[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:42

Dani_ dan zitten we idd precies in de zelfde situatie. Ik ben echt helemaal weg van mijn hidalgo, vind het zo een fijnnzadel in alle opzichten. Maar ik wil het niet nog langer proberen om het goed te krijgen omdat mijn paard laat merken dat het niet lekker zit nu. Ookal zijn er allerlij opties met verschillende diktes kussens die ook meer in het midden opgevuld kunnen worden enz.
Als je wat foto's hebt zou ik dat wel leuk/fijn zijn als je die kan laten zien via pb of mail.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:15

Zo, ik kom jullie op de valreep van het weekend eens even lastig vallen met een Hele Brutale Vraag. Is er iemand hier die een Trekker True Talent heeft en die bereid is dat zadel één dag aan mij uit te lenen? Ik wil er borg voor betalen, m'n legitimatie achterlaten, verzin maar een dwarsstraat. En er staat iets tegenover, wat precies, dat verzinnen we nog. Een gratis consult, voor jezelf of om weg te geven, ik kan stofzuigen, ramen zemen, poepscheppen, voeten masseren.. Nee even serieus, daar komen we wel uit.

Er is iemand die heel graag dat zadel wil proberen (en nog een paar zadels die ik gelukkig wel heb), maar ik heb het (nog) niet en kan het op het moment ook even niet betalen wegens, tja, net een bus vol zadels gekocht 8-) Maar ze heeft nogal wat rotdingen meegemaakt met haar paard, ook zadeltechnisch, en ik wil haar zo graag helpen. Dus misschien dat iemand hier mij kan helpen haar te helpen? :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:41

Gewoon een Ghost aan verkopen, Teteltee :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:42

Laatst bijgewerkt door jomaro op 20-02-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:45

Ja die gaat ze ook proberen Kwetal, ze heeft ooit eens op een oud model gezeten!

Goeie tip Jomaro, is wel een eind uit de richting maar ik ga eens even een balletje opgooien..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:45

Die op Bokt is in 2012 geplaatst - lijkt me niet echt actueel???

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:47

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:48

Kwetal schreef:
Die op Bokt is in 2012 geplaatst - lijkt me niet echt actueel???

Het is wel allebei Doetinchem mogelijk toch dezelfde ;)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:53

Ik zie er maar 1, hoe goed ik ook kijk. Tijd voor een bril :') Maar komt goed, kan altijd even een berichtje sturen!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:58

Teteltee schreef:
Ik zie er maar 1, hoe goed ik ook kijk. Tijd voor een bril :') Maar komt goed, kan altijd even een berichtje sturen!

Het is er ook maar een :D Zijn nl allebei van Heleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:00

Teteltee schreef:
En er staat iets tegenover, wat precies, dat verzinnen we nog. Een gratis consult, voor jezelf of om weg te geven, ik kan stofzuigen, ramen zemen, poepscheppen, voeten masseren.. Nee even serieus, daar komen we wel uit.

Ik zou bijna willen dat ik zo'n zadel had liggen :') _O-
Succes met zoeken!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:04

Of even contact opnemen met
http://www.permicavallo.nl wie weet kunnen ze je helpen.

Wubwub waarom denk je dat ik zo mijn best aan het doen ben :D

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:07

jomaro schreef:
Of even contact opnemen met
http://www.permicavallo.nl wie weet kunnen ze je helpen.

Wubwub waarom denk je dat ik zo mijn best aan het doen ben :D

Wubwub schreef:
Teteltee schreef:
En er staat iets tegenover, wat precies, dat verzinnen we nog. Een gratis consult, voor jezelf of om weg te geven, ik kan stofzuigen, ramen zemen, poepscheppen, voeten masseren.. Nee even serieus, daar komen we wel uit.

Succes met zoeken!

:D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:36

pmarena schreef:
Als je het verder wel een fijn zadel vindt dan is het ook zonde dat hij al een tijd ligt te verstoffen...misschien toch iets regelen van een dekje met inlages dat je zo op kan vullen dat je van de grootste kuil af bent voordat het zadel er bovenop komt? :)

Dat ligt ook zeker in de planning. :)
Paar pagina's terug schreef ik dat ik van de zomer iemand langs wil laten komen (Per Mi Cavallo) om te bezien of het zadel niet toch passend en comfortabel te krijgen is voor mijn paard. Nu is de noodzaak er niet zo. Ik rijd weinig én ik heb een Ghost.

Dapneej, dit weekend zal ik je wat foto's sturen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:43

Wubwub schreef:
Teteltee schreef:

Succes met zoeken!

je zou er bijna een zadel voor kopen zelfs! :D Vooral die voeten masseren, dat maakt 't af!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:25

Vandaag even de gelegenheid gehad om met het Ghost testzadel te rijden :). Heb gister al de Roma zitting er af gehaald en de Firenze er op (voornamelijk omdat ik wilde uitproberen hoe je zo'n zitting moest veranderen).

Ik ben even bezig geweest met het zadel goed te leggen. Ik moet ongeveer 5min over de weg naar de bak stappen en dit doe ik er altijd naast. Dus ik opgezadeld op stal en op naar de bak. Bij de bak aangekomen lag het zadel bijna op haar heupen (had ook niet super goed aangesingeld....) Ik het zadel weer naar voren gelegd. Nou, opstappen - paard meteen aan de kletter. Dit heeft niet echt iets met zadel te maken, maar aan vele jaren van iet wat hardhandige Itiliaanse trainers en een heel gevoelig paard - reageert ze heel heftig op een ruiter op haar rug. Ze is meerdere malen nagekeken op pijn in de rug, maar eigenlijk komt ze er altijd goed uit. Ze heeft iet wat strakke rug spieren en daarvoor moet ze ook veel voorwaarts / neerwaarts lopen, iets wat ze heel erg moeilijk vind.... Maar goed, dat allemaal ter zijde.

Maar goed, wij in volle galop door de bak... Vond het niet heel erg geslaagd, omdat ik 1) het zadel nog niet goed ken en ze heel vlak door de bochten ging 2) de bak vrij slecht was en we heel vlak door de bochten gingen en 3) omdat ze heel hard ging in een relatief kleine bak. Op zo'n moment reageert te eigenlijk niet op een hulp, behalve de one-rein stop. Dat uiteindelijk maar gedaan (heb wel wat spijt van). Het duurde een paar hele kleine rondjes voordat we stil stonden, maar uiteindelijk stonden we het toch. Ben er af gesprongen (had het idee dat het zadel wat naar achteren moest). Zadel is niet verschoven tijdens onze noodstop! En de singel kon nog best 3 gaatjes strakker - dus daar was ik wel erg blij mee.

Zadel naar achteren gedaan en verder gegaan. Dit keer haar eigenlijk geen kans gegeven om te gaan rennen: heb haar heel veel kleine figuren laten draven. Uiteindelijk ontspande ze na 20 min en hebben we een paar rondjes rechtuit kunnen rijden (in een hele snelle draf, maar daar ben ik al heel blij mee).

Moet zeggen dat ik echt super tevreden ben met het zadel! Het zat erg lekker, lag als een huis (zelfs tijdens de noodstops en krappe bochten) en ik ben er helemaal niet mee bezig geweest! Normaal ben ik altijd heel erg bezig met het zadel (als in, over aan het nadenken en mijn aandacht er op hebben), maar dit keer helemaal niet!

Ik heb wel het idee dat het iet wat strak op de schouders ligt, dus ik ga even kijken of ik de kussens iets kan aanpassen, zodat het minder is. Je zag iets van afdruk op haar, maar het was niet heel duidelijk omdat ze nat de paddock uit kwam. Heb helaas geen foto's kunnen maken, maar hoop dat snel te kunnen doen. Morgen gaat de Fanzolo er op :)

(sorry voor het lange verhaal :) )

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:48

Teteltee: ben je toevallig een keer in de buurt van Boxmeer? Ik wil naast mijn Barefoot voor mijn andere fjord ook graag een zadel. Het liefst 1 met een wat smallere zit als mijn Cherokee ivm mijn heup :).

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:01

Sorry dat ik even kom binnenvallen met een vraagje. Sinds kort mag ik aan het werk met een welsh. Ze is nog vrij mager, en moet nog veel ronder worden en spieren bij kweken.
Ik zou het liefst een boomloos zadel voor haar aanschaffen, maar ze heeft een vrij hoge schoft. Vormt dit een probleem met barefoot of libra?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:05

SammyFloor schreef:
Sorry dat ik even kom binnenvallen met een vraagje. Sinds kort mag ik aan het werk met een welsh. Ze is nog vrij mager, en moet nog veel ronder worden en spieren bij kweken.
Ik zou het liefst een boomloos zadel voor haar aanschaffen, maar ze heeft een vrij hoge schoft. Vormt dit een probleem met barefoot of libra?

Nee, bij beide niet. Je hebt waarschijnlijk wel een dikkere inlage nodig dan de standaard barefoot inlage.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:57

Ik kan mij herinneren dat er even terug een kleinere (picollo) variant van de ghost was, met een kortere zitting. Was deze nou ook ergens als test zadel?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:07

Mooi verslag Oshaa. Wat vreselijk sneu voor je paard dat ze zo'n naar verleden heeft. Hopelijk went ze snel aan een ruiter op de rug, zonder kapriolen. :(:) Wel weer heel opvallend dat ondanks dit gedoe het zadel op zijn plek bleef. Ik hoop dat het verder ook mee valt. (met gewoon rechtuit rijden :P )

Daphneeej, BuitenZinnig heeft een piccolo liggen, meerdere zelfs. (of ze moet hem stiekem verkocht hebben???)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:26

Zo af en toe lees je dat het testen van een ghost zadel niet altijd gaat zoals het moet gaan. Bokken of ze gaan er in een rap tempo vandoor. Maar toch zijn vele blijven zitten en hebben het als een positieve ervaring beleefd. Zou ik dan toch een keer nog de ghost gaan proberen wie weet geeft het de nodige energie aan mijn haf :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:44

jomaro schreef:
Zo af en toe lees je dat het testen van een ghost zadel niet altijd gaat zoals het moet gaan. Bokken of ze gaan er in een rap tempo vandoor. Maar toch zijn vele blijven zitten en hebben het als een positieve ervaring beleefd. Zou ik dan toch een keer nog de ghost gaan proberen wie weet geeft het de nodige energie aan mijn haf :=

:') :')
Mogelijk zouden die paarden vaker zo gek willen doen, maar kunnen dat niet omdat het zadel hindert??? Ik heb het serieus al vaker gezien (met mijn eigen ogen)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:50

jomaro schreef:

Bokken en er vandoor gaan doet ze eigenlijk altijd.... En als ze dat niet doet gaat ze alleen maar achteruit of draait rondjes.... Ze heeft vandaag eigenlijk niet gebokt! Terwijl ze dit wel altijd deed met de BF Cherokee (die ook schoof in de bochten, dat was een paar keer flink tricky). Het is even afwachten hoe het verder gaat deze week.

Heb helaas net gehoord dat ze de hele week gaan klussen bij de bak. Dus ik weet niet hoeveel ik zal kunnen rijden (had geen idee dat ze dit gingen doen, heb het toevallig net gehoord). Dus even kijken hoe ik dat gaat doen...

Kwetal schreef:
Mooi verslag Oshaa. Wat vreselijk sneu voor je paard dat ze zo'n naar verleden heeft. Hopelijk went ze snel aan een ruiter op de rug, zonder kapriolen. :(:) Wel weer heel opvallend dat ondanks dit gedoe het zadel op zijn plek bleef. Ik hoop dat het verder ook mee valt. (met gewoon rechtuit rijden :P )

Ik hoop het ook! Het is soms best lastig, want ik word soms best verdrietig van. Ze blijft maar rennen en het rijden is gewoon niet leuk voor ons beide. Ik hoop dat het uiteindelijk beter gaat worden :).
Ik ben super blij dat het zadel zo goed op zijn plek bleef, anders had ik echt een probleem gehad..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:59

Kwetal schreef:
:') :')
Mogelijk zouden die paarden vaker zo gek willen doen, maar kunnen dat niet omdat het zadel hindert??? Ik heb het serieus al vaker gezien (met mijn eigen ogen)

Sommige paarden hebben geen zadel nodig om gek te doen. 8)7 _O-

De mijne is op het moment met zijn 2de jeugd bezig. :') Toch weer heel blij met mijn Hidalgo Milwaukee op het moment. :j