Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:23

Volgens mij is er wel een Belgische wow fb pagina. Maar of ze daar ook aan 2e hands doen...

En anders zelf weer opzetten? Kon hem ook niet meer vinden toen ik op zoek was naar een wow. Vond het zonde!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:45

Wendy1978 schreef:
MiniMaxi, wat voor kleur singel heb je te koop en lengte O:)

Mijn zadel is gister weer passend gemaakt
zonder nieuwe kussens...

zo blij... scheelt me even 700 euries zeg...

Uit mijn hoofd 65 cm. Maar ik zal hem morgen (als ik het niet vergeet, help me vooral even herinneren :o )even nameten. Het is een zwarte.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:54

Zo idd... even 700 bespaard
Pfff schrok me een hoedje dat ik ineens na 4 jaar over zou moeten op andere kussens
Vond zo onlogisch dat hij korter in zn rug was geworden (of dat wij 4 jaar met de verkeerde maat hadden gereden)
Kan natuurlijk altijd
maar gelukkig bevestigd dat niet geval is

Oooh jammer MiniMaxi
Ik zoek een bruine :D

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 00:02

Oh dat is idd jammer. Had anders voor beide mooi geweest.

Maar fijn dat je zadel weer goed ligt!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:48

@ Mellamosha het is een 18 inch flat tree zwart zadel, krijg morgen van fitter specificaties door van type kussens etc. was factuur kwijtgeraakt :Y)

MiniMaxi schreef:
Skipper schreef:
Ok, zal eens zoeken.
Maar heb geen idee wat delen los doen of dat zo weinig opbrengt dat ik beter zadel in zijn geheel kan probere te verkopen.
Iemand idee wat delen los doen?

Van de kussens weet ik dat ze nieuw 700 kosten en dat je ze voor 400 ong nog kan verkopen. Als ze in goede staat zijn. En zoals ik jou begrijp moet dat geen probleem zijn.

Maar als ik jou was zou ik eerst proberen het zadel in het geheel te verkopen. Anders is de kans groot dat je straks met losse delen blijft zitten waar je nooit meer vanaf komt.

Even iets totaal anders. Ik zat ooit in de facebookgroep voor tweedehands onderdelen. Maar opeens niet meer. Maar heb nog een curved singel en een paar kussens die ik te koop wil aanbieden. Weer iemand of die groep er nog is?

Ok thanks, dat is idd wel goede om even in gaten te houden.

De groep is er nog, ben van de week toegevoegd.

Mijn zadel wordt morgen weer aangepast, half jaarlijkse controle, heb idee dat hij weer breder is geworden nu we weer meer aan het trainen zijn :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:49

Welke groep is het?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:50

Ahw zoek bruin. Heb net alles in het bruin. :o hihi

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:26

Skipper schreef:
Mijn wow bevalt na ruim 9 jaar nog super. :)

Heb er vorig jaar nog eentje bijgekocht voor mijn merrie, echter de rijcarriere van merrie is klaar dus heb nu een zadel "over". Het zadel is amper gebruikt, max 20-30 keer.
Wat nu? Brengt het nog wat op in de verkoop of krijg je het amper verkocht of kan ik het beter losse delen verkopen?

Mijn "oude" wow is nog prima en heeft curved tree terwijl nieuw zadel een flat tree heeft....dus oude te koop zetten is ook geen oplossing.

Any ideas wat handig is?

Er zijn tegenwoordig genoeg wow dealers die ook met 2e hands (onderdelen) werken, je zou hun een mailtje kunnen sturen met de onderdelen die jij hebt ! Zo ben ik ook aan mijn 2e wow gekomen, mijn fitter is op zoek gegaan naar onderdelen. Ook zie ik op sites van fitters wel eens complete zadels die ze verkopen voor klanten. Succes : )

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:19

Ik heb momenteel een Wow zadel om uit te proberen. Nu zit het heerlijk maar schuift het wel wat naar voren terwijl het wel volledig is aangepast. Ik ben er enorm over aan het piekeren of ik de stap zal nemen om het zadel (of uberhaupt een Wow) aan te schaffen. Toch vind ik het wel erg veel geld. (Ik zou 1100 moeten betalen voor een zadel dat meerdere ernstige gebruikerssporen heeft). Daarnaast is dit zadel niet in de kleur die ik eigenlijk wil hebben.

Misschien staat het al ergens hoor, maar het is nogal een lang topic dus heb niet alles doorgelezen. Hoe kun je zien welk zadel je op dit moment hebt? Dan kan ik misschien kijken of er tweedehands een vergelijkbaar zadel te vinden is.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:49

Peppertree schreef:
Ik zou 1100 moeten betalen voor een zadel dat meerdere ernstige gebruikerssporen heeft). .

Dat vind ik best heel redelijk. Een WOW slijt best snel op het leer. Dat doet in mijn opinie verder niks af aan het zadel.
Qua onderdelen zou ik gewoon even op de wow site kijken en zelf analyseren wat je hebt.

Ik heb een vraag voor wie meerdere kussens heeft gezien: Is een kussen met TAB van het zelfde soort exact het zelfde van vorm als een kussen zonder TAB?

Als ze het zelfde zijn zou ik in theorie zelf een TAB aan het kussen kunnen zetten namelijk. (met een beetje creativiteit)
Ik heb uitgevonden dat mijn zadel het littekenweefsel op de rug van mijn paard wat hij opgelopen heeft door een ongeluk irriteert. Het zadel ligt er niet op of tegenaan, maar het raakt geïrriteerd wanneer ik rij. Waarschijnlijk door de stuwing van het kussen. Aanvankelijk dacht ik dat het aan het rijden ansich lag. Maar na lange tijd rust en een tijd rijden met een barebackpad blijkt dat het puur door het gebruik van van het zadel komt. Dit is op zich zelf goed nieuws, maar vervelend betreffende het zadel. Deze ligt mooi. Maar zou misschien nog net wat beter kunnen liggen met kussen met tab.

Ik heb alleen eigenlijk geen zin om zo'n enorm bedrag uit te geven aan een zadel om daar dan maximaal een keer per week even flink mee door het bos te kunnen galopperen. En zonder garantie dat een kussen met TAB het probleem verhelpt. Een 16inch tweedehands kussen vinden is vrijwel onmogelijk. En daar komt bij dat ik pas zeker weet of het werkt na een paar keer rijden. Een groot risico dus voor veel geld.

Wanneer het kussen de zelfde vorm heeft zou ik zelf een TAB aan mijn kussen kunnen maken om een paar keer te testen of daarmee het littekenweefsel niet irriteert raakt. :7
Laatst bijgewerkt door hoefijzer op 08-10-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:08

[Ik heb een vraag voor wie meerdere kussens heeft gezien: Is een kussen met TAB van het zelfde soort exact het zelfde van vorm als een kussen met TAB?]

Bedoel je met en zonder TAB misschien?

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:09

rumay schreef:
[Ik heb een vraag voor wie meerdere kussens heeft gezien: Is een kussen met TAB van het zelfde soort exact het zelfde van vorm als een kussen met TAB?]

Bedoel je met en zonder TAB misschien?

Ja dat :o

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:38

Peppertree schreef:
Ik heb momenteel een Wow zadel om uit te proberen. Nu zit het heerlijk maar schuift het wel wat naar voren terwijl het wel volledig is aangepast. Ik ben er enorm over aan het piekeren of ik de stap zal nemen om het zadel (of uberhaupt een Wow) aan te schaffen. Toch vind ik het wel erg veel geld. (Ik zou 1100 moeten betalen voor een zadel dat meerdere ernstige gebruikerssporen heeft). Daarnaast is dit zadel niet in de kleur die ik eigenlijk wil hebben.

Misschien staat het al ergens hoor, maar het is nogal een lang topic dus heb niet alles doorgelezen. Hoe kun je zien welk zadel je op dit moment hebt? Dan kan ik misschien kijken of er tweedehands een vergelijkbaar zadel te vinden is.

Op de onderkant van de kussens staat geschreven of ze DWG. DDWG etc etc zijn. Tab of geen tab kan je zien, stiklijn of niet kan je ook zien.
Headplate nummer staat op de headplate.
Zweetbladen kan je wel zien op de website van wow welke je hebt waarschijnlijk.
enige moeilijke is de zitting. Je kan niet zomaar zien of het een flat of curved tree is. Maat 1 of 2 is ook moelijk te zien waarschijnlijk. En diepte van de zit kan je waarschijnlijk wel zien van de achterzijde gezien als je een extra diepe of diepe zit hebt.

1100 euro voor een zadel met veel gebruikssporen vind ik nog aardig wat :o Maar het is maar net wat je ervoor over hebt. Is het een "nieuw" model wow zadel of een zadel van het oudere model ?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:23

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Het zadel is gebruikt als testzadel en als tussenzadel voor als er iets aan een ander zadel gedaan moest worden. Denk dus dat het om een ouder model gaat. Ziet er behoorlijk gehavend uit. Maakt in principe niet uit, als het goed ligt. Maar ik kwam op mp zadels tegen die nog wel knap waren, voor het zelfde of minder. Vroeg me dus af of het een beetje een normale prijs was, schrok er wel van. Al weet ik wel dat het dure zadels zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:27

Oude model zou dan een zadel zijn voor 2008 en is te herkennen aan een andere afwerking bij de beugelophanging. Die wow's gaan voor iets van 800 euro ofzo.
En anders wat iemand er voor over heeft. Een fitter zal altijd een stuk meer voor een zadel vragen als een particulier waarschijnlijk.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:36

Peppertree schreef:

Als het zadel gast schuiven ligt het niet goed. Kan ook verkeerde kussens zijn. Met of zonder tab. Bij mijn paard zaten er ook eerst andere kussens onder. Hierdoor ging het ook naar voren schuiven (met tab en te breed kussen kanaal). Nu zitten er andere kussens onder en het zadel ligt heel mooi nu en mijn paard loopt weer super fijn.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:40

Hij schuift naar voren zodra ik aangallopeer. Toch nog maar even na laten kijken dus. Zal even kijken of ik er een foto van kan maken.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:45

Sibyl de jager is een top WoW fitter. Misschien kan zij helpen.

Ik heb sinds 2 weken 2 WoW zadels aan geschaft. En ik wil niets anders meer.
Wat een aanzienlijk verschil

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:29

Ik vind mijn WOW ook nog steeds super ik heb alleen 1 probleem mijn benen blijven wapperen in draf ik heb zoveel moeite ze stil te krijgen en vooral houden. Dit heb ik met mijn vorige zadel eigenlijk nooit gehad.
Iemand tips?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:02

Heb je wel de goede zweetbladen en zitting erop zitten dan?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:09

Afbeelding

Volgens mij fitter wel maar geen idee

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:36

mellamoshan schreef:
Ahw zoek bruin. Heb net alles in het bruin. :o hihi

Ah jammer. Heb in ieder geval nu de specificaties van het zadel en andere zadel is aangepast.

Je kan stand van Zweetbladen ook aanpassen. Omdat ik lange benen heb zitten de Zweetbladen zo ver mogelijk naar voren qua stand omdat ik anders probleem met wrong krijg dat mijn been naar achter wordt geduwd als het ware.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:54

rumay schreef:
Ik vind mijn WOW ook nog steeds super ik heb alleen 1 probleem mijn benen blijven wapperen in draf ik heb zoveel moeite ze stil te krijgen en vooral houden. Dit heb ik met mijn vorige zadel eigenlijk nooit gehad.
Iemand tips?

Heel iets je knieën/been klemmen. Goed concentreren en op een gegeven moment gaat het vanzelf.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:13

rumay schreef:
[ [url=m/Qlr5Fe.jpg]Afbeelding[/url] ]

ligt je zadel niet te ver voorover?
dan kun je ook niet fijn zitten met je benen lijkt me...

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:25

rumay schreef:
[ [url=m/Qlr5Fe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn dat van die zweetbladen met van die verplaatsbare wrongen? Want dat kan je wel mee steun geven.