De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amiraanouk

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:33

Heeft iemand hier ook beschermers die helemaal rondom de (voor)benen gaan? Ik zag ze laatst ergens, maar ik weet niet meer waar.

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:31

Ik heb ook sinds kort te lemieux snugboots. De L bleek te hoog voor de voorbenen, nu de M, hoogte is goed omvang past net. Aantal keer mee gereden en ik vind het tegenvallen. De benen zijn echt nat eronder, heb niet het idee dat de pezen heel warm zijn maar wel echt nat. Ik heb de tri-zone peeskappen en daar blijft het been koeler onder en verder heb ik de damar open front, daar ben ik het meest tevreden over de ventilatie, maar daar krijgt ze bij dagelijks gebruik plekjes van. (ja ja, ik blijf zoeken naar de perfecte peesbeschermer die ook in het wit verkrijgbaar is)

Tot dusver mijn ervaringen met de verschillende peesbeschermers :-)
Laatst bijgewerkt door pientje4 op 14-05-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:35

Ik heb vandaag de snug boots voor de voorbenen gekocht in maat L bij Divoza en gelijk even getest aan de longe. Pasvorm is heel netjes, elastiek zit netjes op het grootste gat, maar dat rekt vast nog ietsje op, dus wellicht ooit oo het middelste gat.
Tijdens het werk bleven ze goed zitten en er zat geen zand tussen toen ik ze afhaalde. Of de benen er echt koel onder blijven kan ik nu nog niet goed beoordelen.

Ik ga ze nog een paar keer testen en als ze bevallen bestel ik de L hind erbij.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:05

Gisteren zijn de pro sport mesh beschermers binnen gekomen hier. Morgen ga ik ermee rijden, ze lijken wel mooi ruim te zijn

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:33

@pientje: t is de afgelopen twee weken ook erg warm geweest en dan kwamen ze er bij andere bokkers ook nat onderweg. Heb je ook al met wat normalere temperaturen gereden?

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:04

nee nog niet, heb vanmorgen gelongeerd en toen viel het inderdaad wel mee. Ik probeer ze gewoon nog een tijdje :-)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:42

De beschermers passen bij mijn paard :D
De onderste sluiting heeft wel een stuk minder ruimte over maar nog steeds ruim genoeg om goed vast te blijven zitten.

Dus als er mensen zijn met paarden die flinke benen hebben: de Lemieux pro sport mes zijn aanraders :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:06

Moderatoropmerking:
Verkoop berichten van een en dezelfde popster terugwerkend verwijderd en de reacties daarop ook. Het is niet de bedoeling om in de normale topics zaken te koop aan te bieden want daar hebben we de http://www.bokt.nl/markt/ voor!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:49

Popster?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:51

poster

roosje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:07

Wie weet er nog fijne peesbeschermers maat pony. Helaas passen de snug boots niet bij mijn pony

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:26

Ik lees al eventjes mee en heb ook al een paar van de in dit topic genoemde beschermers geprobeerd.
Helaas passen ze eigenlijk allemaal niet (PE, Dalmar en eentje waar ik nu even niet op kan komen). Ik heb een morgan E-pony, met behoorlijke dunne beentjes. Het probleem is voornamelijk dat de beschermers steeds te lang zijn. De laatste die we hebben geprobeerd waren de PE maat small, maar ook die waren helaas te lang. Ik heb haar pijpbeen opgemeten en die is ongeveer 20cm. De omtrek van haar been is 18 cm.

Nu heb ik hier goede verhalen gelezen over de Lemieux snugboot en ik ben zeker geintresseerd. Echter las ik in de tabel dat de lengte 22cm is... In hoeverre denken jullie dat dit zou passen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:30

Niet.

Ga nog niet eens moeite doen om ze te kopen, want weet nu al gewoon dat ze te lang gaan zijn. -O-

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:41

Oshaa schreef:
Ik lees al eventjes mee en heb ook al een paar van de in dit topic genoemde beschermers geprobeerd.
Helaas passen ze eigenlijk allemaal niet (PE, Dalmar en eentje waar ik nu even niet op kan komen). Ik heb een morgan E-pony, met behoorlijke dunne beentjes. Het probleem is voornamelijk dat de beschermers steeds te lang zijn. De laatste die we hebben geprobeerd waren de PE maat small, maar ook die waren helaas te lang. Ik heb haar pijpbeen opgemeten en die is ongeveer 20cm. De omtrek van haar been is 18 cm.

Nu heb ik hier goede verhalen gelezen over de Lemieux snugboot en ik ben zeker geintresseerd. Echter las ik in de tabel dat de lengte 22cm is... In hoeverre denken jullie dat dit zou passen?

En woofwear? Die passen bij mijn paarden goed, de precieze lengte zou ik even op moeten meten.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:30

Marcella schreef:
Niet.

Ga nog niet eens moeite doen om ze te kopen, want weet nu al gewoon dat ze te lang gaan zijn. -O-

Daar heb je gelijk in. Ik vraag me alleen af in hoeverre de 2 cm uitmaakt. Al was het natuurlijk de PE ook 'maar' 3cm te lang... Gelukkig waren de PE de enige die ik daadwerkelijk heb aangeschaft en deze passen mijn andere paardje (ook een E-pony, maar met een langer pijpbeen) wel :).

MoniekV schreef:
En woofwear? Die passen bij mijn paarden goed, de precieze lengte zou ik even op moeten meten.

Ik heb even gekeken naar de woofwear en heb alleen maar beschermers gezien met neopreen er in en dat wil ik niet. In iedergeval bedankt voor het meedenken!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:35

Ik zou het ook niet doen. Ik heb ook zo'n tussenmaat, maar heb t geluk dat t net past. Langer had echt niet gemoeten.
2 cm is veel als het van onder de kogel nog uitsteekt of gaan schuren als je paard zijn been buigt.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:16

Is er iemand hier die de bruine snug boots heeft? Ik wil ze gaan bestellen maar ik twijfel er tussen zwart of bruin.. mijn paard is bruin-bont dus het bruin kan óf heel leuk staan óf net juist afsteken tegen haar eigen kleur.

Welke maat hebben jullie voor achter bij een paard dat normaal cob voor en full achter? De L voor hind of de M hind (of L front ook nog een optie :+)?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:28

Ik heb bruine en zwarte snug boots

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:36

Valt de kleur hetzelfde uit zoals het op de site staat of heb je anders misschien een foto bij normaal daglicht?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:49

Afbeelding

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 19:59

Sky_Britt schreef:
Is er iemand hier die de bruine snug boots heeft? Ik wil ze gaan bestellen maar ik twijfel er tussen zwart of bruin.. mijn paard is bruin-bont dus het bruin kan óf heel leuk staan óf net juist afsteken tegen haar eigen kleur.

Welke maat hebben jullie voor achter bij een paard dat normaal cob voor en full achter? De L voor hind of de M hind (of L front ook nog een optie :+)?

Zoek even een paar pagina's terug, daar staat een schema met uitgebreid alle maten, dan kan je precies zien welke je nodig hebt. Front L is iig zeker te groot. Die is al te hoog voor mijn paard van 168 die normaal full heeft

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:02

Op mijn berichten zoeken, dan vind je de maattabel :)
In mijn tijd had je geen verschil tussen voor en achter. Ik heb M voor (paard heeft lengte cob, breedte full) en L achter.

Ik zal wel ff vragen of een mod de tabellen in de OP wil zetten.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:00

Dankjewel wwillemijn, kleur ziet er mooi donker uit dus denk dat ik voor bruin ga :)

Ik heb de maattabel gevonden dankjewel! Ik weet niet zo goed hoe hoog het hoort te komen maar dat is denk ik ook een kwestie van proberen omdat ik achter nog nooit hoge beschermers heb gehad.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:22

Oh we hebben het over achter. Ik dacht voor, dan kan je het testen bij hoeven uitkrabben.
Voor achter heb ik zo geen trucje.

bibichaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:37

Ik heb ongeveer de helft van dit hele topic gelezen, wat toch echt wel een werk wasen heb ook de zoekfunctie gebruikt. Maar ben nog niet helemaal uit mijn keuze. Ik ben opzoek naar beschermers waar ik mee kan springen en kan crossen, maar dan alleen crosstrainingen/lessen. Ik rijd nog geen echte SGW.
Mijn oog is gevallen op de Kentucky d30 Eventing Set en de PE Air Cooled. Aangezien een set rondom nu ongeveer even duur is, is het toch een lastige keuze.. Ook leek de Le Mieux Snug Boot me wel fijn, maar dit is dan weer minder geschikt voor crossen..
Dus ik vroeg me af wat voor ervaringen er zijn met gewone springlessen etc. met deze cross beschermers? En hoe koel de benen blijven onder deze beschermers?