
Ik ben er ontzettend blij mee. Hij blijft boven verwachting stabiel liggen, zonder hard aan te snoeren (neusriem heeft twee vingers ruimte zoals het hoort) en de pasvorm is daarbij ook top.
Waar de micklem bij bitloos gebruik nog wel eens akelig dichtbij een oog kwam komt deze daar helemaal niet bij in de buurt.
[ [url=m/jnPNZx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pdrvv2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maartje1990 schreef:J0anieke schreef:Na iets langer dan een maand in gebruik te hebben wil ik nog even een kleine ervaring delen van mijn nieuwe sidepull, de FRA Rebecca.
Ik ben er ontzettend blij mee. Hij blijft boven verwachting stabiel liggen, zonder hard aan te snoeren (neusriem heeft twee vingers ruimte zoals het hoort) en de pasvorm is daarbij ook top.
Waar de micklem bij bitloos gebruik nog wel eens akelig dichtbij een oog kwam komt deze daar helemaal niet bij in de buurt.
[ [url=m/jnPNZx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pdrvv2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dankjewel voor het delen van je ervaring! Ik vind dit hoofdstel ook erg interessant! Tikt alle boxjes aan die ik wil en belangrijk vind!
Namira542 schreef:Hoi allemaal,
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Al een tijdje loop ik rond met het idee om een bitloos hoofdstel te kopen voor mijn bijrijpaard.
Maar ik zit een beetje met het ''probleem'' wat voor één geschikt voor haar zal zijn.
Het gaat om een merrie van 15 jaar, zelden in haar leven bitloos gereden, best een karaktertje. Absoluut niet gemeen maar wel erg voorwaarts, sensibel en kan ook behoorlijk kijkerig zijn.
Ik ben erg positief over een sidepull alleen ik denk dat deze haar '''te veel vrijheid'' geeft. Wanneer ze iets eng of moeilijk vind zoekt ze namelijk veel steun bij mij.
Persoonlijk lijkt mij een kaakgekruisd hoofdstel wel bij ons te passen omdat ik haar dan beter steun kan bieden.
Ik heb haar toen ik haar nog maar kort reed dus wel een tijdje gereden zonder bit (ook kaakgekruisde van een ander paard) maar dat zou inmiddels al 4 jaar geleden zijn en in die tijd was ik nog erg onervaren op het gebied van welk hoofdstel, welk zadel etc. Dus ik weet niet meer of ze hier nou goed op reageerde of dat ik beter wat anders kan proberen.
Ik hoor graag jullie meningen
Runa schreef:Ik ben geen fan van hulpteugels, dus nee, die gebruik ik niet. Ik longeerbak wel gewoon bitloos met een sidepull, zowel met enkele als dubbele longe.
Mariett schreef:Dankjewel!
Azmay, interessante keuze. Helemaal met die neusriem, daar zit metaal in, toch?
Wat was de reden dat je paard haar hoofd in de lucht gooide?
Zelf hou ik niet van hulpteugels, bit of bitloos. Maar je kan natuurlijk overal een hulpteugel aan knopen, als het maar twee ringetjes aan de zijkant heeft.